  • 1. Data: 2002-09-25 22:09:28
    Temat: DG a bank
    Od: "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl>

    Witam,

    ponieważ wydaje mi się, że na tej grupie będą osoby związane z księgowością
    zadam pytanie podobne jak na pl.biznes.banki:

    ostatnio zastanawiam się nad rozpoczęciem działalności gospodarczej. Wiem,
    że będę potrzebował konta w banku. Na co zwrócić uwagę przy wyborze banku? W
    sumie najchętniej wybrałbym internetowy bank typu mBank, Multibank ale
    spodziewam się kłopotów albo z wyciągami albo z czymś podobnym. Co możecie
    poradzić?

    Stryket

  • 2. Data: 2002-09-26 07:57:47
    Temat: Re: DG a bank
    Od: "Tomasz L." <a...@p...com>

    Stryket wrote:
> [...]
    > sumie najchętniej wybrałbym internetowy bank typu mBank, Multibank ale
    > spodziewam się kłopotów albo z wyciągami albo z czymś podobnym. Co możecie

    Ja mam w Inteligo i nie mam żadnych problemów. Wyciągi przychodzą co
    miesiąc e-mailem, drukuję je i do KPiR

    Tomek

    --
    Zrób IMPREZĘ!
    www.IMPREZA.info.pl

  • 3. Data: 2002-09-26 08:08:46
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Stryket" <s...@p...onet.SkasujTo.pl> napisał w
    wiadomości news:amt8k9$rcg$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
    > sumie najchętniej wybrałbym internetowy bank typu mBank, Multibank ale
    > spodziewam się kłopotów albo z wyciągami albo z czymś podobnym. Co

    Niektóre banki* wysyłają wyciągi. Co do samodzielnie drukowanych
    wyciągów - nigdy mi się do tego nie przyczepili, ale tak naprawdę to nie
    jestem pewny, czy jest to "bankowy dowód opłaty".

    *) Nordea, Telepekao24 - tam mam konta firmowe.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-09-26 09:29:52
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Witam,

    Polecam Volkswagen Bank Polska. Nie ma zadnych problemów z funkcjonowaniem,
    otrzymywaniem wyciągów a w dodatku nic nie kosztuje - 0 zł za prowadznie, 0
    zł za przelew a w dodatku ma bardzo wysokie oprocentowanie.

    Tomek

  • 5. Data: 2002-09-26 09:36:00
    Od: "HANIA" <h...@w...pl>

    Co do mBanku to mam przykre doświadczenia. Dokładnie 16 kwietnia 2002
    wypełniłam przez internet wniosek i do dzisiaj konta nie mam. Wielokrotnie
    do nich pisałam i dzwoniłam i nie można się dogadać. Obiecywali, że
    zadzwonią i nic. Ostatnio zadzwoniłam i powiedziałam, że chcę zrezygnować z
    założenia rachunku, oraz poprosiłam o usunięcie moich danych osobowych. Pani
    po zadaniu wielu pytań powiedziała, że nie wie "że ja to ja" i że nie może
    przyjąć rezygnacji. I co dalej?
    Lepiej wybierz bank, który ma oddział w Twoim mieście. Teraz raczej
    wszystkie banki oferują obsługę online.
    Zastanowiłabym się też nad przelewami przez internet składek ZUS. Jak
    będziesz potrzebował z ZUS-u zaświadczenie np. o niezaleganiu ze składkami
    to ZUS poprosi o przedstawienie dowodów wpłat i wtedy może być problem. Bank
    oczywiście może
    wystawiać wyciągi po każdej transakcji, ale niestety jest to związane z
    dodatkowymi opłatami.
    Ale się rozpisałam.
    Pozdrawiam
    Hania

  • 6. Data: 2002-09-26 13:23:31
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > być problem. Bank oczywiście może
    > wystawiać wyciągi po każdej transakcji, ale niestety jest to związane

    Tak przy okazji może ktoś wie. Czy któryś z banków internetowych
    planuje może wystawianie wyciągów w postaci maili podpisanych
    elektronicznie? Zdaje się, że to rozwiązałoby wiele problemów, a dla
    banku nie byłoby zbyt kosztowne

  • 7. Data: 2002-09-26 17:15:07
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > planuje może wystawianie wyciągów w postaci maili podpisanych
    > elektronicznie? Zdaje się, że to rozwiązałoby wiele problemów, a dla

    Cóż, sam również chętnie powitałbym takie rozwiązanie, ale zdaje się
    że jeszcze żaden bank nie wpadł na tak prosty pomysł - przynajmniej
    nic mi na ten temat nie wiadomo.
    Nie wiem również czy mimo wejścia w życie ustawy jest już u nas jakiś
    podmiot upoważniony do wydawania certyfikatów - AFAIK stosowny
    wniosek złożyła conajmniej jedna firma, ale na razie zapadła jakaś cisza.
    Jednak IMHO fakt ten może służyć wyłącznie jako pretekst gdyż chyba nic
    nie stoi na przeszkodzie aby w pierwszym etapie wdrożenia stosować
    podpis niekwalifikowany, a następnie zmienić go na ten właściwy gdy tylko
    pojawi się taka możliwość.
    Poczekamy, zobaczymy.

    Pix

  • 8. Data: 2002-09-27 06:15:06
    Od: "RobeG" <r...@w...pl>

> [...]
    0
    > zł za przelew a w dodatku ma bardzo wysokie oprocentowanie.

    Nie zupełnie, za przelew do ZUS pobierane jest 5 zł

    RobeG

  • 9. Data: 2002-09-27 06:27:10
    Od: Nikt <n...@p...onet.pl>

    pix wrote:

> [...]
    > stosować podpis niekwalifikowany, a następnie zmienić go na ten
    > właściwy gdy tylko pojawi się taka możliwość.

    W tym wypadku sens ma chyba tylko podpis kwalifikowany. Bo taki
    elektroniczy wyciąg musi być dowodem dla ZUS, US, a potem ewentualnie
    nawet dla sądu.

  • 10. Data: 2002-09-27 10:02:06
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > W tym wypadku sens ma chyba tylko podpis kwalifikowany. Bo taki
    > elektroniczy wyciąg musi być dowodem dla ZUS, US, a potem ewentualnie
    > nawet dla sądu.

    Docelowo to oczywiście że tak.
    Choć nie wiem czy przypadkiem wartość dowodowa różnych rodzajów
    wyciągów nie jest stopniowana - od żadnej w przypadku zwykłego maila
    (np.Inteligo) do pełnej dla podpisu elektronicznego. Niekwalifikowany
    mieściłby
    się gdzieś pośrodku i w jakiś sposób uprawdopodobniał operację.
    Ale najistotniejsze jest chyba to, że bank który zdecydowałby się na takie
    rozwiązanie po pierwsze pokazałby, że jest już w pełni przygotowany
    technicznie,
    a po drugie że może w każdej chwili gdy tylko będzie taka możliwość przejść
    na podpis kwalifikowany.
    No i jeszcze po trzecie pokazałby, że nie traktuje klientów jak idiotów
    wmawiając
    im, że zwykły wydruk z drukarki czegokolwiek dowodzi.
    Gdyby taki się znalazł to jak dla mnie byłby poważnym kandydatem do
    prowadzenia
    konta DG.

    Pix