  • 1. Data: 2004-05-10 23:36:49
    Temat: Banal 2 - numer NIP
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

    Kolejne smieszne pytanie - z gory przepraszam.

    NIP osoby fizyczej jest formatu:
    333-333-22-22
    NIP firmy (o ile nie jest to DG jednoosobowa) jest formatu:
    333-22-22-333

    Czy NIP spolki z o.o. moze byc formatu:
    333-333-22-22 ?

    Z gory dzieki za pomoc i ewentualny link.

    DaMoN

  • 2. Data: 2004-05-11 00:38:08
    Temat: Re: Banal 2 - numer NIP
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    DaMoN <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    >
    > NIP osoby fizyczej jest formatu:
    > 333-333-22-22
    > NIP firmy (o ile nie jest to DG jednoosobowa) jest formatu:

    Tak - poszukaj na stronie MF decyzji jakiegoś US mówiącej, że to to samo.
    Niestety nie pamiętam linku :(

    P.

  • 3. Data: 2004-05-11 00:45:20
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

    > Tak - poszukaj na stronie MF decyzji jakiegoś US mówiącej, że to to samo.
    > Niestety nie pamiętam linku :(
    Dzieki wielkie i pozdrawiam.

    Skoro juz nie spisz to moze zerkniesz na drugie pytanie - to serio problem
    :)

  • 4. Data: 2004-05-11 00:50:34
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    DaMoN <n...@n...pl> wrote:
    > Skoro juz nie spisz to moze zerkniesz na drugie pytanie - to serio problem
    > :)

    A tam to nie mam pojęcia... Dużo takich faktury poszło? Najlepiej byłoby
    poprosić klienta, żeby odesłał tę fakturę (wtedy będziesz miał pewność, że
    jest zniszczona), a Ty mu wyślesz nową. Powinno mu zależeć na odesłaniu, bo
    przecież takiej błędnej nie weźmie sobie w koszty. Tylko trzeba delikatnie
    powiedzieć, że ma _odesłać_, a nie _zniszczyć_ (bo musisz mieć 100% pewność,
    że za rok sobie nie wrzuci tamtej błędnej faktury w koszty).

    P.

  • 5. Data: 2004-05-11 01:12:12
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pewność,
    > że za rok sobie nie wrzuci tamtej błędnej faktury w koszty).

    Szczesliwie tylko jedna, ale i tak nie wiem jakim cudem. Moze byla
    wystawiana o 3 w nocy i stalo sie :)
    To co napisales to znam, ale wlasnie zastanawialem sie nad druga opcja:
    nie jestem pewny czy to nie jest "nota korygujaca" albo "korekta faktury" -
    cos mi dzwoni, ale nie wiem za bardzo gdzie.
    Dzieki w kazdym razie - pewnie i tak tak zrobie.

    Dobranoc
    DaMoN

  • 6. Data: 2004-05-11 05:14:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 11. maja 2004 01:36 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane DaMoN:

    > Kolejne smieszne pytanie - z gory przepraszam.
    >
    > NIP osoby fizyczej jest formatu:
    > 333-333-22-22

    Nie jest prawdą jakoby.

    > NIP firmy (o ile nie jest to DG jednoosobowa) jest formatu:
    > 333-22-22-333

    Nie jest prawdą jakoby.

    > Czy NIP spolki z o.o. moze byc formatu:
    > 333-333-22-22 ?

    Może.

    NIP to numer: 1234567890 a kreski służą wyłącznie ułatwianiu zapamiętywania
    i numer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-0 jest tak samo poprawny jak Twoja wersja.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2004-05-11 05:20:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 11. maja 2004 03:12 opublikowane na
> [...]

    > To co napisales to znam, ale wlasnie zastanawialem sie nad druga opcja:
    > nie jestem pewny czy to nie jest "nota korygujaca" albo "korekta faktury"

    Nota dotyczy danych identyfikacyjnych nabywcy, faktura części
    cenowo-ilościowej.

    Generalnie to wydaje mi się, że tego typu pomyłki podpadają pod nieważność
    dokumentu, skoro jest niewłaściwa data czy też np. pomyłka w danych
    wystawcy.

  • 8. Data: 2004-05-11 06:46:37
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > NIP to numer: 1234567890 a kreski służą wyłącznie ułatwianiu
    zapamiętywania
    > i numer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-0 jest tak samo poprawny jak Twoja wersja.

    Baza Poltax przechowuje NIP w postaci ciagu dziesieciu cyfr. Kreska jest
    jedynie mnemotechniczna i nie ma zadnego znaczenia dla systemu, wprowadzania
    danych itp. Mozesz sobie równie dobrze wystawic fakture z nipem 12345-67890
    (jesli 0 bedzie cyfra kontrolna tego nipu i istnieje urzad skarbowy o kodzie
    123)

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 9. Data: 2004-05-11 08:03:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Lesio5 l...@w...pl ...

> [...]
    > wprowadzania danych itp. Mozesz sobie równie dobrze wystawic fakture z
    > nipem 12345-67890 (jesli 0 bedzie cyfra kontrolna tego nipu i istnieje

    Zgadz się, zresztą nie wiem jak teraz ale pamiętam taki okres (nie tak
    dawno temu) jak przy jednej zmianie poltaxu na nowszą wersję zaczęło
    drukować NIP w formacie 1234567899 bez kresek :)

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 10. Data: 2004-05-11 08:05:20
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Generalnie to wydaje mi się, że tego typu pomyłki podpadają pod nieważność
    > dokumentu, skoro jest niewłaściwa data czy też np. pomyłka w danych
    > wystawcy.

    Ale on jest taki częściowo ważny, bo za rok klient może sobie tę fakturę
    odliczyć - no i byłaby buba ;)

    P.