    From: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowa zlecenie a GD
    Date: Fri, 10 Jun 2005 09:39:16 +0200

    Witam

    Czy ktoś spotkał się z kwestionowaniem umów zleceń (których zakres nie
    wchodzi w przedmiot działalności gospodarczej) osoby, która wykonuje
    działalność gospodarczą?
    No powiedzmy czy ja mogę zawrzeć umowę zlecenie na pół roku na np. skład i
    łamanie tekstów do gazet ( w działalności mam usługi księgowe????).
    I co oznacza w definicji działalnosci gospodarczej sformułowanie: usługi
    wykonane w sposób zorganizowany? Czy jesli ja np w umowie zlecenie będę
    miała, że składam te teksty przy uzyciu programów Zleceniodawcy (są do tego
    potrzebne często dość kosztowne programy) i w sposób przez niego
    zorganizowany, to czy ktoś moze mi zarzucić, że to jest moja działalność
    gospodarcza? W moim przekonaniu raczej nie, ponieważ moja działalność nie
    jest tak zorganizowana, bym mogła składać te teksty we własnym zakresie.

    Czy ktoś coś wie?

    dzięki
    monika