  • 1. Data: 2002-11-24 23:18:41
    Temat: VAT wstecz - pilne!
    Od: "Radiks" <r...@n...2com.pl>

    Niedawno zostałem zatrudniony i zorientowałem się, że firma powinna była
    zostać zgłoszona do VAT-u najpóźniej 8.08.2002. Czy oplatę rejestracyjną
    muszę zapłacić z odsetkami (152,00PLN)? Czy wszystkie rachunki od tego
    momentu powinny zostać przepisane jako faktury. Jak policzyć VAT, jeżeli np.
    na rachunku było 200,00 PLN, to mam to potraktować jako brutto czy netto?
    Jaka stawka VAT obowiązuje na tłumaczenia a jaka na usługi muzyczne?
    Radiks.

  • 2. Data: 2002-11-25 23:55:50
    Temat: Re: VAT wstecz - pilne!
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@b...onet.pl>

    Użytkownik "Radiks" <r...@n...2com.pl> napisał w wiadomości
    > Niedawno zostałem zatrudniony i zorientowałem się, że firma powinna była
    > zostać zgłoszona do VAT-u najpóźniej 8.08.2002. Czy oplatę rejestracyjną
    > muszę zapłacić z odsetkami (152,00PLN)?

    bez odsetek

    >Czy wszystkie rachunki od tego
    > momentu powinny zostać przepisane jako faktury. Jak policzyć VAT, jeżeli
    np.

    nie przepisane ale wyliczony vat należny (w rejestrze sprzedaży)

    > na rachunku było 200,00 PLN, to mam to potraktować jako brutto czy netto?

    wziąłeś 200,- czyli brutto, od tego wyliczasz vat (36,- dla 22%)

    > Jaka stawka VAT obowiązuje na tłumaczenia a jaka na usługi muzyczne?

    IMHO 22% chociaż to sprawdź bo np. usługi muzyczne może kwalifikują się
    pod poz.27 zał. nr 2 ustawy vat (usługi związane z rekreacją, kulturą i
    sportem
    które są zwolnione) ?

    tak czy inaczej, złóż jak najszybciej zgłoszenie rejestracyjne (wraz z
    opłatą)
    i zaległe deklaracje vat z krótkim pisemkiem uzasadniającym....

    pozdrawiam - Darek SP2BZW

  • 3. Data: 2002-12-01 16:06:45
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    Dnia 25 listopada 2002 o godzinie (00:18:41) napisano:
    R> Niedawno zostałem zatrudniony i zorientowałem się, że firma powinna była
    R> zostać zgłoszona do VAT-u najpóĽniej 8.08.2002.

    W kwestii formalnej: a jak to odkryles? Bo moze sie mylisz, ze miales
    obowiazek byc VAT-owcem?

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl