  • 1. Data: 2006-10-10 17:53:08
    Temat: Firma i PFRON
    Od: "krzys" <k...@v...pl>

    mam pytanie jako osoba fizyczna prowadze dzialalnosc gospodarcza(skala 19,
    30 40%) , chce zatrudnic na umowe o prace osobe niepelnosprawna z z
    niepelnosprawnoscia umiarkowana. i teraz mam pytanie jak rozliczac dotacje
    PFRON'u do czesci wynagrodzenia?(czy w miesiacu ich wplyniecia na konto)
    - czy te dotacje sa opodatkowane - zwiekszaja moj przychod ?
    a jak to jest w kwestii zus's czesc oplacam ja czesc pfron i budzet czyli
    jako koszt tylko wynagrosdzenie i moja czesc zus?

    dzieki za odpowiedz
    pzdr

  • 2. Data: 2006-10-11 12:44:17
    Temat: Re: Firma i PFRON
    Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > a jak to jest w kwestii zus's czesc oplacam ja czesc pfron i budzet czyli
    > jako koszt tylko wynagrosdzenie i moja czesc zus?

    Jeśli ze starostwem zawarłeś umowę ( lub zawrzesz) że zatrudnisz osobe
    niepełnosprawną i utworzysz dla niej stanowisko, to zgodnie z umową co miesiąc
    składasz wniosek o częściową refundacje. W momencie zapłaty księgujesz do PKPiR
    w pozostałe przychody i opodatkowujesz, oczywiście. A poniesione wydatki tj.
    płace i składki do zus dajesz w koszty .
    Pozdrawiam Areta