  • 11. Data: 2007-01-24 18:55:28
    Temat: Re: Umowa-zlecenie na pisanie programu
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 10 stycznia 2007 09:45
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0701100939460.3552@athlon64>):

    > Praca zawiera m.in. "nadzór" (w ustawie: "kierownictwo").
    > I przyznam że jest tu pewien problem: o ile przy "dziele" można wprost
    > powiedzieć że nikt niczeo nie nadzoruje, bo ma być dostarczone coś co
    > spełnia wymogi specyfikacji, to przy zleceniu jest problem z określeniem
    > na jakiej podstawie uważasz że owo zlecenie jest prawidlowo wykonywane,
    > inaczej: jak określić w umowie *kiedy* uznajemy że zleceniodawca
    > wypełnia prawidłowo "pisanie programu"?

    No ale to możesz wysunąć do dowolnego zlecenia. Np. wysyłasz takiego gościa,
    żeby zrobił szkolenie. I też można powiedzieć, że nie wiadomo na jakiej
    podstawie uważasz, że prawidłowo szkolił.

    Za pisanie. Nie za sprawdzanie.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 12. Data: 2007-01-24 18:56:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 10 stycznia 2007 18:28
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <eo37va$d7k$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Podstawowa różnica jest taka, że zapłacisz za napisanie programu, a nie za
    > jego pisanie (co może oznaczać brak choćby linijki kodu).

    No właśnie, a ja chcę za pisanie. Bo program będzie pisany i jest za duży
    żeby go napisać w miesiąc.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 13. Data: 2007-01-25 17:33:50
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości news:

    > No właśnie, a ja chcę za pisanie. Bo program będzie pisany i jest za duży
    > żeby go napisać w miesiąc.

    Przecież nie trzeba wpisywać od razu całości, funkcjonalność zapewne jest
    podzielna.
    A to się odpłaci lepszym rozkimaniem tematu programu, toż to prawie projekt
    by był. ;-)

    Ale rozumiem lenistwo, tyle że wtedy nie masz żadnej pewności że klient
    zrobi cokolwiek.
    A i tak zapłacić będziesz musiał.

  • 14. Data: 2007-01-26 20:34:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 25 stycznia 2007 18:33
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <epapt5$c2q$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Przecież nie trzeba wpisywać od razu całości, funkcjonalność zapewne jest
    > podzielna.

    Ale nie wiadomo ile w danym momencie zostanie napisane :D

    > Ale rozumiem lenistwo, tyle że wtedy nie masz żadnej pewności że klient
    > zrobi cokolwiek.
    > A i tak zapłacić będziesz musiał.

    No i o to chodzi :D

    Znaczy ja wiem, że to bardziej brzmi jak umowa o pracę, ale umowa o pracę
    jest cholernie droga i zamiast na N godzin miesięcznie, mógłbym zatrudnić
    na N/3. Więc ani mi ani ,,zatrudnianemu'' to by nie pasowało.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 15. Data: 2007-01-26 20:47:42
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <epapt5$c2q$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Ale nie wiadomo ile w danym momencie zostanie napisane :D

    Jakoś planować trzeba.....

    A w czym piszesz?

    > No i o to chodzi :D

    Fajnie, mogę złożyć do Ciebie cv? ;-)

    > Znaczy ja wiem, że to bardziej brzmi jak umowa o pracę, ale umowa o pracę
    > jest cholernie droga i zamiast na N godzin miesięcznie, mógłbym zatrudnić
    > na N/3. Więc ani mi ani ,,zatrudnianemu'' to by nie pasowało.

    Tego mi nie tłumacz.
    Nie raz pracowałem w ten sposób, dopóki obie strony są zadowolone jest ok.
    A sparzyłem sie zatrudniając jednego klienta na umowę o pracę i traktując go
    jak poważnego człowieka.

  • 16. Data: 2007-02-02 17:38:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 26 stycznia 2007 21:47
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <epdpf0$hp1$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Jakoś planować trzeba.....
    > A w czym piszesz?

    Jeszcze nie wiem :D

    > Fajnie, mogę złożyć do Ciebie cv? ;-)

    Złożyć możesz :D Ale czy przyjmę....

> [...]
    > A sparzyłem sie zatrudniając jednego klienta na umowę o pracę i traktując

    Prawo jest w ogóle anty wszystko. Antyprzedsiębiorcze i antypracownicze.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 17. Data: 2007-02-02 22:01:31
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>