  • 1. Data: 2005-07-24 16:42:53
    Temat: Uzywana rzecz bez VAT a dokladniej ???
    Od: "Ryszard" <r...@w...pl>

    Szanowne Panie i Panowie,

    zwracam sie do panstwa z zapytaniem i prosba o udzielenie informacji
    dotyczacej opaodtkowania nastepujacych przedmiotow. Posiadam dzialalnosc
    (KPiR) i handluje uzywanymi drobnymi czesciami samochodowymi jak np.
    halogeny, lusterka, klamiki i inne, czasami tet drobna uzywana elektronika
    np. Radia samochodowe, telefony stacjonarne, cuesciami komputerowymi i inne.
    Zadza sie tez ze mam w mojej ofercie calkiem stare zepsute i moim zdaniem
    nie nadajace sie do uzytkowania przedmioty, te rowniez sa interesujace do
    niekrtorych klietow.
    Teraz moje pytanie, czy informacje ktore sa umieszczone na nie jednej
    stronie internetowej moge zastosowac w mojej (KPiR).

    „Aby sprzedac uzywana rzecz bez VAT, trzeba spelnic dwa warunki. Po pierwsze
    musi byc ona towarem uzywanym w rozumieniu ustawy o VAT – w przypadku
    budynków, budowli i ich czesc minelo co najmniej 5 lat od konca roku, w
    którym zakonczono budowe tych obiektów. W odniesieniu do innych towarów
    konieczne jest, aby byly one faktycznie uzywane co najmniej pól roku. Za
    towar uzywany nigdy nie beda uznane grunty chyba, ze w przypadku dostawy
    budynków i budowli trwale zwiazanych z gruntem albo czesci takich budynków
    lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrebnia sie wartosci gruntu.
    Dodatkowo przy zakupie rzeczy nie moglo przyslugiwac prawo do odliczenia
    podatku naliczonego.
    Sprzedajac uzywany samochód osobowy, nie trzeba naliczac VAT od tej
    transakcji mimo, ze czesciowo odliczylo sie go przy zakupie. Jesli jednak do
    sprzedazy doszlo w ciagu 5 lat od zakupu, nalezy skorygowac wysokosc tego
    odliczenia.“

    Za udzieleni mi informacj bardzo panstwu dziekuje i pozdrawiam.
    Z powazaniem
    Maria

  • 2. Data: 2005-07-25 06:54:14
    Temat: Re: Uzywana rzecz bez VAT a dokladniej ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Jul 2005, Ryszard wrote:
    [hm... a na dole jest że Maria ! :)]

    > dotyczacej opaodtkowania nastepujacych przedmiotow. Posiadam dzialalnosc
    > (KPiR) i handluje uzywanymi drobnymi czesciami samochodowymi jak np.
    ^^^^^^^
    [...]
> [...]
    >
    > „Aby sprzedac uzywana rzecz bez VAT, trzeba spelnic dwa warunki. Po pierwsze
    > musi byc ona towarem uzywanym w rozumieniu ustawy o VAT

    No właśnie.
    *TY* musiałabyś "używać".
    Czyli musiałoby to być wyposażenie.
    Zwolnienie nie dotyczy towarów handlowych.

    Powyższe jest jednym z powodów popularności (jakiejś tam) sprzedaży
    komisowej: oprócz nieprzyjęcia na siebie odpowiedzialności za wady
    towaru pozwala nie naliczyć VAT od wartości nabycia.... (bo od
    prowizji VAT się należy i tak).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)