  • 1. Data: 2006-06-19 09:20:39
    Temat: Umowa o dzieło - rozliczenie
    Od: k...@g...com

    Przepraszam za pytanie ale jest to moje pierwsze doswiadczenie " od
    drugiej strony"

    Chodz i mi o rozliczenie z US w kwestii umow o dzielo - jak dokladnie
    to sie robi

    O ile mi wiadomo zaliczki na podatek dochodowy wplaca sie do US
    wlasciwych dla tych osob ktorych ta umowa dotyczy ( czyli zatridnionych
    na UoD). W jakich terminach musze wplacic te zobowiazania i jak szybko
    przeslac do US pity 8b/11.

  • 2. Data: 2006-06-19 09:28:00
    Temat: Re: Umowa o dzieło - rozliczenie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    k...@g...com napisał(a):
> [...]
    > wlasciwych dla tych osob ktorych ta umowa dotyczy ( czyli zatridnionych
    > na UoD). W jakich terminach musze wplacic te zobowiazania i jak szybko

    Hmm, mam nadzieję że się nie mylę, ale zaliczki na podatek dochodowy
    wpłacasz do swojego urzędu, wystawiasz PIT-4, a na koniec roku wysyłasz
    dopiero pit 8b/11 do urzędów właściwych dla wykonawców.

    p. m.

  • 3. Data: 2006-06-19 09:43:38
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-06-2006 o 11:28:00 mvoicem <m...@g...com> napisał:

> [...]
    > wpłacasz do swojego urzędu, wystawiasz PIT-4, a na koniec roku wysyłasz
    > dopiero pit 8b/11 do urzędów właściwych dla wykonawców.

    Ano dokładnie, pieniądze idą za PIT-em, więc skoro PIT4 idzie do urzędu A
    to kasa też.
    Do końca lutego wysyłasz PITa 8b do wykonawcy, USu wykonawcy, a jedną
    kopię zostawiasz u siebie.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-06-19 15:39:01
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 19 cze o godzinie 11:43, na pl.soc.prawo.podatki, t napisał(a):

    > Do końca lutego wysyłasz PITa 8b do wykonawcy, USu wykonawcy, a jedną
    > kopię zostawiasz u siebie.

    A ja tylko wKF:
    - dlaczego twardo bronicie tezy że PIT8b ma być złożony do lutego roku
    następnego po roku podatkowym?
    Jako zlecający dzieło, wiem że już z tym dziełobiorcą nie będę zawierał
    umów cywilno-prawnych ani go nie zatrudnię na UoP. Czyż w tym wypadku nie
    *powinienem* wystawić PIT8b do 15 następnego miesiąca po pobraniu ostatniej
    zaliczki na podatek dochodowy?

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 5. Data: 2006-06-19 17:43:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Ch. wrote:

    > Jako zlecający dzieło, wiem że już z tym dziełobiorcą nie będę zawierał
    > umów cywilno-prawnych ani go nie zatrudnię na UoP. Czyż w tym wypadku nie

    A skąd wiesz? Może np. pod koniec roku znowu będziesz chciał u tego
    kogoś zamówić.

  • 6. Data: 2006-06-19 18:08:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jun 2006, Artur Ch. wrote:

    > A ja tylko wKF:
    > - dlaczego twardo bronicie tezy że PIT8b ma być złożony do lutego roku
    > następnego po roku podatkowym?

