  • 1. Data: 2004-05-03 20:34:20
    Temat: najem a DG
    Od: "ewka" <o...@p...onet.pl>

    Witam

    Wynajmuję mieszkanie i ponadto prowadzę DG w innym zakresie (najem mam
    również wpisany jako DG).
    Jako, że taki wynajem jest zwolniony od vatu, uznałam, że jest dla mnie
    nieopłacalne, wynajmowanie mieszkania w ramach DG a lepiej będzie zrobić to
    na zasadzie ryczałtu 8,5%.
    Czy mogę teraz zacząć opodatkowywać ten najem ryczałtem (jako umowa
    cywilnoprawna), pomimo, iz wcześniej był on wykonywany w ramach DG? dla vatu
    nie miało to większego znaczenia, poza faktem, że musiałam skrupulatnie
    wyliczać "proporcje" sprzedaży opodatkowanej i nieopodatkowanej...

    --
    pozdrawiam
    ewka