    From: "seth" <z...@p...onet.plNOSPAM>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: VAT i kasa fiskalna
    Date: Sun, 9 May 2004 01:33:34 +0200

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.58.0405082312281.-755619@Athlon.port
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    muszę

> [...]
    > powołując się nie na logikę a na przepis zacytuję:
    > "we wszystkich miejscach sprzedaży i świadczenia usług"
    > Jest w par. 7 rozp. MF z 23.XII.2002 "w sprawie kas".
    > Na zdrowy rozum: firma ma zakład produkcyjny w którym dokonuje
    > TYLKO produkcji, ba, ma 15 takich "podzakładów" - i dwa sklepy
    > w których sprzedaje to co produkuje. Po co ma trzymać kasy
    > "w miejscach prowadzenia", jeśli NIE dokonuje tam sprzedaży ?
    >
    > BTW: AFAIR "odliczenie kasowe" przysługuje tylko przy *pierwszym*
    > wprowadzeniu kas. Więc jakbyś miał zamiar wpaść na pomysł że

    Jak wyremontuje/zaadaptuje budynki na tym samym adresie co parking to
    przeniosę tam siedzibę. Wtedy mi też wystarczy jedna kasa, tak sądzę.

    A czy mając jedną kasę na jednym adresie, a drugą na drugim to czy po jakimś
    czasie można przenieść je na inne adresy czy też znowu trzeba kupić kolejną,
    a tamte idą na "śmietnik".?

    > A to bez znaczenia, IMHO. Pytaniem jest czy tam "dokonujesz sprzedaży" :)
    > Jeśli jest to *wyłącznie* sprzedaż na odległość... to co za różnica
    > czy ta odległość jest mniejsza czy większa niż odległość do parkingu :) ?

    Sprzedaż polega na dostarczaniu towaru i usług do klienta czyli ja wyjeżdzam
    do klienta. W domu (czyli siedzibie) przygotowuję ten towar do sprzedaży lub
    wymyślam rozwiązania problemów klientów, a następnie takie rozwiązanie
    sprzedaję. Do tej pory wystawiam faktury, gdzie miejscem sprzedaży jest
    siedziba, w zgloszeniu działalności mam wpisane, że obszar działania cały
    kraj.

    PS. Tak mi się przypomniało, że o ile dobrze pamiętam niektórzy kurierzy np.
    firmy DHL-Servisco mają przy sobie kolektory danych oraz przenośną chyba
    kasę fiskalną. Na jednym biodrze wisi kolektor, a na drugim kasa z
    możliwością wydrukowania faktury wielkości paragonu z fiskalizacją, ale mogę
    się mylić.

    PS. A czy konieczności zakupu takiej kasy nie można odwlec w moim przypadku,
    co prawda będąc płatnikiem VAT na takim parkingu napewno przekrocze tych 40
    klientów typu os.fizyczna, bo kwoty granicznej raczej nie.

    Z pozdrowieniami

    SETH