    1. Bo nie znamy stosownego przepisu który wskazywałby że
    ma byc inaczej ;)
    2. "ma być". Czyli w paźdierniku poprzedniego roku niby też wolno ;)
    IMHO wolno - oczywiście jeśli gość żyje i ty żyjesz to stosownie
    do stosownego prawa Myrphyego ;) zawrzesz jeszcze jedną umową :|
    Oczywiście korekta PIT-8b problem rozwiąże ;)

    > Jako zlecający dzieło, wiem że już z tym dziełobiorcą nie będę zawierał
    > umów cywilno-prawnych ani go nie zatrudnię na UoP. Czyż w tym wypadku nie
    > *powinienem*

    No ja się nie znam.
    Ale zapodaj przepis który stanowi że OPRÓCZ:
    +++
    2. Jeżeli obowiązek poboru przez płatników, o których mowa
    w art. 31, art. 33 i art. 35,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zaliczek na podatek ustał w ciągu roku, płatnicy
    są zobowiązani [...] i przekazać [...]
    w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po miesiącu,
    w którym pobrana została ostatnia zaliczka,
    z zastrzeżeniem ust. 5.
    ---

    ...tych co podkreślono inni też muszą.
    Podobno "co nie jest nakazane ustawą to nie jest obowiązkowe", tak
    stanowi Konstytucja RP

    > wystawić PIT8b do 15 następnego miesiąca po pobraniu ostatniej
    > zaliczki na podatek dochodowy?

    Sprawdź w ustawie i zapodaj.
    Ja znam przepis tylko dla STOSUNKU PRACY (w tym spółdzielczego)
    i rent/emerytur zagranicznych, piłeczka po twojej stronie: gdzie
    jest taki obowiązek dla UoD/UZ zawartych nie z własnym pracodawcą?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-06-19 18:18:46
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 19-06-2006 o 19:43:09 Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    > A skąd wiesz? Może np. pod koniec roku znowu będziesz chciał u tego
    > kogoś zamówić.

    Dokładnie. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu ;)

  • 8. Data: 2006-06-20 09:31:42
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 19 cze o godzinie 20:18, na pl.soc.prawo.podatki, t napisał(a):

    > Dokładnie. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu ;)

    YEP
    Jeden i drugi - mędrkowie :D
    Przecież napisał wyrażnie że *wie* iż nie zawrze żadnej umowy z osobą która
    wykonywało dla niego dzieło. Możliwe że mu coś nie pasowało z tym dziełem
    które zostało na jego zlecenie wykonane?
    Czy aż tak trudno przewidzieć niektórym, przemyśleć i zaplanować sobie
    kilka miesięcy do przodu?
    Zarówno jeden jak i drugi nie przeczytaliście co było w poście artura - ale
    pieniaczyć to się potraficie. W przypadku AL to zresztą standard - na
    wwwiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllll
    llluuuuuuuuuuu grupach
    tak się zachowuje.

    --
    Herbi
    20-06-2006 11:31:39

  • 9. Data: 2006-06-20 09:56:47
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 20-06-2006 o 11:31:42 Herbi <z...@o...pl> napisał:

> [...]
    > pieniaczyć to się potraficie. W przypadku AL to zresztą standard - na
    > wwwiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllll

    Sorry szefie, jeśli Cię uraziłem tym że napisałem żartobliwie
    "Dokładnie. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu ;)".
    Jeśli masz za słabe serce na grupy to po prostu na nie nie wchodź.

    Offtopic: "Na górze" jest pełno awantur i przepychanek w sprawach
    w których dużo lepszym rozwiązaniem byłaby współpraca. Na przykładzie
    takiej reakcji widać(a przynajmniej ja widzę :) ) że to jest nasza polska
    specjalność -
    Herbi zrypał dwie wypowiedzi które nikomu nie szkodziły(a może nawet dały
    do myślnia autorowi wątku),
    nie wnosząc w dodatku nic merytorycznego do dyskusji.

    Z mojej strony EOT odnośnie bardzo prawdopodobnego flejma który polskim
    specjałem
    rozpęta się poniżej.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2006-06-20 10:19:09
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 20 cze o godzinie 11:56, na pl.soc.prawo.podatki, t napisał(a):

    > Na przykładzie takiej reakcji widać(a przynajmniej ja widzę :) ) że to jest
    > nasza polska specjalność

    Jesteś członkiem młodzieży wszechpolskiej i bojówek romana g?

    --
    Herbi
    20-06-2006 12:19:08