  • 1. Data: 2002-01-25 02:39:38
    Temat: VAT na uslugi importowane
    Od: "Barbara M" <b...@g...pl>

    rozumiem, ze jak eksportuje uslugi to place vat w momencie otrzymania
    calosci lub czesci zaplaty... ale gdy importuje??? w materialach znalazlam,
    ze jesli importuje uslugi to obowiazek podatkowy powstaje w momencie
    dokonania calosci lub czesci zaplaty, nie pozniej ja 30 dnia od momentu
    wykonania uslugi? jakos nie moge tego zrozumiec... czyli jesli importuje
    usluge ( czyli kupuje od firmy tyle, ze zagranicznej - to ja to traktuje
    jako sprzedaz? to czyli jaki to bedzie VAT? naliczony czy nalezny? z tych
    materialow wynikaloby, ze nalezny.... czy moze mi to ktos wyjasnic... ale
    tak przystepnie :-))

  • 2. Data: 2002-01-25 13:16:57
    Temat: Re: VAT na uslugi importowane
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    W przypadku importu usług to na importerze ciąży obowiązek zapłaty podatku
    vat. Dolicza się go w odpowiedniej stawce do faktury wystawionej przez
    kontrahenta zagranicznego. Staje się on więc podatkiem należnym. W
    rozliczeniu obrotu - ten vat można odliczyć - staje się on więc także
    podatkiem naliczonym. Jeśli te operacje mają miejsce w ciągu jednego
    miesiąca - wychodzi na 0.
    Pozdr. Aneta

  • 3. Data: 2002-01-25 16:43:47
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aneta" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozliczeniu obrotu - ten vat można odliczyć - staje się on więc także
    > podatkiem naliczonym. Jeśli te operacje mają miejsce w ciągu jednego

    A jak to jest w przypadku importu samochodu ciezarowego na firme.

    --

    <<<<<<<Pozdrawiam waldi >>>>>>>
    www.akwarium.any.pl

  • 4. Data: 2002-01-25 17:47:52
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > A jak to jest w przypadku importu samochodu ciezarowego na firme.
    >
    > --
    >
    > <<<<<<<Pozdrawiam   waldi >>>>>>>
    >      www.akwarium.any.pl
    >      www.wwierdak.rtk.net.pl/index.htm

    Samochód jest towarem, więc normalnie dokonuje się zgłoszenia celnego na
    granicy. Urząd celny wystawia SAD, na którym określona jest m.in. kwota podatku
    Vat należnego do zapłacenia przez Ciebie. Jednocześnie dokument z urzędu
    celnego stanowi dla Ciebie podstawę do odliczenia sobie tego Vatu.
    Pozdr. Aneta

  • 5. Data: 2002-01-25 18:21:57
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > Vat należnego do zapłacenia przez Ciebie. Jednocześnie dokument z urzędu
    > celnego stanowi dla Ciebie podstawę do odliczenia sobie tego Vatu.

    Dzieki. To chcialem sie dowiedziec.

    Ale jedna uwaga!!!! Czy UC wystawia SAD??

    pozdrawiam
    waldi

  • 6. Data: 2002-01-25 19:30:47
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Ale jedna uwaga!!!! Czy UC wystawia SAD??
    >
    > pozdrawiam
    > waldi

    Oczywiście - importer. Mea culpa :-))))
    Aneta

  • 7. Data: 2002-01-25 20:09:10
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    No to dodaje kwiatek:
    usługa typu szkolenie, instalacja maszyn, urzadzeń itp podpada pod taki PCN
    ktory zwalnia od placenia VAT. Celnicy (agenci) pomniejszaja o te kwote
    wartosc towaru i od tej kwoty nie pobieraja VAT. Jest to zgodne z Prawem
    Celnym. zgodnie z ustawa o VAT podstawa odliczenia podatku VAT naliczonego
    jest dokument SAD. Jezeli w SAD stoi napisane, ze od tej uslugi nie ma
    obowiazku placenia VAT to na jakiej podstawie UC moglby wymagac zaplacenia
    od tej uslugi VAT ?
    Ciekawe ?
    Stasiek G.

  • 8. Data: 2002-01-25 20:29:56
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    > Oczywiście - importer. Mea culpa :-))))

    Czy w wypadku zakupu samochodu za granica ja jako importer wystawiam SAD w
    jezyku polskim czy kraju zakupu? Czy przypakiem nie jest tak ze SAD wystawia
    exporter czyli np. niemiec od ktorego kupuje auto.

    pozdrawiam
    waldi

  • 9. Data: 2002-01-25 22:37:55
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Czy w wypadku zakupu samochodu za granica ja jako importer wystawiam SAD w
    > jezyku polskim czy kraju zakupu? Czy przypakiem nie jest tak ze SAD wystawia
    > exporter czyli np. niemiec od ktorego kupuje auto.

    Ty - jako importer wypełniasz SAD, ale musisz mieć fakturę zakupu auta.
    Nie znam się specjalnie na procedurach celnych, dlatego polecam Ci zajrzenie na
    stronę:
    http://www.psm.pl/akty_prawne/rozporzadzenia/gospoda
    rcze/zg_cel/zglo_celne.html

    Uff, strasznie długie ;-))
    Aneta

  • 10. Data: 2002-01-25 22:57:00
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    > Ty - jako importer wypełniasz SAD, ale musisz mieć fakturę zakupu auta.
    > Nie znam się specjalnie na procedurach celnych, dlatego polecam Ci
> [...]

    Dzieki:)