  • 1. Data: 2009-12-28 12:05:24
    Temat: VAT do UE
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    szukam w necie od godziny - może pomożecie szybciej:

    Sprzedaję licencję na Litwę (UE). Wartość około 10 000 EUR. Czy
    powinienem doliczyć podatek VAT? Jeżeli tak to nasz 22% czy ich 18% ?

    Pozdrowienia
    smykas

  • 2. Data: 2009-12-28 12:30:27
    Temat: Re: VAT do UE
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > szukam w necie od godziny - może pomożecie szybciej:

    Daj linki do tego, co znalazłeś, to podyskutujemy.

    Może to http://www.przegladpodatkowy.pl/ppo-200508.xml?katal
    og=20050812
    a może znalazłeś inne?

  • 3. Data: 2009-12-28 15:09:31
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    cef pisze:
    > Użytkownik wrote:
    > Może to http://www.przegladpodatkowy.pl/ppo-200508.xml?katal
    og=20050812
    > a może znalazłeś inne?

    Znalazłem informacje o handlu wewnątrzwspólnotowym i generalnie z tego
    co wyczytałem wynika, że powinienem wystawić fvat z 0% VAT. W moim
    przypadku kontrahent na Litwie jest vatowcem i pośrednikiem, natomiast
    większość informacji jest o handlu do klienta końcowego nie będącego
    vatowcem....

    Pozdrowienia
    smykas

  • 4. Data: 2009-12-28 15:46:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Znalazłem informacje o handlu wewnątrzwspólnotowym i generalnie z tego
    > co wyczytałem wynika, że powinienem wystawić fvat z 0% VAT.

    Jeśli sprzedajesz towar, to realizujesz wtedy wewnątrzwspólnotową dostawę
    TOWARU.
    Ale jak sprzedajesz usługę, to rządzą tym nieco inne zasady.

    Jakich informacji?
    Podaj chociaż jedno źródło.

  • 5. Data: 2009-12-28 16:08:15
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    s...@p...onet.pl pisze:
> [...]

    Aby skomplikować dodam, że posiadam NIP polski, bez prefixu PL.
    Kontrahent zagraniczny posiada nip europejski.

    Pozdrowienia
    smykas

  • 6. Data: 2009-12-28 16:08:26
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2009-12-28 16:09:01
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

  • 8. Data: 2009-12-28 16:18:31
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    cef pisze:
    > Jakich informacji?
    > Podaj chociaż jedno źródło.

    http://www.vat.pl/1012_zmiany_w_ustawie_vat_od_1_sty
    cznia_2010_roku_5683.php
    http://prawo.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/sprzedaz;w;
    ue;i;faktura;z;0;vat;,watek,401901.html
    http://www.usnowahuta.krakow.pl/index.php/mkContent/
    Podstawowe_zmiany_w_systemie_VAT_po_przystapieniu_Po
    lski_do_UE,234/Podstawowe_zmiany_w_systemie_VAT_po_p
    rzystapieniu_Polski_do_Unii_Europejskiej,359/
    http://www.vat.pl/zwolnienia_i_stawki_ue_562.php
    http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-podatkowe/podatek-v
    at-i-akcyza/artykuly/wewnatrzwspolnotowa-dostawa-tow
    arow-i-jej-opodatkowanie-vat-em.html
    http://www.biznesforum.pl/vat-ue-vt8993.html

    i jeszcze kilka innych forum i stron, ale pozamykałem już te strony i
    nie jestem w stanie do nich wrócić.

    Reasumując:

    Posiadam DG rozliczaną na zasadach ogólnych. NIP wyłącznie Polski (bez
    PL). Jestem Vatowcem oczywiście.
    Odbiorca na Litwie to firma, Vatowiec. Posiada NIP europejski.
    Towarem jest licencja na oprogramowanie komputerowe w wersji
    elektronicznej (klucz). Licencję kupuję od innej firmy - nie jestem
    autorem oprogramowania (jeżeli ma to jakieś znaczenie).

    Powinienem:
    a) wystawić FVAT z 0% podatkiem VAT.
    b) Wystawić FVAT z 22% podatkiem VAT.

    Większość z tekstów powyżej sugeruje, że wewnątrz wspólnoty mogę
    wystawić 0%. Ale kilka razy pojawia się wzmianka, że muszę mieć numer
    NIP z PL, inaczej wystawiam z VAT'em? Ktś pisał również o specjalnych
    zasadach traktujących licencje jako usługę, ale myśle, że w moim
    przypadku jest to towar ponieważ jestem tylko pośrednikiem.

    Pozdrowienia
    smykas

  • 9. Data: 2009-12-28 17:06:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > elektronicznej (klucz). Licencję kupuję od innej firmy - nie jestem
    > autorem oprogramowania (jeżeli ma to jakieś znaczenie).

    Na stan prawny dzisiejszy żadna z tych wersji.
    To jest usługa i jest jeszcze do konca roku w mocy art 27/28 ustawy
    i usługa ta nie podlega opodatkowaniu w ogóle
    (nie podlega pod ustawę, bo jest wykonana poza granicami kraju -
    zgodnie z tymi definicjami)
    Jeśli przeglądając te strony nie natknałeś się na opcję faktury bez podatku,
    to znaczy, że załozyłeś błędnie hasło "wewnątrzwspólnotowe" przy
    wyszukiwaniu.
    Wpisz w googla licencja a vat albo oprogramowanie a vat i poczytaj.
    Albo przeczytaj z większym zrozumieniem tekst w linku, który podałem.

    Jeśli chodzi o stan prawny po 01.01.2010 to nie wiem.
    Poczekam na tekst jednolity.

  • 10. Data: 2009-12-28 17:06:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Aby skomplikować dodam, że posiadam NIP polski, bez prefixu PL.

    To akurat jest bez znaczenia.