  • 1. Data: 2004-05-04 11:54:54
    Temat: VAT-7
    Od: "Juli" <j...@w...pl>

    Czy w deklaracje VAT-7 wpisuje sie towary objete zerowa stawka VAT?

  • 2. Data: 2004-05-04 12:00:10
    Temat: Re: VAT-7
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Juli napisał:

    > Czy w deklaracje VAT-7 wpisuje sie towary objete zerowa stawka VAT?

    Tak. Nie. Byc może. (TM)

    Jak nam powiesz gdzie chcesz je wpisywać to Ci powiemy czy sie wpisuje
    czy nie.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-05-04 12:16:32
    Od: "Juli" <j...@w...pl>

    Chodzi mi o pozycje nr 50 w VAT-7. Moje biuro rachunkowe umiescilo tam
    pozycje, ktora jest objeta zerowa stawka VAT. Sam wprowdzilem faktury
    korzystajac z programy MalaFirma (Elfin) i tam w deklaracji VAT pozycja ta
    zostala pominieta.

  • 4. Data: 2004-05-04 12:34:35
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    > Chodzi mi o pozycje nr 50 w VAT-7.

    Nie

    Pozdr.
    Piotr

  • 5. Data: 2004-05-04 12:40:35
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie

    Niekoniecznie "nie". Praktykowane są dwie opcje, obie bez wpływu na wysokość
    podatku. Osobiście uważam, że powinno się wpisywać.

    zdr,
    BaLab

  • 6. Data: 2004-05-04 12:47:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Juli napisał:

> [...]
    > pozycje, ktora jest objeta zerowa stawka VAT. Sam wprowdzilem faktury
    > korzystajac z programy MalaFirma (Elfin) i tam w deklaracji VAT pozycja ta

    Na deklaracji VAT wpisujemy tylko takie zakupy z których VAT
    chcemy/możemy odliczyć.
    Jedyną konsekwencją nieujęciazakupu na deklaracji VAT jest niemożnośc
    odliczenia VAT. A skoro VAT do odliczenia i tak nie ma (wynosi on zero)
    to nie ma podstaw żeby takie zakupy wpisywać.

    A więc nie wpisuje sie tam ani zakupów ze stawką 0% ani zwolnionych czy
    tez niepodlegających VAT. ;-)

    Swoja drogą częśc programów księgowych wrzuca do deklaracji VAT takie
    zakupy pod pretekstem istnienia reguły że "deklaracja VAT musi byc
    zgodna z rejestrem" (stawiam piwo temu kto mi taka regułę, literalnie,
    wskaże w przepisach).
    "Moje" kontrole mówia że tak nie nalezy robic ale nie jest to błąd
    powodujący jakiekolwiek konsekwencje skarbowe. ;-) Raczej chodzi o
    zniekształcanie danych statystycznych i o to że "nam sie nie zgadza".

    Maddy

    ps. Pewnie jesz nożem i widelcem. Dlaczego więc nie piszesz pod cytatem?
    To łatwiejsze od operowania sztućcami ;-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-05-04 14:44:08
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Na deklaracji VAT wpisujemy tylko takie zakupy z których VAT
    > chcemy/możemy odliczyć.

    Nie wiem co wpisujecie ;>, ale instrukcja do deklaracji jest w miarę jasna:

    + W tej części wykazuje się wyłącznie zakupy, w stosunku do których
    + podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego (...)

    To, że nie chcesz nie uprawnia Cię do niewpisywania ;-).

    > Jedyną konsekwencją nieujęciazakupu na deklaracji VAT jest niemożnośc
    > odliczenia VAT. A skoro VAT do odliczenia i tak nie ma (wynosi on zero)
    > to nie ma podstaw żeby takie zakupy wpisywać.

    No, podstawy są, a konsekwencją może być (teoretycznie) ukaranie mandatem za
    nieprawidłowe wypełnianie deklaracji VAT-7 (teoretycznie, bo od wieków o tym
    nie słyszano).

    > A więc nie wpisuje sie tam ani zakupów ze stawką 0% ani zwolnionych czy
    > tez niepodlegających VAT. ;-)

    A owszem, wpisuje się - dla spokojności.

> [...]
    > zakupy pod pretekstem istnienia reguły że "deklaracja VAT musi byc
    > zgodna z rejestrem" (stawiam piwo temu kto mi taka regułę, literalnie,

    Istnieje inne uzasadnienie:

    Instrukcja do VAT-7 (że powtórzę):
    + "Część D. Rozliczenie podatku naliczonego
    + W tej części wykazuje się wyłącznie zakupy, w stosunku do których
    + podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od
    + należnego lub zwrot podatku naliczonego, na zasadach określonych w
    + przepisach art. 19-25 ustawy, z uwzględnieniem przepisów wykonawczych"

    Taki zwrot przysługuje (co do zasady) od zakupów opodatkowanych - nieważne
    czy stawką 22, 7, 3 czy 0%. 0% to nie jest "brak podatku" ale "podatek w
    wysokości 0 zł" (o takich zakupach nie mówisz, że "nie są opodatkowane",
    tylko, że "są opodatkowane stawką 0%"). Takie rozróżnienie w wypadku
    sprzedaży jest oczywiste (bo może mieć przełożenie w wypadku określania vatu
    do odliczenia od zakupów opodatkowanych), nie widzę powodów, aby w wypadku
    zakupów stosować inną nomenklaturę.

    > "Moje" kontrole mówia że tak nie nalezy robic ale nie jest to błąd
    > powodujący jakiekolwiek konsekwencje skarbowe. ;-) Raczej chodzi o
    > zniekształcanie danych statystycznych i o to że "nam sie nie zgadza".

    Dane statystyczne się nie zgadzają? Nie rozumiem. Właśnie nie zgadzają się,
    gdy pominiesz zakupy 0% - zaniżasz wówczas wartość zakupów opodatkowanych.

    Pzdr,
    BaLab

  • 8. Data: 2004-05-04 14:51:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, BaLab wrote:

> [...]
    >+ > Nie
    >+
    >+ Niekoniecznie "nie". Praktykowane są dwie opcje,

    Tak...

    >+ obie bez wpływu na wysokość podatku.

    ...NIE !...

    >+ Osobiście uważam, że powinno się wpisywać.

    ..."to zależy" ;> !
    Jak ktoś się rozlicza (choćby częściowo) z użyciem struktury
    zakupu to mu przecież GRA rolę ile ma zakupów 0% a ile "zw", nie ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-05-04 15:32:37
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

> [...]
    > do odliczenia od zakupów opodatkowanych), nie widzę powodów, aby w wypadku

    jeny, jak człowieku bijesz pianę :)
    odliczenie podatku naliczonego to prawo a nie obowiązek,
    no ile jest tego naliczonego w np. 1000 zł netto ze stawką 0% ? :>

    Piotruś

  • 10. Data: 2004-05-04 18:36:42
    Od: "Spytek" <b...@s...pl>

    > odliczenie podatku naliczonego to prawo a nie obowiązek,
    > no ile jest tego naliczonego w np. 1000 zł netto ze stawką 0% ? :>
    >

    > Piotruś

    A no własnie , przeciez to jest prawo nie obowiązek.
    Jeżeli chcę, mam taki kaprys, to mogę całość sprzedaży wykazać jako sprzedaż
    ze stawką 22% i nie odliczać ani złotówki