  • 1. Data: 2004-12-15 13:09:51
    Temat: UoD - rozwiejcie moje watpliwosci prosze :-)
    Od: "piotrek" <p...@N...gazeta.pl>

    witam,
    mam DG i chce zatrudnic pracownika na umowe o dzielo (np. przepisanie
    wiekszej ilosci tekstu)jak teraz musze to rozliczyc, czy tak:

    -umowe podpisuje na 2000zł
    -odliczam od tego KUP 20% = 400zł
    -od pozostałej kwoty wyliczam zaliczkę na podatek 20% = 320zł
    -pracownikowi wypłacam 2000zł - 320zł = 1680zł ??
    -moje koszty to 2000zł?

    czy może:
    -umowe podpisuje na 2000zł
    -pracowinikowi wypłacam 1666,67
    -do US zaliczke na podatek - 20% z 1666,67zł = 333,33zł
    -moje koszty to 2000zł

    ?????

    dzieki, pozdrawiam,
    PK

  • 2. Data: 2004-12-15 13:59:41
    Temat: Re: UoD - rozwiejcie moje watpliwosci prosze :-)
    Od: "Piotrek" <petero2@o2_WYKASUJ.pl>

    Użytkownik "piotrek" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | -umowe podpisuje na 2000zł
    | -pracowinikowi wypłacam 1666,67
    | -do US zaliczke na podatek - 20% z 1666,67zł = 333,33zł

    pierwszy wariant jest wlasciwy tylko zaliczka na podatek wynosi 19%.
    czyli bedzie:
    umowa - 2000 zl
    KUP 20% - 400 zl
    podatek 19% od kwoty z umowy pomniejszonej o KUP - 304 zl
    wyplacasz: 1696 zl
    twoj koszt: 2000 zl

    (szybki wzor na wyliczenie kwoty do wyplaty na umowe o dzielo: kwota brutto
    * 0,848 = kwota do wyplaty)

    pzdr.
    piotrek