  • 1. Data: 2003-11-24 17:50:36
    Temat: ograniczenie wspólności ustawowej a wspólne rozliczanie
    Od: "Roman Rudziejewski" <r...@s...com>

    Witam,

    może ktoś mi pomoże ?
    Wiem, że w przypadku podpisania rozdzielności majątkowej z żoną tracimy
    prawo wspólnego rozliczania .
    Co jednak ma miejsce,kiedy wspólnota majątkowa zostałalby ograniczona tylko
    i wyłącznie o nabywane nieruchomości ? Czy wówczas przy podpisaniu takiego
    ograniczenia zachowujemy prawo do wspólnego opodatkowania ?

    Pozdrawiam,
    Roman Rudziejewski

  • 2. Data: 2003-11-24 22:38:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Nov 2003, Roman Rudziejewski wrote:

> [...]
    >+ Co jednak ma miejsce,kiedy wspólnota majątkowa zostałalby ograniczona tylko
    >+ i wyłącznie o nabywane nieruchomości ?

    ...pyk... (to szczęka o blat).
    Na .prawo wykładali niedawno (no, bez przesady - czas w tygodniach :))
    jak to się nazywa ta szczególna współwłasność małżeńska, że jaka
    ona musi być (jak jest): "zupełna" ?
    Rozumiem że chcesz z żoną kupić nieruchomość na "normalną
    współwłasność" podczas intercyzy ?
    No to z punktu widzenia *tej transakcji* jest to dla ciebie
    obca osoba, a nie żona :] !

    >+ Czy wówczas przy podpisaniu takiego
    >+ ograniczenia zachowujemy prawo do wspólnego opodatkowania ?

    Ustawodawca IMO wyraził się jasno: "jeśli istnieje wspólność majątkowa"
    i określił to "między którymi", a nie że "którzy mają". Znaczy: nie
    wystarczy IMO żeby była przedmiotowa (wspólny dom), musi być
    podmiotowa :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-25 07:37:07
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Rozumiem że chcesz z żoną kupić nieruchomość na "normalną
    > współwłasność" podczas intercyzy ?

    Ja zrozumiałem to dokładnie odwrotnie: że wszystko jest wspólne, a
    nieruchomość odrębna

  • 4. Data: 2003-11-27 10:32:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Nov 2003, Jureq wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > współwłasność" podczas intercyzy ?
    >+
    >+ Ja zrozumiałem to dokładnie odwrotnie: że wszystko jest wspólne,

    Na to IMHO jest tylko jedna droga: zakup z udokumentowanych w zakresie
    "pochodzenia sprzed małżeństwa" środków. W rachubę wchodzą również
    "imienne" darowizny, pozostające majątkiem odrębnym.
    Reszta... reszta jest IMO & AFAIK "wspólna" :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)