  • Data: 2004-07-29 08:59:26
    Temat: Usługi dla UE i brak konieczności wyrabiania NIPu UE?
    Od: "WWWojtas" <omeganetN-O@S-P_AMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam mieć umowę z kontrahentem z Anglii. Świadczyć mu będę usługi
    marketingowe, programistyczne oraz pośredniczę (refekturuję) w zakupie
    reklam dla jego serwisu internetowego.

    Dziś byłem w US z zapytaniem czy muszę mieć NIP UE. Pani powiedziały mi, że
    nie, gdyż to dotyczy tylko firm handlujących TOWARAMI, a ja świadczę usługi.
    Mimo braku NIP-EU mam prawo wystawiać faktury bez VATu (netto=brutto), mam
    je tylko opatrzyć adnotacją, że VAT będzie płatny w kraju nabywcy usługi.

    Sprawdzałem nawet na formularzach rejestracyjnych NIP UE - nie ma tam pola
    "usługi". Wszystko dotyczy tam jakiś towarów....

    Czy to prawda (że nie muszę mieć NIP EU)?

    --
    WWWojtas