  • 1. Data: 2005-07-05 11:41:59
    Temat: VAT
    Od: "Tom" <p...@w...pl>

    Witam,
    nie wiem czy było już poniższe pytanie ale chciałbym się upewnić co do
    prawidłowości.

    Jeśli wysyłam towar np. do Niemiec, gdzie odbiorca nie jest podatnikiem VAT,
    czy naliczam mu stawkę 0% czy zgodnie z przyjętą w kraju 22%? Nie jestem
    pewien ale stawka 0% dotyczy jedynie płatników VAT?

    I druga sprawa. jakie sprawy formalne muszą być załatwione abym mógł wysłać
    towar. Chodzi o numery NIP, VAT - czy musze to mieć i co jeszcze?

    Dziękuję za fachowe porady
    Tom
    p...@w...pl

  • 2. Data: 2005-07-07 09:40:01
    Temat: Re: VAT
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy naliczam mu stawkę 0% czy zgodnie z przyjętą w kraju 22%? Nie jestem
    > pewien ale stawka 0% dotyczy jedynie płatników VAT?

    Jeżeli nie jest płatnikiem podatku od wartości dodanej (nie podał ci swojego
    NIPu unijnego) to naliczasz 22% lub odpowiednio.

    > I druga sprawa. jakie sprawy formalne muszą być załatwione abym mógł
    > wysłać
    > towar. Chodzi o numery NIP, VAT - czy musze to mieć i co jeszcze?

    Składasz VAT-R i załącznik VAT-R/UE, gdzie wykauzjesz że zamierzasz dokonać
    dostawy wewnątrzwspólnotowej

    MB

    księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS

  • 3. Data: 2005-07-07 15:22:09
    Od: "Tom" <p...@w...pl>

    > Składasz VAT-R i załącznik VAT-R/UE, gdzie wykauzjesz że zamierzasz
    dokonać
    > dostawy wewnątrzwspólnotowej

    ok dziekuję, a jak jest z INTRASTAT-em?

  • 4. Data: 2005-07-08 07:27:32
    Od: "MMM" <m...@p...onet.pl>

    > dokonać
    >

    > ok dziekuję, a jak jest z INTRASTAT-em?

    Składasz dopiero po przekroczeniu odpowiednich progów