  • 1. Data: 2002-09-25 21:56:19
    Temat: VAT a dom pomocy
    Od: "Krzysztof J. Czarnocki" <k...@c...neostrada.pl>

    Proszę o opinie i ewentualne odesłania do wykładni odnośnie nizej opisanego
    przypadku.
    Realizowana jest inwestycja polegajaca na budowie domu pomocy lub domu
    seniora jak kto woli.
    Inwestorem jest Sp. z o.o.
    Jakie stawki VAT zastosować.?

    Pozdrawiam
    K.J.Cz

  • 2. Data: 2002-09-26 13:17:02
    Temat: Odp: VAT a dom pomocy
    Od: "Krys" <g...@p...onnet.pl>

    Użytkownik Krzysztof J. Czarnocki <k...@c...neostrada.pl> w
    wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:amtbd1$aj1$...@n...tpi.pl...
> [...]
    opisanego
    > przypadku.
    > Realizowana jest inwestycja polegajaca na budowie domu pomocy lub domu

    7% - jesli zakwalifikujesz budowe do grupy wg ZALACZNIK 5 DO USTAWY - oto
    jego czesc:
    wykaz robot budowlanych objetych stawka 7 %
    Budowa, remonty i bieżąca konserwacja
    budynków:
    1) zbiorowego - okresowego zamieszkania, bez
    turystycznych (KOB 12)
    2) nauki, oświaty i wychowania (KOB 13)
    3) kultury i sztuki, radia i telewizji oraz
    budynków sakralnych (KOB 14)
    4) ochrony zdrowia i opieki społecznej (KOB 15)
    5) kultury fizycznej, turystyki i wypoczynku(KOB 16)
    6) użytku publicznego - pozostałych (KOB 18)
    7) mieszkalnych i użytku publicznego -tymczasowych (KOB 19)
    Jesli nie to stawka podstawowa.
    Jesli chcesz zastosowac stawke obnizona i nie chcesz miec klopotow z USem z
    umowy powinno wynikac przeznaczenie budynku - zamawiajacy powinien
    oswiadczyc ze bedzie to w twoim przypadku dom seniora. Moja zona wystepowala
    do US o wyjasnienie sprawy. Wynika z tego, ze nie wazne jest dla kogo sie
    buduje tylko co sie buduje.
    Przeszukalem klasyfikacje obiektow budowlanych:
    Budynki instytucji ochrony zdrowia
    świadczące usługi zakwaterowania, z
    opieką lekarską i pielęgniarską dla
    ludzi starszych, niepełnosprawnych, itp.
    to jest pkob 1264 = kob 156 wiec KOB15 - takze na pewno 7%

    krys