  • 1. Data: 2004-05-10 23:23:34
    Temat: Mega banal - faktura z bledem
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

    Witam,

    Mam bardzo banalne pytanie:
    Wystawilem fakture z bledna data - dokladnie na fakturze wszedzie zamiast
    rok 2004, jest rok 2005.
    Fakture dalem klientowi - mam kopie.
    Co w takiej sytuacji - jak najprosciej i najpewniej rozwiazac ta sytuacje ?
    Wystawic nowa fakture i odzyskac stara ?

    Wystawic fakture korygujaca - tyle ze nie wiem jak ona powinna wygladac.

    Pozdrawiam Grupowiczow,

    DaMoN

  • 2. Data: 2004-05-11 05:17:32
    Temat: Re: Mega banal - faktura z bledem
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 11. maja 2004 01:23 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane DaMoN:

> [...]
    > ? Wystawic nowa fakture i odzyskac stara ?
    >
    > Wystawic fakture korygujaca - tyle ze nie wiem jak ona powinna wygladac.

    No faktycznie jest chyba zagwozdka. Na moje wyczucie to nie pasuje tu ani
    nota ani faktura korygująca. Raczej stawiam na to, że to nieważny dokument.
    W końcu podana została nieprawdziwa data.

    Ja bym jakoś odzyskał starą i podmienił, ale pewnie nie jest to wersja
    zgodna z linią prawa.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-05-11 14:00:36
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

> [...]
    > nota ani faktura korygująca. Raczej stawiam na to, że to nieważny
    dokument.
    > W końcu podana została nieprawdziwa data.
    I tak i nie. W koncu za rowny rok stanie sie dla kogos faktura kosztowa.
    Zgadza sie ?

    > Ja bym jakoś odzyskał starą i podmienił, ale pewnie nie jest to wersja
    > zgodna z linią prawa.
    Dzieki.

    NoMaD

  • 4. Data: 2004-05-11 17:56:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 11. maja 2004 16:00 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane DaMoN:

    > dokument.
    > I tak i nie. W koncu za rowny rok stanie sie dla kogos faktura kosztowa.
    > Zgadza sie ?

    Nie stanie się. To sfalszowany dokument podający nieprawdę.
    Ale co dalej z tym fantem, nie wiem.

  • 5. Data: 2004-05-11 18:21:57
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

    > W odpowiedzi na pismo z dnia wto 11. maja 2004 16:00 opublikowane na
    > pl.soc.prawo.podatki podpisane DaMoN:

    > Nie stanie się. To sfalszowany dokument podający nieprawdę.
    > Ale co dalej z tym fantem, nie wiem.
    Sfalszowany to on jest , ale w tej chwili.
    Za dokladnie rok bedzie to zwykla faktura. Myle sie ?

    DaMoN

    P.S. Sugerujesz ze gdybym temat odpuscil, wystawil nowa fakture to za rok
    kto bedzie musial dowiesc ze faktura ta fakycznie zostala wystawiona rok
    wczesniej ?

  • 6. Data: 2004-05-11 18:26:50
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <c7r5jl$8p0$1@panorama.wcss.wroc.pl>, DaMoN wrote:
    > ani

    > Sfalszowany to on jest , ale w tej chwili.
    > Za dokladnie rok bedzie to zwykla faktura. Myle sie ?

    Mylisz się, faktura dokumentuje zdarzenie gospodarcze, którego cechą jest
    moment wykonania. Jeśli ten moment jest błędny, to i całe zdarzenie staje
    się nieistniejące. A faktura dokumentująca nieistniejące zdarzenie
    gospodarcze to kłopoty dla obydwu stron.

    Inny temat czy ktoś to wykryje.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 7. Data: 2004-05-11 18:45:31
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Samotnik <s...@s...eu.org> wrote:
> [...]
    > się nieistniejące. A faktura dokumentująca nieistniejące zdarzenie
    > gospodarcze to kłopoty dla obydwu stron.

    OK, tylko teraz, gdy klient w 2005 zaksięguje tę fakturę, udowodnij, że
    zdarzenie nie miało miejsca? Jeśli to był np. zakup komputera (teraz, w 2004
    roku), to w 2005 klient nadal może mieć ten komputer i może twierdzić, że
    właśnie przed chwilą go kupił. A sprzedawca nie będzie miał tej faktury w
    ewidencji za rok 2005, nie odprowadzi podatku i - w razie kontroli - czapa.

    P.

  • 8. Data: 2004-05-11 19:34:25
    Od: "-ZED-" <w...@w...polbox.com>

    Hej!

    "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > ewidencji za rok 2005, nie odprowadzi podatku i - w razie kontroli - czapa.

    Spokojnie. Jak na razie "czapy" za podatki nikt nie przewidział, więc
    co najwyżej więzienie. ;-)

    --
    Pozdrawiam, -ZED-. <GG# 10684 ICQ# 82731181>
    >jak radio, szkola, kosciol i szpitale :P
    Cyganka prawdę Ci powie... <czach>

  • 9. Data: 2004-05-11 21:23:33
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

    Użytkownik "-ZED-" <w...@w...polbox.com> napisał w wiadomości
    > Hej!

    > Spokojnie. Jak na razie "czapy" za podatki nikt nie przewidział, więc
    > co najwyżej więzienie. ;-)

    To podsumowanie tematu strasznie mnie wyluzowalo :) Dzieki

  • 10. Data: 2004-05-12 05:49:29
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 11. maja 2004 20:21 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane DaMoN:

    > Sfalszowany to on jest , ale w tej chwili.
    > Za dokladnie rok bedzie to zwykla faktura. Myle sie ?

    Jeśli coś jest niepoprawne w momencie czasu X to z czasem staje się prawdą?
    Fakt niepoprawności w momencie X pozostaje.

    > P.S. Sugerujesz ze gdybym temat odpuscil, wystawil nowa fakture to za rok
    > kto bedzie musial dowiesc ze faktura ta fakycznie zostala wystawiona rok
    > wczesniej ?

    Hm... Pewnie Ty będziesz miał problem, bo za rok tego fałszerstwa trudno
    dowieść. Zaś teraz to Ty sfałszowałeś dokument, więc teraz też masz
    problem.