  • 1. Data: 2007-07-04 12:23:12
    Temat: prywatne przelewy na firmowym koncie
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam

    W celu optymalizacji kosztów na moim mBiznesie, robię sobie co jakiś czas
    przelew z Ekonta na mBiznes, i dopiero stamtąd łączoną sumę przelewam na
    inne konto (na czym oszczędzam całe 50 gr ;) ).

    I tak mnie ciekawi, czy jest to coś czego się może US czepić?

    p. m.

  • 2. Data: 2007-07-05 13:56:17
    Temat: Re: prywatne przelewy na firmowym koncie
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Jul 2007 12:23:12 +0000, mvoicem napisał(a):

> [...]
    > inne konto (na czym oszczędzam całe 50 gr ;) ).
    >
    > I tak mnie ciekawi, czy jest to coś czego się może US czepić?

    Nie bardzo rozumiem na czym polega ta oszczędność - czyzbyś jednym
    przelewem płacił za dwie rzeczy: jedną "osobistą" i jedną "firmową"?
    Dopóki koszt będzie liczony zgodnie z przepisami i dopóki nie będzie
    zakupów powodujących podejrzenie ukrywania dochodów nie powinno byc
    problemu.

  • 3. Data: 2007-07-05 17:01:43
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

> [...]
    > przelew z Ekonta na mBiznes, i dopiero stamtąd łączoną sumę przelewam na
    > inne konto (na czym oszczędzam całe 50 gr ;) ).

    nooooo - opowiedz nam o tej oszczędności....

    WojtekPL

  • 4. Data: 2007-07-05 17:59:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 05-07-2007 o 19:01:43 WojtekPL <"logo[USUN_TO]"@op.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    > nooooo - opowiedz nam o tej oszcz?dno?ci....

    Przy stu transakcjach dziennie dziennie, daje to 1,5k oszczędności na
    miesiąc
    - gra warta świeczni ;)

  • 5. Data: 2007-07-05 18:19:00
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 13:56:17 +0000, jureq napisał(a):

    > Nie bardzo rozumiem na czym polega ta oszczędność - czyzbyś jednym
    > przelewem płacił za dwie rzeczy: jedną "osobistą" i jedną "firmową"?

    Nie.

    Chodzi o to, że mam np. na mBiznes kwotę X , i na ekoncie kwotę
    Y. Chcę kasę z obu kont wysłać na konto powiedzmy w bph.

    Jeżeli zrobię przelew Y zł ekonto->bph (prowizja 0.5zł) i X zł
    mbiznes->bph (prowizja 1.5zł), kosztuje mnie to 1.5zł. Jeżeli zrobię
    najpierw Yzł ekonto->mbiznes (bez prowizji) a potem X+Yzł mbiznes->bph
    (prowizja 1zł), cały koszt operacji to 1zł.

    Niby g...na oszczędnośc, ale tak kilka-kilkanaście razy dziennie
    i się zbierze :).

    > Dopóki koszt będzie liczony zgodnie z przepisami i dopóki nie będzie
    > zakupów powodujących podejrzenie ukrywania dochodów nie powinno byc
    > problemu.

    Nie chodzi o liczenie kosztów (nie widzę tutaj miejsca na
    koszt :>), tylko o to czy takie przelewy przychodząco-wychodzące między
    moimi kontami nie wzbudzą nadmiernego zainteresowania US w razie
    czego ....

    p. m.

  • 6. Data: 2007-07-05 18:20:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 18:19:00 +0000, mvoicem napisał(a):

    > Niby g...na oszczędnośc, ale tak kilka-kilkanaście razy dziennie
    > i się zbierze .

    Oczywiście miałem na myśli "miesięcznie" a nie "dziennie" :)

    p. m.

  • 7. Data: 2007-07-05 20:36:06
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia 05-07-2007 o 19:01:43 WojtekPL <"logo[USUN_TO]"@op.pl> napisał(a):

    > Przy stu transakcjach dziennie dziennie, daje to 1,5k oszczędności na
    > miesiąc
    > - gra warta świeczni ;)

    tu przesadziłes, ale faktycznie oszczednosc jest.

    WP

  • 8. Data: 2007-07-05 22:08:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jul 2007, mvoicem wrote:

> [...]
    > koszt :>), tylko o to czy takie przelewy przychodząco-wychodzące między
    > moimi kontami nie wzbudzą nadmiernego zainteresowania US w razie

    Znaczy jak przekładasz pieniądze z lewej kieszeni do prawej to
    fiskus też się przyczepi? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2007-07-05 22:42:32
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 06 Jul 2007 00:08:31 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Znaczy jak przekładasz pieniądze z lewej kieszeni do prawej to
    > fiskus też się przyczepi? :)

    W teorii niby wszystko w porządku, ale sam pisałeś (kiedyś) że w
    przypadku używania konta "niefirmowego" do DG (czego przepisy nie
    zabraniają przecież), US mają tendencje do traktowania wszystkich
    wpływów, nie tylko tych związanych z DG jako przychodów z DG.

    Pytanie jest czy przy takich kombinacjach nie ujawnią się jakieś inne
    tendencje, co spowoduje że oszczędność 50gr mi bokiem wyjdzie
    wielokrotnie :)

    p. m.

  • 10. Data: 2007-07-06 12:33:52
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 6 lipca 2007 00:08
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0707060007290.2180@a64wrk>):

    > Znaczy jak przekładasz pieniądze z lewej kieszeni do prawej to
    > fiskus też się przyczepi? :)

    Ano przyczepi. To się nazywa ,,pranie pieniędzy''. Choć akurat nie widzę
    tutaj opcji lewa->prawa, bo obydwie są prawe, tylko jednak prywatna a druga
    służbowa.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/