  • 1. Data: 2003-10-13 07:16:15
    Temat: VAT spozniony - jak wyjsc z tego
    Od: "ness" <m...@W...pl>

    Witam,
    Mam problem z VAT. Wynajmuję lokal mieszkalny oraz drugi -
    usługowy bez DG. Czynsz lokalu usługowego nie przekroczył rocznie 10.000 E
    przez trzy ostatnie lata, czyli nie osiągnął wielkości pułapu wymaganego do
    wystawiania faktur vat. Już się zabierałem do wystawiania faktur vat w tym roku
    gdyż właśnie mam osiągnąć pułap zwolnienia z vat gdy dowiediałem się
    przypadkiem, że ów pułap dotyczy obu czynszów - mieszkalnego i użytkowego,
    pomimo, że czynsz lokalu mieszkalnego jest zwolniony z vat zawsze. W związku z
    powyższym, pułap przekroczyłem już PONAD dwa lata temu. Sytuacja wydaje się
    groźna. Proszę o poradę lub komentarz jak taką zaległość można załatwić; t.zn
    jakie są procedury, kary, itd. Może ktoś miał podobny przypadek z taką czy inną
    długą zaległością.
    pozdrawiam,

    n.