  • 1. Data: 2007-12-31 13:07:23
    Temat: VAT a umowa o dzieło
    Od: "Robi" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam takie pytanko. Pracuję sobie na etacie i chciałem dorabiać w weekendy
    wykonując pewne opracowania na umowe o dzieło (jakieś 10 umów miesięcznie) a
    nie chcę zakładać działalności. Zlecena są jednorazowe głównie dla osób
    fizycznych, czasami dla firm, nie mam odpowiedzialności wobec osób trzecich
    a jedynie wobec zleceniodawcy. Opracowanie będzie wymagało zebrania danych w
    miejscu i czasie wskazanym przez zleceniodawce a następnie na tej podstawie
    przygtowania opracowania już w domu na kompie Moje pytanko brzmi czy w tej
    sytuacji staję się płatnikiem VAT od umów? Jezeli tak to czy obowiązuje mnie
    roczna kwota limitu dla osob prowadzących działalność zwolnionych z VAT (a
    wiec płacę VAT po przekroczeniu tej kwoty)

    dziękuję za wszelkie uwagi i podpowiedzi
    Robert