  • 1. Data: 2010-09-21 12:07:22
    Temat: Co zrobić by płacić niższy ZUS?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i kończy mi się okres
    zawieszenia działalności.
    Jak wznowię działalność to będę musiał znowu płacić ponad 800 PLN na ZUS. Co
    mogę zrobic by nie płacić aż tyle? Słyszałem o różnych metodach. Nawet o
    zatrudnieniu za granicą. Jednak w wielu przypadkach wiąże sie to z wyjazdem
    za granicę czego bym chciał uniknąć. Czy są jakieś sprawdzone metody?

  • 2. Data: 2010-09-21 12:33:33
    Temat: Re: Co zrobić by płacić niższy ZUS?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-21 14:07, rageofhonor pisze:
> [...]
    > Nawet o zatrudnieniu za granicą. Jednak w wielu przypadkach wiąże sie to
    > z wyjazdem za granicę czego bym chciał uniknąć. Czy są jakieś sprawdzone

    Po odwieszeniu działalności możesz ponownie ją zawiesić na 2 lata i
    nic nie płacić.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-09-21 13:14:04
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Po odwieszeniu działalności możesz ponownie ją zawiesić na 2 lata i nic
    > nie płacić.

    wątkotwórcy chyba jednak zależy na prowadzeniu działalności...

    --=olo=--

  • 4. Data: 2010-09-21 13:30:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-21 15:14, --=olo=-- pisze:
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > wątkotwórcy chyba jednak zależy na prowadzeniu działalności...

    Tak naprawdę to nie wiem na czym mu zależy, skoro od 2 lat na
    zawieszoną, a mimo to pisze "prowadzę działalność".

    Na pewno przy tak wątłym zasobie wiedzy, dyskutowanie na grupie o
    niuansach bycia ubezpieczonym za granicą i nie bycia ubezpieczonym w PL
    to "zbyt wysokie progi".

    Prawda jest taka, że w Polsce często nie opłaca się pracować i będzie
    tak aż do upadku socjalizmu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-09-21 13:40:03
    Od: Kotlecik Mielony <m...@m...mail2>

> [...]
    > Nawet o zatrudnieniu za granicą. Jednak w wielu przypadkach wiąże sie to
    > z wyjazdem za granicę czego bym chciał uniknąć. Czy są jakieś sprawdzone

    2 os spolka zoo (drugiej podstawionej os. bardzo maly procent udzialow
    odpalic.)

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl - rewelacja !
    http://program.do.fakturowania.dumpingowiec.pl

  • 6. Data: 2010-09-21 14:59:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 15:40:03 +0200, Kotlecik Mielony napisał(a):

    > 2 os spolka zoo (drugiej podstawionej os. bardzo maly procent udzialow
    > odpalic.)

    A prowadzenie PK ile go będzie kosztować?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2010-09-21 15:06:16
    Od: Kotlecik Mielony <m...@m...mail2>

    W dniu 2010-09-21 16:59, Borys Pogoreło pisze:

    > A prowadzenie PK ile go będzie kosztować?

    takie to skomplikowane przy malej firmie (bo mowimy o malutkiej zwyklej
    DG) ze musi zlecac komus prowadzenie ksiegowosci? I prosze nie mowcie
    mi o koszcie napisania umowy i rejestracji spolki czy skladania
    sprawozdan bo to i tak wyniesie mniej niz 12 * 800 .

  • 8. Data: 2010-09-21 15:47:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 21 Sep 2010 17:06:16 +0200, Kotlecik Mielony napisał(a):

    >>> 2 os spolka zoo (drugiej podstawionej os. bardzo maly procent udzialow

    > takie to skomplikowane przy malej firmie (bo mowimy o malutkiej zwyklej
    > DG) ze musi zlecac komus prowadzenie ksiegowosci?

    Dla mnie PK to czarna magia i nie mam zamiaru się za to brać samodzielnie.
    KPiR to zupełnie inna sprawa, ale to jak tu napisano: księgowe przedszkole.

    Ale jak to mówią - bez ryzyka nie ma zabawy ;)

    > I prosze nie mowcie
    > mi o koszcie napisania umowy i rejestracji spolki czy skladania
    > sprawozdan bo to i tak wyniesie mniej niz 12 * 800 .

    Ale też kosztuje. Nie zapominajmy też o podwójnym opodatkowaniu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 9. Data: 2010-09-21 15:56:11
    Od: Kotlecik Mielony <m...@m...mail2>

    > Ale też kosztuje. Nie zapominajmy też o podwójnym opodatkowaniu.

    to sie da omijac

  • 10. Data: 2010-09-21 16:14:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/21/2010 7:07 AM, rageofhonor wrote:
> [...]
    > Nawet o zatrudnieniu za granicą. Jednak w wielu przypadkach wiąże sie to
    > z wyjazdem za granicę czego bym chciał uniknąć. Czy są jakieś sprawdzone

    czemu unikasz najlepszego rozwiązania?