  • 1. Data: 2007-07-04 13:44:57
    Temat: VAT - problem z kontrahentem z UK
    Od: "Szczesiu" <s...@p...pl>

    Witam

    Mamy problem z kontrahentem z UK, który kupił od nas towar posługując się
    prawdziwym numerem VAT, zgodnym z internetową stroną walidacyjną, więc nie
    naliczyliśmy mu VATu.

    Mamy teraz kontrolę skarbową i okazało się że jest rozbieżność dwóch słów w
    nazwie firmy.

    Co więcej, kiedy zadzwoniłem do UK aby udostępnili mi dane firmy, Anglicy
    stwierdzili, że ich firma nie jest płatnikiem VAT (company is not VAT
    registered). Jest to dziwne o tyle, że dane firmy zgadzają się z drobnymi
    różnicami w nazwie a numer VAT jest poprawny. Poza tym ktoś od nich złożył
    zamówienie na naszej stronie podając ten numer VAT, ponoć nie wiedzą, jak to
    się stało.

    Co mogę zrobić? Jak dojść prawdy?

    Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi