  • 11. Data: 2011-05-12 16:35:18
    Temat: Re: Uregulowanie długów wobec ZUS/US
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-05-12, o godz. 12:58:52
    Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> napisał(a):

    > Windykacja US jest chyba
    > najskuteczniejszą windykacją w tym kraju - prędzej się
    > z sądowym komornikiem dogadasz :)

    To chyba nie "najskuteczniejsza" tylko "najbezwzględniejsza"
    - to może być zasadnicza różnica.

    Tomek

  • 12. Data: 2011-05-14 08:37:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 May 2011, SDD wrote:

    > Użytkownik "Radek" <7...@w...pl> napisał

    [...]
    > 1 - domyslam sie, ze to biezace zobowiazania - deklaracji sie nie sklada,
    > wiec urzad nie wie, ze mu sie nalezy, poborcy nie wysle.

    Przecież się składa, obowiązuje "ostatnia złożona do odwołania".
    Skoro się zarejestrował z tytułu DG to *fakt* istnienie "tytułu" jest
    zadeklarowany do odwołania właśnie, a *kwota* wynika z ostatniej
    deklaracji. Szczególnie w przypadku korzystania z prawa nieskładania
    deklaracji "minimalnej".

    Mylę się? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-05-14 08:39:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 May 2011, Slawek Kotynski wrote:

    > W ostatniej kolejnośći płać ZUS - zgłaszają się zwykle po wielu
    > miesiącach lub nawet latach. Ale jest jakaś zagwozdka proceduralna
    > - jak czegoś tam nie zapłacę w terminie, to moja księgowa wysyła
    > im jakiś druczek (bo jeśli dobrze rozumiem, grozi coś w rodzaju:
    > brakło wpłaty -> umowa nieważna -> brak ewentualnych świadczeń w
    > przyszłości).

    Chodzi pewnie o ubezpieczenie chorobowe, bo dlatego że dobrowolne,
    niezapłacenie powoduje "wylot".
    A ZUS z tego korzysta, jeśli ubezpieczony przyjdzie po pieniadze :)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-05-14 10:13:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Mylę się? :)

    Gotfryd a nie widzi, ze mi sie cyferki pomylily

    Apropos ZUSu bylo: "jest deklaracja (skladana lub domniemana)"

    "domyslam sie, ze to biezace zobowiazania - deklaracji sie nie sklada, "
    bylo apropos US - mysllem, ze chodzi mu o PIT, to by mogl olac (ale potem
    wyjasnil, ze chodzi o VAT, wiec "olac" nie moze)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2011-05-14 13:51:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 May 2011, SDD wrote:

    > Gotfryd a nie widzi, ze mi sie cyferki pomylily

    No jakoś tak w słabej formie jestem ;)

    pzdr, Gtofryd

  • 16. Data: 2011-05-16 20:34:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Radek wrote:
    > Witam! Sprawa wygląda tak, że na dzień dzisiejszy zalegam:
    >
    > 1. 840 zł w ZUS z tytułu prowadzonej jednoosobowej działalności gosp.
    > 2. 800 zł w US z tytułu działalności
    > 3. i jeszcze 900 zł w US z tytułu rozliczenia corocznego
    >
    > Problem w tym, że mam w tej chwili 1000 zł, a reszta mi wpłynie
    > dopiero za miesiąc/dwa, więc muszę rozplanować kolejność spłacania
    > tych należności. Chciałbym się Was poradzić jako bardziej
    > doświadczonych osób - w jakiej kolejności to spłacać, aby narazić się
    > na jak najmniejsze konsekwencje?

    US z tyt rozliczenia rocznego...

    potem US z tyt działaności przy załozeniu że nie składałeś deklaracji, jak
    składałeś to poczekać w ostateczności na wezwanie.

    ZUS kiedyś jak będziesz miał środki...

  • 17. Data: 2011-05-17 04:23:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-05-16 22:34, Marek Dyjor pisze:

    > US z tyt rozliczenia rocznego...
    >
    > potem US z tyt działaności przy załozeniu że nie składałeś deklaracji,
    > jak składałeś to poczekać w ostateczności na wezwanie.
    >
    > ZUS kiedyś jak będziesz miał środki...

    ... zwłaszcza na leczenie...

    --
    spp