    From: "Joanna Kowalczyk" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Uzywany komputer a koszty w DG
    Date: Fri, 11 Mar 2005 03:07:22 +0100
    Sender: j...@p...onet.pl@xdsl-1232.wroclaw.dialog.net.pl

    Hej,

    Byc moze bylo juz na grupie, ale zaryzykuje i zapytam :)
    Prowadze DG na zasadach ogolnych KPiR i VAT. Jeszcze przed rozpoczeciem
    dzialalnosci nabylam komputer (laptop) za granica (prywatny import z usa).
    Teraz chcialabym wprowadzic go na "stan" firmy. Niestety nie posiadam
    zadnego dokumentu nabycia tego towaru tj. faktura czy paragon. Jego rynkowa
    wartosc oceniam na ok. 4500 pln. Wiem ze mozna jednorazowo zaliczyc w koszty
    ST, ktorego wartosc nie przekracza 3500 pln netto. Ale jak bedzie w tym
    przypadku? Jaka kwote powinnam przyjac za wartosc poczatkowa 3500 czy moze
    4270 (3500 + 22% VAT), zeby mozna bylo zaliczyc laptopa jednorazowo w
    koszty. Bo chyba nie oplaca mi sie go amortyzowac? A moze jest inaczej...?
    Czekam na Wasze opinie i rady.

    Pozdrawiam,
    Asia