  • 1. Data: 2003-09-24 11:05:21
    Temat: Urząd Skarbowy zaległośc/raty
    Od: "Słonik" <p...@o...pl>

    Witam!
    Jestem na etapie odwołania do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
    dotyczącego prośby o układ ratalny.
    W poprzednim piśmie prosiłem o 120 rat......jak wiadomo kwota zaległości
    jest ogromna, ale ja zarabiam 800 zł i nie mam majątku w związku z czym chce
    spłacać tyle ile mogę. Rozłożyli mi na 36 miesięcy, kwota około 1800 zl
    miesięcznie z odsetkami. Nie musze dodawać, że mnie wyśmiali z tą ilością
    rat, ale nie mam nic do stracenia.Pani w pokoju dziwiła się natomiast, że ja
    NIC nie płacę??Powiedziała, że sam z siebie najlepiej wpłacać po 100-200 zł
    miesięcznie.
    Pytanie, czy takie wpłacania samemu z siebie bez układu ratalnego może
    spowodować zawieszenie egzekucji komorniczej?Czy tez te 100-200 zl
    miesiecznie przy tak duzych zaległościach może być poprostu wyrzuconym
    pieniądzem(ktos pewnie powie, że nie bo dług sie zmniejsza, ale miesieczne
    odsetki są większe od tej wpłaty).
    Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc!

  • 2. Data: 2003-09-25 07:22:07
    Temat: Re: Urząd Skarbowy zaległośc/raty
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@w...pl>

    Użytkownik "Słonik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Jestem na etapie odwołania do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
    > dotyczącego prośby o układ ratalny.

    Odwołać się możesz zawsze, można spróbować.

> [...]

    > Pytanie, czy takie wpłacania samemu z siebie bez układu ratalnego może
    > spowodować zawieszenie egzekucji komorniczej?

    Nie. Zawieszenie egzekucji następuje w momencie wydania decyzji przez US lub
    spłaty zobowiązania.

    >Czy tez te 100-200 zl
    > miesiecznie przy tak duzych zaległościach może być poprostu wyrzuconym
    > pieniądzem(ktos pewnie powie, że nie bo dług sie zmniejsza, ale miesieczne
    > odsetki są większe od tej wpłaty).

    Więcej Ci nie pomogę, ale warto spłacać choćby małe kwoty - w momencie gdy
    składasz wniosek o rozłożenie na raty US 'widzi' że coś tam było spłacane,
    że podatnik się choć trochę stara, a to stawia Cię w trochę lepszym świetle.
    Życzę powodzenia

    Łukasz Kaliński