  • 1. Data: 2004-05-03 10:59:22
    Temat: VAT za tłumaczenia wykonane w Polsce dla odbiorcy w EU
    Od: "mirek" <m...@w...de>

    Według poprzednio obowiązujących przepisów usługi polegające na tłumaczeniu
    tekstów dla zleceniodawców zagranicznych z EU nie były traktowane jako
    eksport i musiały być obłożone 22 % VAT. Jak wygląda ta kwestia po 1 maja?

    Mirek

  • 2. Data: 2004-05-03 21:44:57
    Od: "CHANI" <chani@tekst_do_usuniecia.gazeta.pl>

    Użytkownik "mirek" <m...@w...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > tłumaczeniu tekstów dla zleceniodawców zagranicznych z EU nie były
    > traktowane jako eksport i musiały być obłożone 22 % VAT. Jak wygląda ta

    Polecam wątek "Bylo "0", a ile teraz??" - już tam napisałam.
    Usługi tłumaczenia są również usługami wymienionymi jako te, dla których
    właściwym terytorium jest terytorium odbiorcy. Czyli Ty jako świadczący
    nie opodatkowujesz ich w ogóle (bo opodatkowaniu podlegają tylko usługi
    świadczone w kraju).

    UWAGA: nie dotyczy to wszystkich usług, tylko wymienionych w ustawie.

    --
    CHANI