  • 1. Data: 2004-12-15 11:15:14
    Temat: Zmiana wpisu do EDG a aktualizacja w US?
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

    Witam

    Po analizie szeregu watkow w temacie koniecznosci aktualizacji PESEL-a i PKD
    nasuwa mi sie pytanie: czy konieczne bedzie dokonanie zgloszenia zmian (??)
    w US na NIP-1a?

    Dodam tylko, ze zakresu dzialalnosci nie zmieniam, ale biorac pod uwage to
    co mialem napisane na REGONIE 7 lat temu i to co teraz jest w klasyfikacji
    PKD to zakres mojej dzialalnosci nie bedzie obejmowal 5 punktow, ale ponad
    10.

    Mirro

  • 2. Data: 2004-12-15 13:02:23
    Temat: Re: Zmiana wpisu do EDG a aktualizacja w US?
    Od: "jas" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > PKD to zakres mojej dzialalnosci nie bedzie obejmowal 5 punktow, ale ponad

    Proszę mi podać namiary gdie mogę znaleźć obowiązującą klasyfikację EKD i PKD
    pzdr jas

  • 3. Data: 2004-12-16 08:58:25
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

    Znam takich co twierdzą, że nie tylko do US z tym
    trzeba leciec, ale nawet ponownie do GUS/WUS.
    Jaka jest prawda - nie wiem. Pytalem w moim US,
    ale powiedzieli mi, że nie wiedzą.

    latet

  • 4. Data: 2004-12-16 11:24:08
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotr A. Dybczyński napisał(a):
    > W liście nadanym Thu, 16 Dec 2004 09:58:25 +0100 "latet" <b...@b...bla.pl>

    > Ktoś już podawał tu uspokajający link do Komunikatu Prezesa GUS-u:
    >
    > http://www.stat.gov.pl/serwis/k_o/7.05.2004%20r.rtf
    >
    > Wynika z niego (wg mnie) że możemy czekać na ankietę, którą sami przyślą.

    Przecież GUS nie ma nic do gadania w tej sprawie.
    Ten komunikat dotyczy aktualizacji rejstru podmiotów gospodarki
    narodowej prowadzonego przez GUS. Inna rejestr, inne podstaw aprawna,
    inne procedury ŻANYCH ZWIĄZKÓW JEDNEGO Z DRUGIM
    Jak byś przeczytał i ten komunikat i watek to byś sie od razu
    zorientował. Ale nawet tego Ci sie nie chciało.
    Nie wprowadzaj ludzi w błąd, będą czekac zadowoleni a potem sie okaże że
    zrobili sobie duże kuku.

    My mowimy o zmianie opisu działalności w ewidencji przedsiębiorców w
    Urzędzie Gminy/miasta nie w urzędzie statystycznym.
    O ile tylko zmiana dotyczy samego opisu to z GUSem sie to w żaden sposób
    nie wiąże.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2004-12-16 11:27:55
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotr A. Dybczyński napisał(a):

    > Jeśli "przeważająca działalność" jest nadal ta sama to (na moje oko) żadne
    > pole informacyjne w NIP-1 nie ulega zmianie po aktualizacji wpisu do EDG więc
    > z czego ma wynikać obowiązek aktualizacji NIP-1?

    Nie ma obowiązku aktualizacji NIP bo nie zaszła zmiana. Natomiast nowe,
    po aktualizacjie, zaświadczeie o wpisie trzeba do US po porstu
    dostarczyć - US musi mieć aktualne dane o tym co zawiera wpis do
    ewidencji. Ale nie ma podstaw do wypełniania formularza NIP.

    I idąc dalej - nie ma podstaw do zgłaszania czegokolwiek do Regonu
    jeżeli rodzaj przeważającej działalności sie nie zmienił.
    To jest tylko czynność formalna - TA SAMA działalnośc ma byc opisana
    INACZEJ w jednym konkretnym rejestrze. Skoro jest TA SAMA to co zgłaszać
    do GUSu??

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2004-12-16 11:54:08
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

> [...]

    pole informacyjne w NIP-1 nie ulega zmianie po aktualizacji wpisu do EDG więc
    z czego ma wynikać obowiązek aktualizacji NIP-1?

    Pozdrawiam,
    Piotr A. Dybczyński

  • 7. Data: 2004-12-16 12:03:46
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

  • 8. Data: 2004-12-16 14:38:31
    Od: "Piotr A. Dybczyński" <d...@a...edu.pl>

    W liście nadanym Thu, 16 Dec 2004 12:24:08 +0100 Maddy <m...@e...com.pl>
    pisze:

> [...]
    > Jak byś przeczytał i ten komunikat i watek to byś sie od razu
    > zorientował. Ale nawet tego Ci sie nie chciało.

    Maddy, nie tak ostro, proszę. Chciało mi się i wcale nie uważam, że jedno z
    drugim nie ma nic wspólnego (ja tak uważam).

    Wątek jest o chodzeniu z nowym NIP-1 do US ale post na jaki odpowiadałem
    dorzucił wątpliwość co do GUS.

    Cytaty z komunukatu GUS-u:

    # ... w związku z wprowadzeniem rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20
    # stycznia 2004 r. (Dz. U. Nr 33, poz. 289) nowej Polskiej Klasyfikacji
    # Działalności ogłasza się, co następuje:

    A mówimy o zmianach EDG związanych przyczynowo z PKD. I dalej:

    # w okresie od dnia 1 maja 2005 r. do dnia 31 lipca 2005 r. podmiotom, których
    # zgłoszona do rejestru podmiotów działalność uległa zmianie, w związku z
    # powołaną na wstępie PKD...

    a to może MOIM ZDANIEM obejmować sytuacje będące przedmiotem naszej
    dyskusji(zmiany w związku z wprowadzeniem PKD czyli nasza aktualizacja).

    > Nie wprowadzaj ludzi w błąd, będą czekac zadowoleni a potem sie okaże że
    > zrobili sobie duże kuku.

    Piszę tylko o braku potrzeby (moim zdaniem) biegania do GUS-u po aktualizacji
    w EDG z czym Ty się zgadzasz, więc jakie kuku masz na myśli?

    Sorry za opóźnienie ale czasami trzeba popracować,

    Pozdrawiam,
    Piotr A. Dybczyński

  • 9. Data: 2004-12-16 19:26:45
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

> [...]
    > Ale nawet tego Ci sie nie chciało.
    > Nie wprowadzaj ludzi w błąd, będą czekac zadowoleni a potem sie okaże że

    Skoro do GUS-u nie trzeba isc, to jakie kuku?

    latet

  • 10. Data: 2004-12-16 19:29:03
    Od: "latet" <b...@b...bla.pl>

> [...]
    > US musi mieć aktualne dane o tym co zawiera wpis do ewidencji. Ale nie ma

    W jakie formie im to dostarczac?
    (pytalem w moim US, ale powiedzieli, ze nie wiedzą).
    Jakies pismo przewodnie? A moze tylko xero nowego zaswiadczenia z gminy?

> [...]
    > To jest tylko czynność formalna - TA SAMA działalnośc ma byc opisana
    > INACZEJ w jednym konkretnym rejestrze. Skoro jest TA SAMA to co zgłaszać

    I bardzo dobrze, bo w GUS-ie by byly niewyobrazalne kolejki
    (przynajmniej w tym moim, gdzie nawet na co dzien sa straszne).

    latet