  • 1. Data: 2003-07-08 06:16:49
    Temat: Urlop wypoczynkowy
    Od: "buchalter" <b...@p...pl>

    Mam pytanie. Pracownik po skończeniu zawodowej szkoły zawodowej i odbyciu
    praktycznej nauki zawodu, podjął pierwszą pracę. Przepracował pięć miesięcy
    i umowa o pracę została rozwiązana. Czy przysługuje mu urlop wypoczynkowy, a
    jeśli tak to w jakim wymiarze? Czy umowa o pracę w celu nauki zawodu,
    powoduje nabycie praw do urlopu wypoczynkowego po podjęciu pracy po
    zakończeniu nauki ?

    --
    buchalter

    b...@p...pl

  • 2. Data: 2003-07-08 11:50:32
    Temat: Re: Urlop wypoczynkowy
    Od: "Dorota Born" <d...@l...pl>

> [...]
    miesięcy
    > i umowa o pracę została rozwiązana. Czy przysługuje mu urlop wypoczynkowy,

    w/w przypadek - nabywa prawo do urlopu

    > jeśli tak to w jakim wymiarze? Czy umowa o pracę w celu nauki zawodu,
    > powoduje nabycie praw do urlopu wypoczynkowego po podjęciu pracy po
    > zakończeniu nauki ?

    dokładnie tak, jeżeli uczył się i odbywał praktykę zawodową nabywa prawo do
    pierwszego urlopu już w okresie szkoły.
    A jeżeli chodzi o ilość urlopu jaki mu przysługuje to zasady KP czyli 18/12
    m-c*5=7,5 czyli w górę 8 dni

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-07-08 12:08:27
    Od: "buchalter" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Dorota Born" <d...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    do
    > pierwszego urlopu już w okresie szkoły.
    > A jeżeli chodzi o ilość urlopu jaki mu przysługuje to zasady KP czyli

    Dzwoniłem właśnie do Głównego Inspektora Pracy i otrzymałem odpowiedź, że
    nie należy się (uzyska prawo do urlopu po przepracowaniu 6 m-cy po
    ukończeniu szkoły). Czyli jeśli przepracuje brakujący miesiąc u innego
    pracodawcy, to uzyska prawo do połowy urlopu.
    --
    buchalter

    b...@p...pl

  • 4. Data: 2003-07-08 14:51:18
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

> [...]

    do
    > pierwszego urlopu już w okresie szkoły.
    > A jeżeli chodzi o ilość urlopu jaki mu przysługuje to zasady KP czyli

    Dorotko! W przypadku pierwszego urlopu, w ciągu pierwszego roku pracy nie
    stosuje się zasady proporcjonalności.
    Pozdrawiam
    Kasia

  • 5. Data: 2003-07-09 06:16:15
    Od: "Dorota Born" <d...@l...pl>

> [...]
    > 18/12
    >
    > Dorotko! W przypadku pierwszego urlopu, w ciągu pierwszego roku pracy nie

    Bardzo się cieszę że akurat ktoś odpowiedział inaczej niż ja.
    Jeszcze w tamtym roku znałam i stosowałam taką samą metodę dla wszystkich
    pracowników, u których pierwszą pracą była praca w naszej firmie ( czyli po
    szkole prawo do 1/2 wymiaru urlopu po 6 m-c pracy, prawo do całego po roku
    pracy )aż do czasu kiedy przyszły Panie z PIP, odkładając na bok akta
    osobowe 2 pracowników już zwolnionych.
    1 pracował 2 m-c (szkoła zawodowa 3 letnia z praktyką )
    2 pracował 11 m-c szkoła j.w - udzielono 9 dni urlopu
    Interpretacja potwierdzona artykułem z gazety prawnej. Uczeń nabył prawo do
    1 -go urlopu już w szkole, miał praktykę zawodową, zakończoną świadectwem
    pracy na którym jest już wymiar urlopu co prawda stosowany wymiary urlopu
    jak dla osoby młodocianej.
    Zakończenie kontroli - mandat 100 zł, z wyznaczonym terminem wypłaty
    ekwiwalentu za urlop wraz z odsetkami za zwłokę(1 pracownik za 3 dni, 2
    pracownik 8 dni ) i nie było zmiłuj się.
    Pragnę nadmienić że jestem z woj. opolskiego

    Pozdrawiam Dorota

  • 6. Data: 2003-07-09 07:31:20
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

> [...]
    > pracy na którym jest już wymiar urlopu co prawda stosowany wymiary urlopu

    Jezeli uczen nabyl prawo do urlopu w czasie praktyk to wtedy byl to dla
    niego pierwszy rok pracy. Chyba dlatego sie nie zrozumialysmy. Bo ja mialam
    na mysli w ogole pierwszy rok pracy. Jak rozumiem, teraz inaczej traktujesz
    tych po praktykach, od ktorych masz swiadectwa pracy, a inaczej tych bez
    zadnych praktyk i bez swiadectw?
    pzdr
    Kasia