  • 1. Data: 2005-09-14 19:10:00
    Temat: VAT a nieVAT - ile podatku doch.
    Od: "D" <d...@o...pl>

    z serii glupich pytan ale dopiero sie ucze:

    przypadek a:
    nieVATowiec wykonuje usluge os. fizycznej na kwote 1000zl, 0zl kosztow
    wlasnych. podatek dochodowy 190zl wiec zarobie 810zl na usludze

    przypadek b:
    VATowiec, ta sama usluga, 1000zl brutto, 820netto czyli 155zl dochodowego i
    180zl VAT 22%, wiec do mojej kieszeni trafi tylko 665zl.

    czy to normalne ze VATowiec placi 2x wiekszy podatek od kazdej marzy?

  • 2. Data: 2005-09-14 20:09:55
    Temat: Re: VAT a nieVAT - ile podatku doch.
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    D wrote:
    > przypadek a:
    > nieVATowiec wykonuje usluge os. fizycznej na kwote 1000zl, przypadek b:
    > VATowiec, ta sama usluga, 1000zl brutto, 820netto

    No to już nie jest to samo.
    To samo byłoby przy netto 1000zł
    i wtedy dochodowy wyjdzie taki sam,
    a VAT tylko przez Ciebie przejdzie.

  • 3. Data: 2005-09-14 22:01:00
    Od: "D" <d...@o...pl>

    > No to już nie jest to samo.
    > To samo byłoby przy netto 1000zł
    > i wtedy dochodowy wyjdzie taki sam,
    > a VAT tylko przez Ciebie przejdzie.

    no tak, ale klient zaplacilby wiecej o VAT. chodzi o to zeby cena byla taka
    sama - chce byc konkurencyjny :)

    albo inna sytuacja. kupuje towar za 1000 netto (1220 B), sprzedaje za 1200
    netto (1464 B), marza 200zl (244 B), dochodowy 38zl, VAT 44zl. czyli moj
    dochod 200-38-44=118zl

    nieVATowiec mialby tak: zakup 1220 Brutto, sprzedaz 1464 B, marza 244,
    podatek 19% * 244 = 46zl, moj dochod 244-46=198zl, czyli o 80zl wiekszy niz
    gdybym byl VATowcem.

    czy dobrze licze? a konsumentowi i tak wszystko jedno bo to os.fiz.

  • 4. Data: 2005-09-15 05:22:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    D wrote:

    > no tak, ale klient zaplacilby wiecej o VAT. chodzi o to zeby cena
    > byla taka sama - chce byc konkurencyjny :)

    Rozumiem, że klient to nieprowadzący działalności.
    Wtedy są takie różnice.

  • 5. Data: 2005-09-15 07:17:46
    Od: "niedzwiedz" <u...@e...totezusun.pl>

    > czy to normalne ze VATowiec placi 2x wiekszy podatek od kazdej marzy?

    Ja bym raczej napisał, że to nie-VATowiec płaci o połowę mniejszy podatek
    :-)
    W końcu regułą jest bycie VATowcem, a zwolnienie od tego jest tylko pewnym
    przywilejem.