  • 1. Data: 2006-10-10 15:49:24
    Temat: VAT przy imporcie z UE
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Witam,
    Nie zajmuję sie importem na codzień, ale planuję jednostkowy zakup w ŚT z
    UK. Sklep internetowy oferuje sprzedaż w cenie netto na podstawie numeru
    europejskiego VAT (który posiadam). Pytanie:

    Jak to wygląda po naszej stronie? Odprawy (chyba) nie będzie, więc
    najprościej byłoby zaksięgować towar w ŚT wg. ceny netto - czy jednak trzeba
    ten VAT u nas zapłacić?

    Piotr

  • 2. Data: 2006-10-10 20:49:38
    Temat: Re: VAT przy imporcie z UE
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Oct 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > najprościej byłoby zaksięgować towar w ŚT wg. ceny netto - czy jednak trzeba
    > ten VAT u nas zapłacić?

    Zastanówmy się...
    A masz sprzedaż *opodatkowaną*?
    To co robisz normalnie z VATem od takiej sprzedaży?
    Nie, nie ma zakazu żeby wyjąć z kasy potrzebną ilość pieniędzy na
    VAT, przeliczyć - i włożyć z powrotem, będzie dokładnie tak jak
    w dokumentach ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-10-10 21:13:56
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

> [...]
    > Nie, nie ma zakazu żeby wyjąć z kasy potrzebną ilość pieniędzy na
    > VAT, przeliczyć - i włożyć z powrotem, będzie dokładnie tak jak

    Gotfrydzie, jesteś niezastąpiony - jak zwykle:-) Ale przecież wszyscy wiemy,
    czym jest i jak działa mechanizm podatku od wartości dodanej, którego obaj
    jestesmy płatnikami - ja chcę po prostu dowiedzieć się od kogoś, kto to
    przerabiał, czy zamiast - jak zwykle - "wyłożyć i poźniej odzyskać" można w
    tym przypadku prościej, jako że sprzedający zgodnie z przepisami UE
    sprzedaje za cenę netto... Czy nie można po prostu podpowiedzieć? No tak
    zwyczajnie, przynajmniej od czasu do czasu - co, Gotfrydzie?

    Bo w bardziej zawiłych i niejednoznacznych sprawach, to Twoje zmuszające do
    myslenia (i czytania) odpowiedzi są rzeczywiście pożyteczne, dla
    podniesienia poziomu wiedzy podatkowej nas wszystkich:-)

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 4. Data: 2006-10-10 21:26:45
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    ...a, i jeszcze jedno Gotfrydzie: niestety zbyt często nasze polskie realia
    na tyle urągają zdrowemu rozsądkowi, a nawet przepisom unijnym, że zwolniłem
    się z jakichkolwiek wyrzutów sumienia z tytułu naiwności mojego pytania
    (vide: import prywatny samochodów z UE).

    Ja chcę sobie sprowadzić narząedzie pracy - kamerę (profesjonalną, więc
    drogą) i naprawdę pasowałoby mi tego VATu nie wykładać, bo będzie tego kilka
    tysięcy.

    Więc jak to jest w praktyce?

    Pozdrawiam raz jeszcze

    Piotr

  • 5. Data: 2006-10-10 22:39:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Oct 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > przerabiał

    Ano nie przerabiałem :) acz wg wszelkich danych z ustawy i z archiwum
    mam IMHO jasność "jak ma być".

    > czy zamiast - jak zwykle - "wyłożyć i poźniej odzyskać" można
    > w tym przypadku prościej

    Przecież to że *wolno* sobie wyjąć z szuflady i włożyć z powrotem
    nie znaczy że TRZEBA... to była tylko uwaga że będzie "jak w papierach" :)

    > jako że sprzedający zgodnie z przepisami UE sprzedaje
    > za cenę netto...

    No... :)

    > Czy nie można po prostu podpowiedzieć? No tak zwyczajnie,

    Ależ spróbuj sobie sam podpowiedzieć :)
    Masz f-rę "bez VAT".
    I f-rę wewnętrzną "VAT od dostawy wewnątrzwspólnotowej".
    Co z tym papierem robisz?

    > przynajmniej od czasu do czasu - co, Gotfrydzie?

    Oj, no nie rób ze mnie doradcy podatkowego ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-10-10 22:44:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Oct 2006, Piotr Wozniacki wrote:

    > ...a, i jeszcze jedno Gotfrydzie: niestety zbyt często nasze polskie realia
    > na tyle urągają zdrowemu rozsądkowi, a nawet przepisom unijnym

    Polska była łaskawa podpisać że podporządkuje się wybranym z tych
    przepisów, więc... :)

> [...]
    > drogą) i naprawdę pasowałoby mi tego VATu nie wykładać, bo będzie tego kilka

    1. gdzie jest ten VAT, który należy wykazać?
    Znaczy na jakim *dokumencie* jest kwota VAT.

    Sam napisałeś że na f-rze wystawcy jej *nie ma*.

    Zakładam ze po udzieleniu odpowiedzi uzyskasz jasność :)
    BTW: archiwum też przejrzałeś (to pewnik ;))

    pzdr, Gotfryd