  • 1. Data: 2005-07-24 12:19:52
    Temat: Wspolpraca z firma z USA
    Od: "Cray" <c...@n...o2.pl>

    Witam,

    Mam możliwośc rozpoczecia współpracy z firma z USA. W zasadzie nie ma
    wielkiego problemu poza tym ze ta firma nie ma przedstawicielstwa w
    Polsce .... prowadze działalnosc gospodarcza i chcialbym im wystawiac
    faktury za usługi. Jak wyglada teraz sprawa z wsytawieniem tej faktury
    ... czy normalnie wpisuje dane firmy ze stanow + kwote + VAT 22%... i
    już ?

    Pozdrawiam Cray
    ...........:::::::: [ @ ] ::::::::...........
    Cray at o2.pl

  • 2. Data: 2005-07-25 06:24:04
    Temat: Re: Wspolpraca z firma z USA
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Cray" <c...@n...o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktury za usługi. Jak wyglada teraz sprawa z wsytawieniem tej faktury
    > ... czy normalnie wpisuje dane firmy ze stanow + kwote + VAT 22%... i

    to zależy od rodzaju usługi
    podaj szczegóły

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-07-26 21:05:06
    Od: "Cray" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "my way" <y...@t...pl> napisał w
    > to zależy od rodzaju usługi
    > podaj szczegóły
    Usługi informatyczne, pisanie oprogramiania, projektów i analiz.

    --
    Pozdrawiam Cray
    ...........:::::::: [ @ ] ::::::::...........
    Cray at o2.pl

  • 4. Data: 2005-07-27 07:18:35
    Od: "my way" <y...@t...pl>

    Usługi informatyczne, pisanie oprogramiania, projektów i analiz.

    Jeżeli Twoje usługi możesz potraktować jako:
    -usługi elektroniczne - rozumie się przez to usługi świadczone za pomocą
    Internetu lub podobnej sieci elektronicznej, których świadczenie z natury
    zależne jest od technologii informatycznej i z reguły usługi te są
    zautomatyzowane, wymagają niewielkiej interwencji człowieka oraz niemożliwe
    jest ich wykonanie bez wykorzystania technologii informatycznej; w
    szczególności usługami elektronicznymi są:
    a) tworzenie i utrzymywanie stron internetowych, zdalne zarządzanie
    programami i sprzętem,
    b) dostarczanie oprogramowania oraz jego uaktualnień,
    c) dostarczanie obrazów, tekstu i informacji oraz udostępnianie baz danych,

    lub
    - doradztwa w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 72.1); w zakresie
    oprogramowania (PKWiU 72.2); przetwarzania danych i dostarczania informacji

    to miejscem ich opodatkowania są USA. Jeżeli firma, z którą współpracujesz
    jest podatnikiem Vat lub podobnego, to (przynajmniej wg naszego prawa) ona
    powinna rozliczyć vat w ramach importu usług. Ty wystawiasz fakturę w
    wartości netto, z adnotacją, że usługa nie podlega opodatkowaniu w RP i vat
    rozliczy nabywca.
    Jeżeli nabywca nie jest podatnikiem vat, pewnie musiałbyś zarejestrować się
    w USA jako podatnik vat.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-07-27 07:38:58
    Od: bronek michalski <b...@g...com>

    my way wrote:
    [ciach]
    > Jeżeli nabywca nie jest podatnikiem vat, pewnie musiałbyś zarejestrować się
    > w USA jako podatnik vat.

    W USA szczęśliwi nie znają tego wynalazku.

    --
    p.

    bronek

  • 6. Data: 2005-07-27 21:30:12
    Od: "Cray" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "my way" <y...@t...pl> napisał
    >{ciach}Ty wystawiasz fakturę w
    > wartości netto, z adnotacją, że usługa nie podlega
    opodatkowaniu w RP i vat rozliczy nabywca.
    Dzieki za odpowiedz... podobna rzecz uslyszalem wczesniej ale to bylo z
    "niepewnego" zrodla ... pozostaje miec nadzieje ze moja wspolpraca
    bedzie sie ukladala dobrze :-)

    Pozdrawiam Cray
    Cray at o2.pl