  • 1. Data: 2002-01-25 07:20:11
    Temat: AKCYZA-przekręt czy niedopatrzenie ???
    Od: Krzysiek <k...@w...pl>

    Witam,

    Sprawa błacha ale denerwująca. Wczoraj wieczorem po partii kręgli w
    krakowskiej PLAZIE ( dla osób z poza Krakowa wyjaśniam - wielkie świeżo
    oddane centrum rozrywki ) zabrakło mi papierosków. Niestety jestem
    palaczem ( afuj, wstrętny nałóg !!! ) i brak papierosów wprawia mnie w
    drżenie rąk. Ucieszył mnie widok papierosów, które można było kupić w
    barze przy torze kręglowym. Jakież było moje zdziwienie gdy pani
    barmanka skasował mnie 6 zł za paczkę L&M !!! Na spodzie każdej paczki
    papierosów jest wydrukowana maksymalna cena sprzedaży, której żaden
    sprzedawca nie może przekroczyć. Z tego co wiem jest to spowodowane
    podatkiem akcyzowym. Dla L&M'ów cena ta wynosi 4,45 zł i praktycznie
    wszędzie gdzie kupuję papierosy tyle włąśnie płacę ( nie jest ona wyższa
    nawet w drogich hotelach ). Dlatego proszę o poradę.

    - Czy zgodnym z prawem jest sprzedawanie papierosów po cenach wyższych
    niż te wydrukowane na paczkach?
    - Czy jest możliwe, że akurat ta firma została z tego obowiązku
    zwolniona, np. jakaś ulga wynikająca z uruchomienia inwestycjii (
    centrum to działą od kilku miesięcy )?
    - Jeśli łamią oni tym przepisy skarbowe gdzie można to zgłosić???Urząd
    skarbowy???
    - Na jaki przepis można się powołąć w tej sprawie???

    Przyznam się szczerze, że sprawa ta rozgrzała mnie do czerwoności. Nie
    chodzi tu o to, że zapłaciłem 1,5 zł więcej ale o to, że drobni
    handlarze zaciskają pasa i żaden nie odważy się sprzedawać powyżej tej
    ceny a tu wielki zachodni kapitał robi sobie jaja z przepisów
    podatkowych. to że się jest dużym nie znaczy że można mieć wszystko w
    czterech literach, prawda???

    Czekam na odpowiedzi i rady co z tym dalej zrobić.

    Z góry dziękuje.

    proszę również o odpowiedzi na priv k...@w...pl

  • 2. Data: 2002-01-25 07:43:41
    Temat: Re: AKCYZA-przekręt czy niedopatrzenie ???
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    > .......i rady co z tym dalej zrobić.

    łyknij 20 kropel "Nervosolu".
    ale uważaj, w aptekach też robią "przekręty".
    svobo

  • 3. Data: 2002-01-25 10:52:33
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krzysiek" [...]
    > Czekam na odpowiedzi i rady co z tym dalej zrobić.
    >
    > Z góry dziękuje.

    Cena, nadrukowana na pacczce (dla LM to rzeczywiscie 4,45)
    jest cena, od ktorej odporowadzil akzyze producent papierosow.
    Akcyza od niedawna liczona jest nie tylko kwotowo, ale i procentowo
    od cenysprzedazy.

    (Mysle, ze ten "numer" wymyslily koncerny tytoniowe po to, by narzucic
    "bandycko male" marze w handlu i zmniejszyc swe obciazeia fiskalne,
    ale to inna sprawa)

    Oczywisce kazdy moze sprzedac taniej, lub drozej, to jego sprawa,
    (jak powiedziala mila Pani w US "kazdy odpowiada za siebie").

    Podatnik sprzedajacy powyzej ceny od ktorej zostala odprowadzona przez
    producenta akcyza zobowiazany jest do prowadzenia dokumentacji
    umozliwiajacej
    wyliczenie ile podatku akcyzowego ma doplacic i do jego zaplaty.
    (to juz sprawa pomiedzy nim, a "skarbowym").

    Powyzsze pisze z pamieci, wiec moga byc drobne niescislosci,
    ale idea jak sadze zgadza sie ze stanem prawnym
    (jesli czegos po cichu znowu nie zmieniono).

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-01-25 11:53:46
    Od: Krzysiek <k...@w...pl>

    Tak więc mogli mi bez żadnych problemów i łamania przepisów sprzedać te
    papierosy powyżej ceny wydrukowanej na paczce??? Z tego co zrozumiałem z
    twojej odpowiedzi to jeśli mają podpisane jakieś "porozumienie" ze
    skarbówką to mogą to robić tylko muszą prowadzić ewidencję rozliczenia
    podwyższonej akcyzy. Dobrze zrozumiałem??? jeśli tak to jak można
    sprawdzićczy takowe "porozumienie" mają czy robiąto na żywca???

