  • 21. Data: 2013-02-22 10:47:26
    Temat: Re: [OT] uproszczony sposób liczenia podatku dochodowego
    Od: m <m...@g...com>

    On 22.02.2013 07:57, Liwiusz wrote:

    > Zresztą - tamten zamiast krugerrandów ma 100 tysięcy. I też nie widzę
    > jakiegoś szczególnego powodu, aby się tym chwalił przed US.

    Prędzej czy później, te 100 tysięcy będzie musiał użyć.

    p. m.

  • 22. Data: 2013-02-22 11:47:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-22 10:47, m pisze:

    > Prędzej czy później, te 100 tysięcy będzie musiał użyć.

    Może "przejeść".

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2013-02-22 11:53:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.02.2013 00:47, m pisze:
    > Co z tego że dzisiaj obniżę, skoro kiedyś, prędzej czy później trzeba
    > będzie urealnić.

    To, że pieniądze ci pracują do tego później? Np. ja mam teraz do
    spłacenia kredyty, które biją mi odsetki. Chętnie bym odroczył na kilka
    lat płatności za prąd czy wodę.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2013-02-22 12:05:29
    Od: m <m...@g...com>

    On 22.02.2013 11:47, Liwiusz wrote:

    > Może "przejeść".

    Czyli użyć. Czyli - wydać. Czyli - komuś wzrośnie. I temu komuś się
    naliczy podatek.

    p. m.

  • 25. Data: 2013-02-22 12:16:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-22 12:05, m pisze:

    > Czyli użyć. Czyli - wydać. Czyli - komuś wzrośnie. I temu komuś się
    > naliczy podatek.

    Podatek będzie się naliczał tylko od niewielkiego procenta rzeczywistych
    dochodów, tego, czego nie da się ukryć - samochody, nieruchomości,
    *bardzo drogie* ruchomości, wszystko inne będzie "bezpodatkowe".

    Podoba mi się ten system :)

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2013-02-22 13:01:37
    Od: m <m...@g...com>

    On 22.02.2013 12:16, Liwiusz wrote:

    > Podatek będzie się naliczał tylko od niewielkiego procenta rzeczywistych
    > dochodów, tego, czego nie da się ukryć - samochody, nieruchomości,
    > *bardzo drogie* ruchomości, wszystko inne będzie "bezpodatkowe".

    Tak, chodzi o to żeby wszystkie wydatki (nie wnikając dzielenie włosa na
    czworo) były odliczalne.

    > Podoba mi się ten system :)

    Tego się spodziewałem :).

  • 27. Data: 2013-02-22 15:04:49
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-02-21, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > kasę będzie mieć (za te krugerrandy). Więc ja zapłacę mniej o 100tys,
    > ale ktoś o te 100tys więcej. Jak dla mnie - brzmi szczelnie.

    A jak sprawdzisz wydatkowanie na "usługi"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 28. Data: 2013-02-22 15:19:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-02-22, m <m...@g...com> wrote:

    > Tego się spodziewałem :).

    Prościej byłoby chyba zrezygnować zpoboru PIT, podnieść lekko VAT (pewnie do tych
    25%).
    Koszty poboru PIT są i tak chyba bardzo wysokie w porównaniu do VAT,
    więc pewnie dla budżetu byłoby to neutralne, a zniosłoby ogromne koszty
    poboru PIT po obu stronach barykady (przedsiębiorstwa i państwo).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 29. Data: 2013-02-22 15:27:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Feb 2013, Wojciech Bancer wrote:

    > Prościej byłoby chyba zrezygnować zpoboru PIT, podnieść lekko VAT (pewnie do tych
    25%).

    Do tego się nie odnoszę.
    Z to co do wad poszczególnych podatków:

    > Koszty poboru PIT są i tak chyba bardzo wysokie w porównaniu do VAT,

    Ale VAT jest bardzo podatny na oszustwa.
    Może lepiej określić to inaczej: "podatny na mocne oszustwa".
    Nie "łatwe", ale jak już zostaną zrobione...
    Wcale nie mam na myśli unikanie płacenia "przypadającego" na danego
    osobnika VATu, lecz "odzyskiwanie" VATu uprzednio zapłaconego
    przez cały łańcuszek podatników.

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2013-02-24 23:47:26
    Od: m <m...@g...com>

    On 22.02.2013 15:04, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-02-21, m<m...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A jak sprawdzisz wydatkowanie na "usługi"?

    Nie rozumiem pytania?

    p. m.