  • 1. Data: 2010-01-28 14:33:24
    Temat: VAT NP od 1/1/2010
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Czy dobrze myślę że usługi niematerialne dla firmy z poza UE
    podpadają teraz pod art. 28l? Mam wątpliwości jak to ugryźć bo:

    "W przypadku świadczenia na rzecz podmiotów niebędących podatnikami (...)"

    A w świetle art. 28a:

    1) ilekroć jest mowa o podatniku - rozumie się przez to:
    a) podmioty, które wykonują samodzielnie działalność gospodarczą, o
    której mowa w art. 15 ust. 2, lub działalność gospodarczą odpowia-
    dającą tej działalności, bez względu na cel czy rezultat takiej
    dzia-
    łalności, z uwzględnieniem art. 15 ust. 6,

    No i mój kontrahent podpada pod tą definicję :-)

    Drugie pytanie - "podatek rozliczy nabywca" dalej trzeba wpisywać
    na fakturze tylko w przypadków usług wewnątrzunijnych (tak, mam nowe
    rozporządzenie ale może czegoś nie zauważyłem) ?

    --
    Tomek