  • 5. Data: 2002-01-25 12:34:22
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krzysiek" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > podwyższonej akcyzy. Dobrze zrozumiałem??? jeśli tak to jak można
    > sprawdzićczy takowe "porozumienie" mają czy robiąto na żywca???

    Mozna ich po rostu zapytac, nie musza odpowiedziec.
    Mozna zapytac US - tez nie musi odpowiedziec.

    Czasem sprzedawcy sa bardzo "odwazni".

    Raz w kawiarni zapytalem, czy sa platnikami VAT.
    oczywiscie - uslyszalem od kelnera.
    Bo widzi Pan, tu, na paragonie nie ma NIP
    to fiskalny - prawda? painka zrobila sie niemala,
    a ja tylko tak, z ciekawosci.

    W kiosku przy szpitalu kupilem pare rzeczy i tez, z czystej ciekawosci
    zapytale,m czy moge dostac fakture. tam Pani byla odwazniejsza.
    oczywiscie, ze nie. A paragon fiskalny - tez nie.
    Powiedzialem Pani, ze wg mnie jest bardzo odwazna.

    Po 2 miesiacach kase miala, ale nadal byla odwazna - kwitkow nie wydawala.

    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-01-25 13:08:56
    Od: Krzysiek <k...@w...pl>

    Ale denerwuje mnie właśnie to, że gdyby pani z kiosku sprzedała mi te L&M'y za
    6 zł i US by się dowiedział to puściłby kobiete z torbami ale wielką
    międzynarodową korporacje pewnie tylko upomną i wymyślą sobie do tego
    jakąkolwiek filozofie, np. bo małą szkodliwość, bo firma tworzy miejsca pracy
    ( a pani z kiosku niby nie tworzy ??? prawdopodobnie sama siebie zatrudnia) a
    w sumie to pewnie ktoś wziął coś pod stołem i teraz głupio mu się wykręcić...

  • 7. Data: 2002-01-25 16:54:39
    Temat: Re: AKCYZA-przekre^t czy niedopatrzenie ???
    Od: neria <n...@x...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    > umozliwiajacej
    > wyliczenie ile podatku akcyzowego ma doplacic i do jego zaplaty.
    > (to juz sprawa pomiedzy nim, a "skarbowym").

    Czy to oznacza ze podatnikowi sprzedajacemu taniej zwracana jest czesc
    akcyzy ? :-)

    neria

  • 8. Data: 2002-01-25 20:05:29
    Od: "majura" <m...@f...onet.pl>

    | Czy to oznacza ze podatnikowi sprzedajacemu taniej zwracana jest czesc
    | akcyzy ? :-)

    oczywiście żartujesz :-)) ???

    pozdrawiam
    majura

  • 9. Data: 2002-01-26 06:38:48
    Od: "yaneek" <y...@p...onet.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a2rdcb$jeh$...@g...uci.agh.edu.pl...

> [...]
    > umozliwiajacej
    > wyliczenie ile podatku akcyzowego ma doplacic i do jego zaplaty.
    ===============================
    Ustawa z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o
    podatku akcyzowym:
    Art. 37.
    5. Za cenę maksymalną papierosów, o której mowa w ust. 3 w pkt 1 lit.
    e), przyjmuje się cenę detaliczną papierosów wyznaczoną i wydrukowaną
    przez producenta lub importera na pojedynczym opakowaniu papierosów.

    7. Podatnikami podatku akcyzowego są również osoby fizyczne, jednostki
    niemające osobowości prawnej i osoby prawne, które nie są producentami
    lub importerami papierosów, w przypadku gdy:
    1) dokonują sprzedaży papierosów powyżej ceny detalicznej oznaczonej
    zgodnie z ust. 5,

    8. Do sprzedaży papierosów, o której mowa w ust. 7 pkt 1, stosuje się
    stawkę akcyzy w wysokości 400% maksymalnej ceny detalicznej papierosów
    --
    pozdrawiam
    yaneek

  • 10. Data: 2002-02-01 11:05:46
    Od: "Taunus" <t...@k...net.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Sprawa błacha ale denerwująca. Wczoraj wieczorem po partii kręgli w

    Czy podano Ci paczke otwarta papierosow czy zamknieta ?
    Jesli otwarta to roznica w cenie to oplata za usluge.
    Ktos juz to w radyo walkowal.

    Tam