  • 1. Data: 2004-05-11 08:03:36
    Temat: VAT od eksportu
    Od: "Kasia" <b...@o...pl>

    VAT od eksportu

    Dotyczy starej ustawy:

    Jest nastepująca sytuacja:

    Gdy kontrahent nie zapłaci za usługę eksporu w ciągu 90 dni, wówczas nalicza
    się VAT krajowy 22%. Proszę powiedzcie mi, czy ten VAT należny jest kosztem
    uzyskania przychodu?

    Płatność została dokonana w następnym miesiącu, koryguję VAT 22%, stosuję
    stawkę 0%. Koryguję na minus koszt podatku VAT.
    Czy postępuję słusznie?
    Kasia

  • 2. Data: 2004-05-11 18:34:34
    Temat: Re: VAT od eksportu
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Kasia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > VAT od eksportu
    >
    > Dotyczy starej ustawy:
    >
    > Jest nastepująca sytuacja:
    >
    > Gdy kontrahent nie zapłaci za usługę eksporu w ciągu 90 dni, wówczas
    nalicza
    > się VAT krajowy 22%.

    Eksport usług nie miał takich ograniczeń.
    Myślisz zapewne o usługach ze stawką 0%
    na podtsawie rozporządzenia MF (par 64)

    Proszę powiedzcie mi, czy ten VAT należny jest kosztem
    > uzyskania przychodu?

    Skąd ten pomysł?
    To by było piękne rozwiązanie :-)

    > Płatność została dokonana w następnym miesiącu, koryguję VAT 22%, stosuję
    > stawkę 0%. Koryguję na minus koszt podatku VAT.
    > Czy postępuję słusznie?
    > Kasia

    Jeśli to był faktycznie eksport usług, to te
    zabiegi są (były) zbędne, a nawet wprowadzają błędy.
    A jeśli to usługi z par 64,
    to ogólnie poprawnie, choć używasz zwrotu:
    "minus koszt podatku VAT" więc nie wiem czy
    czegoś nie skopałaś.