  • 1. Data: 2005-06-19 13:43:01
    Temat: UoD, przeniesienie praw, VAT - Ostateczne Starcie!
    Od: " " <g...@W...gazeta.pl>

    Witam!

    Nie bede pytal o interpretacje tylko o praktyke(chodzi mi o UoD z
    przeniesieniem praw autorskich - programy komputerowe na zamowienie dla firm -
    do dalszej sprzedazy przez te firmy):
    1) Jak w swietle noweli od 1.06 US to interpretuje - czy to jest usluga tworcy
    zwolniona z VAT?
    2) Jak w praktyce bojow z US wyglada limit zwolnienia podmiotowego przy
    rozpoczynaniu dzialalnosci? Co liczy sie jako kres sprzedazy:
    a) od momentu podpisana umowy do konca roku
    b) od momentu podpisana umowy do jej zakonczenia/odbioru dziela
    c) limit jest kroczacy od podpisania umowy co dziennie zwieksza sie o
    stawke dzienna
    d) okres sprzedazy to tylko dni platnosci
    e) inne

    Moje umowy podpadaja zapewne pod VAT - chociaz po noweli to juz sam nie wiem,
    do tej pory nic nie placilem, prowadze ewidencje ale wg podpunktow (c) i (d) w
    zeszlym roku stalem sie VATowcem. Planuje jescze jedno zlecenie bez VATu
    pociagnac a potem chyba wiazace zapytanie - ide na zywiol bo kontrola za 5 lat
    moze byc troche problematyczna;)

    pozdrawiam
    Grzesiek Ciastko:)

  • 2. Data: 2005-06-19 15:20:46
    Od: " " <g...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > stawke dzienna
    > d) okres sprzedazy to tylko dni platnosci

    w ustawie VAT mamy:

    sprzedaz: odplatna dostawa towarow lub odplatne swiadczenie uslug

    Art 113, pkt 9: (...)podatnikom zaczynającym (...) w trakcie roku (...) jeżeli
    _PRZEWIDYWANA_ (...) wartość sprzedaży nie przekroczy 10000euro w proporcji do
    okresu prowadzonej sprzedazy (...)

    Art 113, pkt 9: Jezeli faktyczna wartosc sprzedazy przekroczy 10000euro to w
    momencie przekroczenia mamy BUUUUUM

    Wynikaloby ze przy UoD z przekazaniem praw sprzedaz to okres jej wykonywania -
    bo przeciez swiadcze uslugi od momentu podpisania do momentu odbioru dziela(no
    chyba ze ktos powie ze wykonalem tylko po to zeby sprzedac w jeden dzien ale
    to bylby absurd).
    Teraz - zaczynajac wykonywanie dziela w danym dniu szacuje ile zarobie do
    konca roku/do konca umowy(konserwatywnie zalozmy do konca umowy bo nastepna
    umowa to nastepna DG i przerwy nie wliczam). Jezeli kasa ta jest mniejsza niz
    wyliczony na okres DG limit to ql. Jezeli teraz w trakcie wykonywania tej
    umowy wezme druga do zrobienia i nagle przekrocze limit to BUUUUM.

    Mysle ze tak mniej wiecej to wyglada i nie ma sie co straszyc limitami
    kroczacymi po 120zl na dzien itd - ale znowu PRAKTYCY POSZUKIWANI;)

    Huh..zagalopowale sie.. pewnie znowu sie pewnie rozpeta akademicka dyskusja a
    ja _POTRZEBUJE_ tutaj praktykow ;)

  • 3. Data: 2005-06-19 15:35:08
    Od: " " <g...@N...gazeta.pl>

    No i wiooooo

    http://sip.mf.gov.pl/sip/index.php?p=1&i_smpp_s_dok_
    nr_sek=58737&i_smpp_s_strona=2

    Ktos skomentuje;)

  • 4. Data: 2005-06-20 06:19:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Jun 2005, wrote:

    >+ Witam!
    >+
    >+ Nie bede pytal o interpretacje tylko o praktyke

    Ja nie o praktyce - nie mam pojęcia, bo nie mam wystarczającej
    jasności w zakresie własnych przychodów :[ acz jestem w IMO
    lepszej sytuacji - nie są to przychody "z praw".
    Ja do przepisów i jednego pojęcia:

    >+ (chodzi mi o UoD [...]
    >+ 2) Jak w praktyce bojow z US wyglada limit zwolnienia podmiotowego przy
    >+ rozpoczynaniu dzialalnosci? Co liczy sie jako kres sprzedazy:

    ...mianowicie do kwestii którą sugerujesz, mianowicie:

    >+ c) limit jest kroczacy od podpisania umowy co dziennie zwieksza sie

    ...pojęcia "okresu".
    W UoD takiego pojęcia NIE MA !
    Umowa określa wyłącznie TERMIN wykonania.

