  • 1. Data: 2010-09-20 21:43:11
    Temat: VAT od darowizny już zapłaconego towaru
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dzisiaj jedząc pizzę zastanowiła mnie taka rzecz.

    Załóżmy że klient zamawia pizzę, nie zje całej i zostawia np. nietknięte
    pół. Załóżmy że pizzeria nie sprzeda tej pizzy nikomu ponownie, tylko
    wsadzi do lodówki i po zamknięciu lokalu - da jakimś głodnym.

    Czy od tych połówek pizzy pizzeria powinna zapłacić odprowadzić VAT
    ponownie?

    p. m.

  • 2. Data: 2010-09-20 22:06:09
    Temat: Re: VAT od darowizny już zapłaconego towaru
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > lodówki i po zamknięciu lokalu - da jakimś głodnym.
    >
    > Czy od tych połówek pizzy pizzeria powinna zapłacić odprowadzić VAT ponownie?

    A jakim prawem chcesz komuś podarować nie swoją właśność?
    Jakkolwiek to dziwacznie w tym przypadku brzmi :)

  • 3. Data: 2010-09-20 23:14:58
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/21/2010 12:06 AM), s...@a...pl wrote:

    > A jakim prawem chcesz komuś podarować nie swoją właśność?
    > Jakkolwiek to dziwacznie w tym przypadku brzmi :)

    Klient zostawiając, "porzuca z zamiarem wyzbycia się", nieprawdaż? Więc
    mogę sobie to wziąć (pytanie czy nie zachodzi konieczność zapłaty
    podatku od wartości resztek :) ?).

    p. m.

  • 4. Data: 2010-09-21 06:23:28
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 21-09-2010 01:14, mvoicem pisze:

    > Klient zostawiając, "porzuca z zamiarem wyzbycia się", nieprawdaż? Więc
    > mogę sobie to wziąć (pytanie czy nie zachodzi konieczność zapłaty
    > podatku od wartości resztek :) ?).

    Ten kto zje tą resztkę musi zapłacić podatek od darowizny. :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-09-21 06:47:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/21/2010 08:23 AM), Maddy wrote:

    > Ten kto zje tą resztkę musi zapłacić podatek od darowizny. :-)

    Ale czy na pewno ten kto zje czy właściciel lokalu?

    Czy nie jest tak że właściciel lokalu otrzymuje "darowiznę" a potem
    ponowną dostawę towaru (od której VAT)?

    p. m.

  • 6. Data: 2010-09-21 07:07:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 21-09-2010 08:47, mvoicem pisze:

    > Ale czy na pewno ten kto zje czy właściciel lokalu?
    >
    > Czy nie jest tak że właściciel lokalu otrzymuje "darowiznę" a potem
    > ponowną dostawę towaru (od której VAT)?

    Właściciel lokalu jedynie przekazuje przedmiot darowizny dalej.

    A poza tym:
    "Ciotka paranoja rządzi teraz mną..."

    I jeszcze:
    "W czasie deszczu dzieci się nudzą..." i potem takie efekty.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-09-21 07:07:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/21/2010 1:47 AM, mvoicem wrote:

    > Ale czy na pewno ten kto zje czy właściciel lokalu?
    >
    > Czy nie jest tak że właściciel lokalu otrzymuje "darowiznę" a potem
    > ponowną dostawę towaru (od której VAT)?
    >
    > p. m.

    zeby doszlo do darowizny to musi byc zgodna wola obu stron
    A pizzeria na potrzeby US zapewne powie, że zadnego przyjecia darowizny
    nie było.

  • 8. Data: 2010-09-21 07:10:17
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 21-09-2010 09:07, witek pisze:

    > zeby doszlo do darowizny to musi byc zgodna wola obu stron
    > A pizzeria na potrzeby US zapewne powie, że zadnego przyjecia darowizny
    > nie było.

    Za to jak ten biedny zje pizzę, to fakt przyjęcia darowizny przez niego
    jest bezsporny :-)

    Chociaż teoretycznie może jej i tak nie przyjąć.. np. żołądek nie
    przyjmie :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2010-09-21 11:48:34
    Od: <s...@a...pl>

    > Za to jak ten biedny zje pizzę, to fakt przyjęcia darowizny przez niego jest
    > bezsporny :-)

    Jakiej darowizny? Fakt pozostawenia na stole nie oznacza, że ktoś to porzucił
    albo podarował. Tą pizzę trzeba oddać do Biura Rzeczy Znalezionych!

  • 10. Data: 2010-09-21 12:20:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/21/2010 01:48 PM), s...@a...pl wrote:

    > Jakiej darowizny? Fakt pozostawenia na stole nie oznacza, że ktoś to
    > porzucił albo podarował.

    Jeżeli klient wziął rachunek, "zabrał się" i nie wrócił za chwilę, to
    chyba jednoznacznie oznacza to że porzucił swoje mienie.

    p. m.