  • 1. Data: 2004-05-07 21:30:36
    Temat: VAT i kasa fiskalna
    Od: "seth" <z...@p...onet.plNOSPAM>

    Witam !

    Stoję przed dylematem rozwiązania pewnego problemu, a mianowicie:
    1. Obecnie prowadzę działalność usługową na terenie całego kraju dotyczącą
    usług informatycznych na rzecz os.prawnych i os.fizycznych z przewagą tych
    pierwszych.
    2. Jestem płatnikiem VAT.
    3. Działalność jest prowadzona w domu i na ten adres zarejestrowana jest
    działalność jako siedziba.
    4. Zamierzam rozszerzyć działalność o parking strzeżony, który usytuowany
    byłby w innym miejscu niż siedziba.
    5. Jako, że napewno przekroczę liczbę klientów którymi są osoby fizyczne
    muszę (a może nie) uruchomić kasę fiskalną.

    I teraz zasadnicze pytanie:
    Czy jako płatnik VAT świadczący usługi w dwóch różnych miejscach (siedziba
    firmy - świadczy usługi zdalnie/zaocznie, plac parkingowy na miejscu) muszę
    zakupić dwie kasy fiskalne do obu miejsc, czy też tylko na plac parkingowy,
    i z tej kasy fiskalizować dokumenty jako jednej firmy bo i tak nie wystawiam
    faktur klientom, na miejscu a przesyłam pocztą, zawożę osobiście, więc
    równie dobrze mogę sfiskalizować transakcję i podpiąc do faktury paragon
    fiskalny ? Jak np. rozwiązują ten problem sprzedawcy na targowiskach, którzy
    raz handlują w jednym miejscu a innym razem w drugim np.mieście ? Proszę o
    pomoc w rozwiązaniu mojego dylematu bo zdaje się, że będę musiał wejść w
    kasy, a nie chcę niepotrzebnie wydawać pieniędzy na dwie, jeśli tego nie
    wymagają przepisy, tymbardziej że ta działalność w domu nie generuje takiej
    ilości dokumentów dla os.fizycznych oraz obrotu, aby trzeba było tam
    instalować kasę.

    Z pozdrowieniami

    SETH

  • 2. Data: 2004-05-08 21:20:38
    Temat: Re: VAT i kasa fiskalna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 May 2004, seth wrote:
> [...]
    >+ równie dobrze mogę sfiskalizować transakcję i podpiąc do faktury paragon

    IMHO dokładnie tak. Zastrzegam że doradzcą nie jestem, ale
    powołując się nie na logikę a na przepis zacytuję:
    "we wszystkich miejscach sprzedaży i świadczenia usług"
    Jest w par. 7 rozp. MF z 23.XII.2002 "w sprawie kas".
    Na zdrowy rozum: firma ma zakład produkcyjny w którym dokonuje
    TYLKO produkcji, ba, ma 15 takich "podzakładów" - i dwa sklepy
    w których sprzedaje to co produkuje. Po co ma trzymać kasy
    "w miejscach prowadzenia", jeśli NIE dokonuje tam sprzedaży ?

    >+ Jak np. rozwiązują ten problem sprzedawcy na targowiskach, którzy
    >+ raz handlują w jednym miejscu a innym razem w drugim np.mieście ?

    Hm... "na szaro lub na czarno" ;> (nie licząc przenośności kas :))

> [...]
    >+ kasy, a nie chcę niepotrzebnie wydawać pieniędzy na dwie, jeśli tego nie

    BTW: AFAIR "odliczenie kasowe" przysługuje tylko przy *pierwszym*
    wprowadzeniu kas. Więc jakbyś miał zamiar wpaść na pomysł że
    *jednak* druga kasa się przyda...

    >+ tymbardziej że ta działalność w domu nie generuje takiej
    >+ ilości dokumentów dla os.fizycznych oraz obrotu, aby trzeba było tam
    >+ instalować kasę.

