  • 1. Data: 2003-10-12 20:23:01
    Temat: prawdopodobny atak zus-u :)
    Od: "MarekZ" <m...@n...org.pl>

    Doszly do mnie pogloski, ze w najblizszym czasie, wiele osob, sposrod
    korzystajacych z zawieszania dzialalnosci na KPiR moze dostac decyzje ZUS-u
    o objeciu z urzedu obowiazkowym ubezpieczeniem spolecznym, za okresy
    zawieszen od 1 stycznia 1999 roku.

    Moze zatem zastanowic by sie w jak najprostszy sposob doprowadzic do
    uchylania takich decyzji przed odpowiednimi wydzialami sadow wojewodzkich ?

    Nie wiem czy ta pogloska jest prawda, dotarla do mnie z jednego z
    krakowskich inspektoratow. Nie wiem czy to akcja lokalna, czy bedzie
    dotyczyc jakiegos wiekszego obszaru.

    Czyzby od 1 stycznia 2004 roku mialy sie przedawnic ewentualne niezaplacone
    skladki sprzed 1 stycznia 1999 / Moze warto a'priori zastanowic sie nad
    potencjalnie najbardziej skuteczna linia postepowania w przypadku gdyby ktos
    otrzymal taka decyzje.

    pozdrawiam, marek

  • 2. Data: 2003-10-13 15:06:52
    Temat: Re: prawdopodobny atak zus-u :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Oct 2003, MarekZ wrote:

> [...]
    >+ o objeciu z urzedu obowiazkowym ubezpieczeniem spolecznym, za okresy

    No to parę osób na czele z Arturem Golańskim (grupa .prawo)
    powie: "a nie mówił(e/a)m ?" :)

    >+ Moze zatem zastanowic by sie w jak najprostszy sposob doprowadzic do
    >+ uchylania takich decyzji przed odpowiednimi wydzialami sadow wojewodzkich ?

    FYI - literalnie "zawieszenie" które nie jest powiązane z wyrejestro-
    waniem DG (dlatego, że instytucji "zawieszenia DG" wg przepisów
    o rejestracji nie ma !) najwyraźniej jest nieskuteczne.
    Przynajmniej jak to SN czasami uzasadnia: "truizmem jest
    że językowa wykładnia prawa ma pierwszeństwo"...

    Ja dla odmiany czekam aż się zdarzy że kto inny niż rzecznik
    prasowy MF przeczyta definicję DG wg UoPDoOF (i ze skutkiem
    być może również w VAT i ZUS). Definicję inną niż w przepisach
    prawa gospodarczego...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)