    Mało - w ustawie o VAT w odniesieniu do limitu zwolnienia z VAT (nie
    mylić ze zwolnieniem ze stosowania kas fiskalnych !) *RÓWNIEŻ* nie ma
    słowa o żadnych "okresach" !

    Jest prosty, jasny, *ROCZNY* limit:
    ++++
    Art. 113.
    1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartość
    sprzedaży opodatkowanej nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku
    podatkowym kwoty wyrażonej w złotych odpowiadającej równowartości
    10 000 euro.
    Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.
    ----

    >+ d) okres sprzedazy to tylko dni platnosci

    j.w.
    To są wszystko pułapki czekające na "podpadającego pod kasę"...
    I tylko w 1. roku !

    >+ do tej pory nic nie placilem, prowadze ewidencje ale wg podpunktow (c) i (d) w
    >+ zeszlym roku stalem sie VATowcem.

    Piszesz z takim przekonaniem że pozostaje mi tylko jedno: prośba
    o podanie podstawy prawnej. Jaki przepis doprowadził cię do wniosków
    wiążących limity z "okresami" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-06-20 06:27:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 19 Jun 2005, wrote:

    >+ No i wiooooo
> [...]

    ...tak. Ja.

    Mianowicie od dawna wiadomo iż MF ma tak zrobiony przepływ danych
    że podanie takiego linku przed zadaniem pytania *nie* prowadzi to
    wyświetlenia strony docelowej :>
    Po prawdzie można to obejść (wystarczy *jakiekolwiek* zapytanie, można
    dwa razy zapodać zapytanie z linku :]) ale nie każdy o tym wie, dlatego
    oprócz linka dobrze zapodawać jest sygnaturę - tu:
    Sygnatura PP. 443/181/2004

    ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-06-20 06:33:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Jun 2005, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    >+ ...pojęcia "okresu".
    >+ W UoD takiego pojęcia NIE MA !
    >+ Umowa określa wyłącznie TERMIN wykonania.

    ..podtrzymuję...

    >+ Mało - w ustawie o VAT w odniesieniu do limitu zwolnienia z VAT (nie
    >+ mylić ze zwolnieniem ze stosowania kas fiskalnych !) *RÓWNIEŻ* nie ma
> [...]

    Hłe hłe... oczywiście odszczekuję - jest "w proporcji do okresu
    sprzedaży", wrr.... już mi wyparowało.
    Niniejszym oświadczam że nie mam pomysłu na gordyjski węzeł zaaplikowany
    przez ustawodawcę :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-06-20 08:49:14
    Od: " " <g...@N...gazeta.pl>

    > Mianowicie od dawna wiadomo iż MF ma tak zrobiony przepływ danych
    > że podanie takiego linku przed zadaniem pytania *nie* prowadzi to
    > wyświetlenia strony docelowej :>

    te stronki widac sa Podatnik Friendly ;)

    a sam fiskus jest Podatnik FIREndly:)

  • 8. Data: 2005-06-20 08:53:35
    Od: " " <g...@N...gazeta.pl>

    > Niniejszym oświadczam że nie mam pomysłu na gordyjski węzeł zaaplikowany
    > przez ustawodawcę :(

    Wezel dla pierwszoroczniakow jest gordyjski ale jak do tej pory wszystkie
    urzedasy (o) ktorych slyszalem za okres sprzedazy w pierwszym roku uwazaja
    okres od podpisania pierwszej umowy do konca roku. W ustawie nic takiego nie
    ma ale tak to interpretuja. Wiec ja sie laskawie pozwole zalapac na taka
    wiazaca interpretacje zanim cos sie zmieni w tej materii:)