  • 1. Data: 2011-05-11 17:13:07
    Temat: Uregulowanie długów wobec ZUS/US
    Od: "Radek" <7...@w...pl>

    Witam! Sprawa wygląda tak, że na dzień dzisiejszy zalegam:

    1. 840 zł w ZUS z tytułu prowadzonej jednoosobowej działalności gosp.
    2. 800 zł w US z tytułu działalności
    3. i jeszcze 900 zł w US z tytułu rozliczenia corocznego

    Problem w tym, że mam w tej chwili 1000 zł, a reszta mi wpłynie dopiero za
    miesiąc/dwa, więc muszę rozplanować kolejność spłacania tych należności.
    Chciałbym się Was poradzić jako bardziej doświadczonych osób - w jakiej
    kolejności to spłacać, aby narazić się na jak najmniejsze konsekwencje?

  • 2. Data: 2011-05-11 17:49:48
    Temat: Re: Uregulowanie długów wobec ZUS/US
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Radek w <news:4dcac3a0$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>:

> [...]

    > Chciałbym się Was poradzić jako bardziej doświadczonych osób - w jakiej
    > kolejności to spłacać, aby narazić się na jak najmniejsze konsekwencje?

    Udzielanie porad bez uprawnień może kosztować rząd wielkości więcej nie te
    Twoje zaległości, więc nie licz za bardzo na odzew...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2011-05-11 18:17:53
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Radek" <7...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiąc/dwa, więc muszę rozplanować kolejność spłacania tych należności.

    - zobowiazan, nie naleznosci

    > Chciałbym się Was poradzić jako bardziej doświadczonych osób - w jakiej
    > kolejności to spłacać, aby narazić się na jak najmniejsze konsekwencje?

    Poradzic ni emoge, bo za wysokie kary sa za to, ale ja bym wzial kolejnosc:

    3 - jest zeznanie i kwota jest najwyzsza
    2 - jest deklaracja (skladana lub domniemana)
    1 - domyslam sie, ze to biezace zobowiazania - deklaracji sie nie sklada,
    wiec urzad nie wie, ze mu sie nalezy, poborcy nie wysle.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2011-05-11 18:27:22
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Radek" <7...@w...pl> napisał w wiadomości

    > 2. 800 zł w US z tytułu działalności

    oczywiscie kwestia tka jeszcze czy to VAT (do ktorego sie sklada deklaracje)
    czy tylko zaliczki na wlasny PIT

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2011-05-11 18:55:38
    Od: "Radek" <7...@w...pl>

    > oczywiscie kwestia tka jeszcze czy to VAT (do ktorego sie sklada
    > deklaracje) czy tylko zaliczki na wlasny PIT

    Chodzi o VAT od sprzedanych usług (nie o zaliczki PIT).

  • 6. Data: 2011-05-11 18:58:11
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-11 19:13, Radek pisze:
> [...]
    > należności. Chciałbym się Was poradzić jako bardziej doświadczonych osób
    > - w jakiej kolejności to spłacać, aby narazić się na jak najmniejsze

    Pozycz od rodziny, znajomych, Zrob debet w koncie, wyplac z karty
    kredytowej - zawsze to mniejsze konsekwencje niz zaleglosci w kontaktach
    z w/w instytucjami (ale to tylko taka dobra rada - po porade udaj sie do
    poradni albo do radcy czy tez doradcy :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 7. Data: 2011-05-11 19:19:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Chodzi o VAT od sprzedanych usług (nie o zaliczki PIT).

    Uuu - to kila.
    Ja nievatowiec, a poza tym place zawsze w terminie, ale cos czuje, ze VAT to
    chyba scigna najpredzej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2011-05-11 23:29:02
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Dnia 2011-05-11, o godz. 19:13:07
    "Radek" <7...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > tych należności. Chciałbym się Was poradzić jako bardziej
    > doświadczonych osób - w jakiej kolejności to spłacać, aby narazić się

    To nie porada tylko takie gdybanie - ZUS jeszcze 2-3 lata temu był
    najwolniejszy, na bazie raptem kilku znanych mi przypadków.
    Jak jest teraz - nie wiem.

    Tomek

  • 9. Data: 2011-05-12 10:58:52
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Radek wrote:

> [...]
    > należności. Chciałbym się Was poradzić jako bardziej doświadczonych osób
    > - w jakiej kolejności to spłacać, aby narazić się na jak najmniejsze

    Jak nie przegniesz sprawy, całe konsekwencje = koszy upomnień plus
    odsetki. No i ewentualnie "zaświadczenie o niezaleganiu" czasem
    jest potrzebne.

    W ostatniej kolejnośći płać ZUS - zgłaszają się zwykle po wielu
    miesiącach lub nawet latach. Ale jest jakaś zagwozdka proceduralna
    - jak czegoś tam nie zapłacę w terminie, to moja księgowa wysyła
    im jakiś druczek (bo jeśli dobrze rozumiem, grozi coś w rodzaju:
    brakło wpłaty -> umowa nieważna -> brak ewentualnych świadczeń w
    przyszłości).

    Bieżący podatek dochodowy to możesz spokojnie zapłacić 30 kwietnia
    roku przyszłego. Z VATem tak dobrze nie jest - mój US potrafi
    się upominać już po dwóch tygodniach, a ignorowanie grozi
    w pierwszej kolejności albo blokadą konta, albo kontaktem
    z windykatorem (do tej pory nie wiem, od czego to zależy
    - mam wrażenie że losowo). Windykacja US jest chyba
    najskuteczniejszą windykacją w tym kraju - prędzej się
    z sądowym komornikiem dogadasz :)

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 10. Data: 2011-05-12 13:30:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Slawek Kotynski" <s...@a...com.pl> napisał w wiadomości

    > Z VATem tak dobrze nie jest ...

    Coz - to jest glowne "papu" dla dziurawego budzetu. Nie ma, ze boli.

    Pozdrawiam
    SDD