  • 1. Data: 2010-06-01 07:19:26
    Temat: Urzad skarbowy został naliczony...
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Będąc w Urzędzie Skarbowym spytałem dlaczego US sam nie może wystąpić
    do Urzedu Gminy o wymagane zaświadczenie, tylko obliguje podatnika,
    który i tak musi sam wystąpić do Urzędu Gminy. Pani urzędnik, odparła,
    że US może, ale tego nie będzie robił, ponieważ, kiedyś tak uczynił i
    zaświadczenie otrzymał, lecz Urząd Gminy zażądał opłaty z tytułu
    wystawienia zaświadczenia.
    Zaglądam do Ustawy o opłacie skarbowej i tam:

    Art. 7. § 2 Zwalnia się od opłaty skarbowej jednostki budżetowe.

    Zatem argumentacja pani urzędnik skarbowej mija się z prawdą?

  • 2. Data: 2010-06-01 11:48:50
    Temat: Re: Urzad skarbowy został naliczony...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Jun 2010, VoyteG wrote:

> [...]
    >
    > Art. 7. § 2 Zwalnia się od opłaty skarbowej jednostki budżetowe.
    >
    > Zatem argumentacja pani urzędnik skarbowej mija się z prawdą?

    Może się o tyle nie mijać, że UG rzeczywiście mógł zażądać opłaty.
    Bezpodstawnie.
    A że US powinien był go posłać "na drzewo" to inna sprawa.

    pzdr, Gotfryd