  • 1. Data: 2003-11-24 17:56:22
    Temat: VAT od egzemplarzy wystawowych, na jakiej podstawie?
    Od: "Katka" <k...@p...fm>

    Mam następujący problem i może ktoś mi podpowie rozwiązanie.

    Firma produkująca pewne urządzenia, daje je swoim przedstawicielom
    (egzemplarze wystawowe), wedle ustawy powinna wystawić im fakturę VAT, ale
    nie może, bo de facto to ona im nie sprzedaje tych urządzeń tylko daje jako
    pokazowe żeby klienci mogli pooglądać, więc przedstawiciele nie chcą płacić
    za ten towar, co jest zrozumiałe a faktura by ich do tego zobowiązywała. I
    tu rodzi się pytanie jak odprowadzić VAT od tych urządzeń (faktura
    wewnętrzna nie wchodzi w grę bo przedstawiciel nie ma wtedy dokumentu na
    podstawie, którego otrzymał to urządzenie).
    Może niezbyt jasno to opisałam, ale mam nadzieje, że ktoś się spotkał z taką
    sytuacją i wie o co chodzi.

    Pozdrawiam
    Katka

  • 2. Data: 2003-11-24 18:14:21
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 24 Nov 2003 18:56:22 +0100, "Katka"
    <k...@p...fm> zakodował:

    >tu rodzi się pytanie jak odprowadzić VAT od tych urządzeń (faktura
    >wewnętrzna nie wchodzi w grę bo przedstawiciel nie ma wtedy dokumentu na
    >podstawie, którego otrzymał to urządzenie).

    No, tego nie rozumiem. Dlaczego FVAT wewnętrzna nie wchodzi w grę?
    Skoro taka jest prawda, że rozdajecie to na cele reprezentacji i
    REKLAMY to tylko tak.
    A co do dokumentu - to może WZ albo umowa darowizny?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-11-24 22:30:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Nov 2003, Katka wrote:

> [...]
    >+ nie może, bo de facto to ona im nie sprzedaje tych urządzeń tylko daje jako

    Określ ich status po "daniu" - czyje one są ?
    Jak przedstawiciela - to Kaizen już wyłożył.
    IMHO dobrze by było żeby dostali kopię owej FW (tak, *kopię* :))
    bo mają przychód, nieprawdaż ?
    Jak się mylę to krzyczeć :)
    [...]
    >+ tu rodzi się pytanie jak odprowadzić VAT od tych urządzeń (faktura
    >+ wewnętrzna nie wchodzi w grę bo przedstawiciel nie ma wtedy dokumentu na
    >+ podstawie, którego otrzymał to urządzenie).

    Zależy czy to darowizna, dzierżawa (pewnie nie, bo pewnie nie wolno
    im "zmienić przeznaczenia"), użyczenie....

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-11-25 16:50:07
    Od: "Katka" <k...@p...fm>

> [...]
    > REKLAMY to tylko tak.
    > A co do dokumentu - to może WZ albo umowa darowizny?

    No właśnie też tak uważałam i tak do tej pory było robione, czyli FVAT
    wewnętrzna, ale nie wszystkim się to podobało i kazali wymyślić coś innego.

    Pozdrawiam
    Katka

  • 5. Data: 2003-11-25 16:51:34
    Od: "Katka" <k...@p...fm>

    > Określ ich status po "daniu" - czyje one są ?

    W zasadzie nadal producenta, to jest egzemplarz wystawowy, jeżeli klient
    chce coś takiego to przedstawiciel to dopiero zamawia i jest dla niego
    robione (to są dość drogie i duże urządzenia).

    Pozdrawiam
    Katka

  • 6. Data: 2003-11-26 12:13:08
    Od: "Renata M" <r...@a...com.pl>

    -może zróbcie protokół przekazania , wy dajecie , oni odbierają kwitują /
    Pozdrawiam Renia
    Użytkownik Katka <k...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bq01bg$dur$...@a...news.tpi.pl...

  • 7. Data: 2003-11-26 23:03:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2003, Katka wrote:

> [...]
    >+ chce coś takiego to przedstawiciel to dopiero zamawia i jest dla niego
    >+ robione (to są dość drogie i duże urządzenia).

    OK. IMHO jeśli jest to zwrotny egzemplarz (hm... "w zasadzie" ?)
    to darowizna to nie jest. Ale skoro miałaby to być niepubliczna
    reklama... to f-ra wewn. chyba nadal jest na miejscu.
    A "dla nich" ? Rewers ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-11-27 09:13:06