  • 1. Data: 2004-09-14 21:01:50
    Temat: Umowa o pracę na 1/4 etatu- 5zł brutto, ile netto?
    Od: Karolina Kaminska <k...@n...wp.pl.invalid>

    Witam,
    Ewentualny przyszły pracodawca stwierdził że może mnie zatrudnić na 1/4
    etatu, przy czym podał stawkę godzinową brutto 5 zł. Jestem studentką
    czyli chyba odpada koszt ZUS-u, ubezpieczenia zdrowotnego. Jeśli tak to
    ile otrzymywałabym na ręke za godzinę pracy? jak to obliczyć?
    Bardzo proszę o pomoc bo nigdy nie mialam jeszcze doczynienia z praca na
    umowie (a pracuję od 3 lat :-))

    Pozdrawiam
    Karolina Kamińska

  • 2. Data: 2004-09-14 21:02:09
    Temat: Re: Umowa o pracę na 1/4 etatu- 5zł brutto, ile netto?
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Ewentualny przyszły pracodawca stwierdził że może mnie zatrudnić na 1/4
    > etatu, przy czym podał stawkę godzinową brutto 5 zł. Jestem studentką
    > czyli chyba odpada koszt ZUS-u, ubezpieczenia zdrowotnego.

    Jezeli umowa o prace to ZUS bedzie odprowadzany niezaleznie od tego czy
    jestes studentka, czy nie.
    Nie chce mi sie liczyc, ale "na oko" wychodzi cos ok 130 zl na reke.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna
    Korepetycje i konsultacje przez telefon

  • 3. Data: 2004-09-14 21:37:24
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004 23:01:50 +0200, Karolina Kaminska
    <k...@n...wp.pl.invalid> wrote:

> [...]
    >czyli chyba odpada koszt ZUS-u, ubezpieczenia zdrowotnego. Jeśli tak to
    >ile otrzymywałabym na ręke za godzinę pracy? jak to obliczyć?
    Przy umowie o prace ze studentem odprowadza sie skladki ZUS.
    1/4 etatu ~= 40 h
    40 * 5 = 200 zl

    na umowie musisz miec min. 206 zl brutto (824/4).

    Z grubsza na reke zostanie Ci ok 150 zl, a szczegolowo policzysz to na
    dostepnych w sieci kalkulatorach wynagrodzeń -> www.google.pl , mi
    najbardziej pasowal funkcjonalnie kalkulator w xls, ktory jest w
    googlu na pierwszej stronie wynikow.

    WAM

    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 4. Data: 2004-09-15 08:06:45
    Od: Karolina Kaminska <k...@n...wp.pl.invalid>

    WAM napisał(a):

> [...]
    > dostepnych w sieci kalkulatorach wynagrodzeń -> www.google.pl , mi
    > najbardziej pasowal funkcjonalnie kalkulator w xls, ktory jest w

    Witam,
    Dziękuję za informacje. Ale powstał jeszcze jeden problem. Chwilowo nie
    mam ubezpieczenia zdrowotnego. Moja mama musi dopiero zarejestrować się
    jako bezrobotna. Jezeli będę miała ubezpieczenie zdrowotne z tego
    tytułu, to jakie to będzie miało znaczenie jeśli zawrę umowę o pracę na
    1/2 lub 1//4 etatu. Będę wdzięczna za pomoc.

    pozdrawiam
    Karolina Kamińska

  • 5. Data: 2004-09-15 10:52:42
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > tytułu, to jakie to będzie miało znaczenie jeśli zawrę umowę o pracę na
    > 1/2 lub 1//4 etatu. Będę wdzięczna za pomoc.

    Zadne. Bedziesz miala takie samo prawo do korzystania ze sluzby zdrowia jak
    gosc na 2 etatach i z dzialalnoscia gospodarcza :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2004-09-17 15:35:30
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 15 Sep 2004 10:06:45 +0200, Karolina Kaminska
    <k...@n...wp.pl.invalid> wrote:

> [...]
    >tytułu, to jakie to będzie miało znaczenie jeśli zawrę umowę o pracę na
    >1/2 lub 1//4 etatu. Będę wdzięczna za pomoc.
    Nie bedzie to mialo znaczenia. Od wynagrodzenia z tyt. umowy o prace
    bedzie pobrana skladka na ub. zdrowotne, bez wzgledu na to czy Twoja
    mama jest bezrobotna czy nie. To jest Twoje ubezpieczenie od Twoich
    dochodow. I nikt o mame nie pyta :)

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 7. Data: 2004-09-17 16:21:05
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Nie bedzie to mialo znaczenia. Od wynagrodzenia z tyt. umowy o prace

    Powiem wiecej, przy wynagrodzeniu tej wysokosci skladka nawet nie bedzie
    pobierana (bedzie pobierana w wysokosci 0 zl) a i tak bedziesz miala prawo
    do swiadczen

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2004-09-18 15:39:41
    Od: "Wildcat" <w...@s...com.kasuj.to>

    > Powiem wiecej, przy wynagrodzeniu tej wysokosci skladka nawet nie bedzie
    > pobierana (bedzie pobierana w wysokosci 0 zl) a i tak bedziesz miala prawo
    > do swiadczen
    Minimalna placa to 840 zl, tak wiec 1/10 etatu to 84 zl, a 1/100 - 8,40 :-)

    Pozdrawiam,
    Wildcat