    A to bez znaczenia, IMHO. Pytaniem jest czy tam "dokonujesz sprzedaży" :)
    Jeśli jest to *wyłącznie* sprzedaż na odległość... to co za różnica
    czy ta odległość jest mniejsza czy większa niż odległość do parkingu :) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-05-08 23:33:34
    Od: "seth" <z...@p...onet.plNOSPAM>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    >
    > BTW: AFAIR "odliczenie kasowe" przysługuje tylko przy *pierwszym*
    > wprowadzeniu kas. Więc jakbyś miał zamiar wpaść na pomysł że

    Jak wyremontuje/zaadaptuje budynki na tym samym adresie co parking to
    przeniosę tam siedzibę. Wtedy mi też wystarczy jedna kasa, tak sądzę.

    A czy mając jedną kasę na jednym adresie, a drugą na drugim to czy po jakimś
    czasie można przenieść je na inne adresy czy też znowu trzeba kupić kolejną,
    a tamte idą na "śmietnik".?

    > A to bez znaczenia, IMHO. Pytaniem jest czy tam "dokonujesz sprzedaży" :)
    > Jeśli jest to *wyłącznie* sprzedaż na odległość... to co za różnica
    > czy ta odległość jest mniejsza czy większa niż odległość do parkingu :) ?

    Sprzedaż polega na dostarczaniu towaru i usług do klienta czyli ja wyjeżdzam
    do klienta. W domu (czyli siedzibie) przygotowuję ten towar do sprzedaży lub
    wymyślam rozwiązania problemów klientów, a następnie takie rozwiązanie
    sprzedaję. Do tej pory wystawiam faktury, gdzie miejscem sprzedaży jest
    siedziba, w zgloszeniu działalności mam wpisane, że obszar działania cały
    kraj.

    PS. Tak mi się przypomniało, że o ile dobrze pamiętam niektórzy kurierzy np.
    firmy DHL-Servisco mają przy sobie kolektory danych oraz przenośną chyba
    kasę fiskalną. Na jednym biodrze wisi kolektor, a na drugim kasa z
    możliwością wydrukowania faktury wielkości paragonu z fiskalizacją, ale mogę
    się mylić.

    PS. A czy konieczności zakupu takiej kasy nie można odwlec w moim przypadku,
    co prawda będąc płatnikiem VAT na takim parkingu napewno przekrocze tych 40
    klientów typu os.fizyczna, bo kwoty granicznej raczej nie.

    Z pozdrowieniami

    SETH

  • 4. Data: 2004-05-10 02:50:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 May 2004, seth wrote:
    [...]
    >+ PS. A czy konieczności zakupu takiej kasy nie można odwlec w moim przypadku,
    >+ co prawda będąc płatnikiem VAT na takim parkingu napewno przekrocze tych 40
    >+ klientów typu os.fizyczna, bo kwoty granicznej raczej nie.

    No to nad czym się zastanawiasz ?? Rozumiem że podatnikiem jesteś
    "starym", tj. co najmniej w zeszłym roku byłeś "pod VAT" ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-05-10 18:28:35
    Od: "seth" <z...@p...onet.plNOSPAM>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...
    > On Sun, 9 May 2004, seth wrote:
    > [...]
    >
    > No to nad czym się zastanawiasz ?? Rozumiem że podatnikiem jesteś
    > "starym", tj. co najmniej w zeszłym roku byłeś "pod VAT" ?

    No jestem starym :) Czyli biorę kasę z usytuowaniem na parkingu i tam też
    wskazuję miejsce wykonywania działalności, a siedzibę mam w domu. Czy dobrze
    rozumuję ? Czy też niemam się pchać w kasę fiskalną ?

    Z pozdrowieniami

    SETH

  • 6. Data: 2004-05-15 07:49:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 May 2004, seth wrote:

> [...]
    >+ wskazuję miejsce wykonywania działalności, a siedzibę mam w domu. Czy dobrze
    >+ rozumuję ? Czy też niemam się pchać w kasę fiskalną ?

    Wg mnie wymienione przez ciebie zwolnienia "od kasy" są ODRĘBNE.
    Wystarczy spełnić jeden z warunków aby "załapać się" na jedno z dwu
    zwolnień od kasy :) Ale sprawdź nowe rozporządzenia, bo a nuż jest
    jakaś istotna zmiana...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)