  • 1. Data: 2007-07-04 17:48:48
    Temat: rozliczenie wyjażdu "służbowego"
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Witam:)DG -ksiegi rachunkowe(ale IHMO te kh teraz bez znaczenia),właściciel
    pojechał sobie do Niemic na rozmowy z kontrahentem,dostarczył po powrocie
    niemiecką fakturę za hotel w kwocie brutto 304 E za dwa niclegi+świstki
    przypominające paragony za paliwo.Sama juz doszłam do tego,że te świstki
    paliwowe sa chyba nic nie warte,f-ra hotelowa chyba tak.Prosze o poradę co
    mozna w kup,czy mozna spisac do kwitków paliwowych oświadczenie o
    poniesionym wydatku ,jak z dietami no najważniejsze jak technicznie rozlicza
    sie taki wyjazd,czy każdy rachunek ksieguje się osobno czy zbiorczo jednym
    dokumentem z podpiętymi załącznikami i wyjaśnieniem?
    pozdrawiam ania

  • 2. Data: 2007-07-04 22:28:36
    Temat: Re: rozliczenie wyjażdu "służbowego"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jul 2007, Ania wrote:

    > przypominające paragony za paliwo.Sama juz doszłam do tego,że te świstki
    > paliwowe sa chyba nic nie warte,

    ...bo?
    A par.14.5 rozp. o prowadzeniu KPiR to zjedli? ;) (nie mylić z 14.2.5
    o którym OSOBNO niżej)

    > f-ra hotelowa chyba tak.Prosze o poradę co mozna w kup,

    A to nie ja :( (brak uprawnień)

    > czy mozna spisac do kwitków paliwowych oświadczenie o poniesionym wydatku

    A na jakiej podstawie?
    IMO nie ma podstaw do wystawiania DW (par.14.2 słowo "wyłącznie").
    Natomiast nie widzę przeciwwskazań do ujęcia takiego wydatku na DW
    potocznie zwanym "delegacją", par.14.2.5

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-07-05 06:31:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ania wrote:
    > świstki przypominające paragony za
    > paliwo.Sama juz doszłam do tego,że te świstki paliwowe sa chyba nic
    > nie warte

    Możesz krótko opisać jak do tego się dochodzi? :-)

  • 4. Data: 2007-07-05 14:10:57
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 5 Jul 2007 00:28:36 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...bo?
    > A par.14.5 rozp. o prowadzeniu KPiR to zjedli? ;) (nie mylić z 14.2.5
    > o którym OSOBNO niżej)

    że się wtrącę.. ;)
    Rozporządzenie o KPiR w księgach handlowych to raczej ma nijakie
    zastosowanie, choć analogii doszukać się nietrudno.

    Ten "świstek" również w księgach handlowych ma wymiar dowodu księgowego.
    W ustawie o rachunkowości art. 21 wszystko ślicznie określa.

    > A to nie ja :( (brak uprawnień)

    A ja zapytam w takim razie o parę szczegółów, bo nie napisałaś w jakiej
    formie prowadzona jest ta DG. Chodzi mi o to, czy jednoosobowa DG, czy też
    może w formie spółki kapitałowej, i czy czasem właściciel nie jest
    przypadkowo prezesem, do tego niezatrudnionym na umowę o pracę...?
    Bo wtedy różnie z tymi kosztami.

    > A na jakiej podstawie?
    > IMO nie ma podstaw do wystawiania DW (par.14.2 słowo "wyłącznie").
    > Natomiast nie widzę przeciwwskazań do ujęcia takiego wydatku na DW
    > potocznie zwanym "delegacją", par.14.2.5

    Słusznie, ale jeśli to jednososobowy właściciel, to kto go "wydeleguje"?
    Co nie wyklucza sporządzenia rozliczenia podróży służbowej.

    Aha! i jeszcze pytanie, czy to paliwo to do samochodu służbowego, czy
    prywatnego? Jeśli prywatnego, to czy do użyczonego dla firmy, bo jeśli nie
    to zamiast rachunków za paliwo - rozliczenie "przejechanych" kilometrów,
    jeśli się nie mylę.

    :)

    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 5. Data: 2007-07-05 14:52:18
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Ten "świstek" również w księgach handlowych ma wymiar dowodu księgowego.
    > W ustawie o rachunkowości art. 21 wszystko ślicznie określa.

    Tak owszem:)ale jeżeli " określenie stron (nazwy, adresy) dokonujących
    operacji gospodarczej,"
    chyba ma się nijak do "świstka " ze stacji paliwowej np OMV gdzie jest
    tylko wystawca-to wygląda jak zwykły paragon z kasy fiskalnej,a nie dokument
    ,gdzie są okreslone strony operacji gospodarczej

> [...]
    > może w formie spółki kapitałowej, i czy czasem właściciel nie jest
    > przypadkowo prezesem, do tego niezatrudnionym na umowę o pracę...?

    Jednoosobowa DG +3 etatowców i osoba współpracująca

> [...]
    > to zamiast rachunków za paliwo - rozliczenie "przejechanych" kilometrów,

    Słuzobwy w EŚT,

    pozdrawiam ania

  • 6. Data: 2007-07-05 14:53:55
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    > Możesz krótko opisać jak do tego się dochodzi? :-)

    Art 21 ustawy o rachunkowości,myle się?:)
    pozdrawiam ania

  • 7. Data: 2007-07-05 17:13:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ania wrote:

    > Art 21 ustawy o rachunkowo?ci,myle się?:)

    A to Wy (biedacy, których dotyczy uor) nie macie tam jakiegoś
    wyjątku na taki przypadek?
    Nie znam dobrze uor, ale wydaje mi się, że coś takiego
    jak art 20.4 może się tu przydać, mylę się? :-)

  • 8. Data: 2007-07-05 18:23:48
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    > A to Wy (biedacy, których dotyczy uor) nie macie tam jakiegoś
    > wyjątku na taki przypadek?
    > Nie znam dobrze uor, ale wydaje mi się, że coś takiego
    > jak art 20.4 może się tu przydać, mylę się? :-)

    " W przypadku uzasadnionego braku możliwości uzyskania zewnętrznych
    obcychdowodów źródłowych..."o tym mówimy,prawda?
    Nie przychodzi mi do głowy żaden uzasadniony brak mozliwości,szczególnie na
    stacji paliw:)

    pozawiam ania

  • 9. Data: 2007-07-05 19:07:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Ania wrote:
    > " W przypadku uzasadnionego braku możliwości uzyskania zewnętrznych
    > obcychdowodów źródłowych..."o tym mówimy,prawda?
    > Nie przychodzi mi do głowy żaden uzasadniony brak
    > mozliwości,szczególnie na stacji paliw:)

    Jest prawie niemożliwe, żeby nie było obejścia :-)

  • 10. Data: 2007-07-05 19:34:13
    Od: "Ania" <a...@N...op.pl>

    > Jest prawie niemożliwe, żeby nie było obejścia :-)

    własnie"prawie":))))))a tak serio,to nie znalazłam:)
    pozdrawiam ania