  • 21. Data: 2005-10-13 15:06:07
    Temat: Re: VAT-zwolnienie/brak zwolnienia
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 13-10-2005 11:17, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    Anulowanie faktury

    "Mimo iż przepisy § 43 i 44 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21
    grudnia 1995 r. nie przewidują możliwości wystawienia faktury
    korygującej w przypadku omyłkowego wystawienia faktury, uznać trzeba, iż
    podatnik ma prawo do wycofania takiej faktury z obrotu gospodarczego
    poprzez jej anulowanie" - stwierdził w wyroku z dnia 7 czerwca 2004 r.
    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie (III SA 238/2003).

    Źródło: Gazeta Prawna z dnia 11 października 2004 r.

    > Ale cały pic polega na tym że nie był :)
    > Przecież nie miałby kłopotu...

    to nie tak chyba
    Jarek byl zwolniony, korzystal ze zwolnienia na podstawie art.113
    chociaz nie mial prawa do zwolnienia
    czyli jednak byl zwolniony;-)

    > Podałem konkretny przykład odwołujący się do transakcji które przed
    > 1.V.2004 w sposób oczywisty nie podlegały VAT oraz błędu polegającym
    > na zaliczeniu do nich jednej która podlegała.
    > Stan możliwy - zgodzisz się ?
    > To jak skorygujesz ? :)
    > Oczywiście że "na dziś" mam kłopot ze znalezieniem operacji nie
    > podlegającej VATowi za którą możnaby wystawić rachunek :(
    > Grupowicze, pomóżcie ;) !!

    ale ja dalej uwazam, ze jako VATowiec nie masz prawa do wystawienia
    zwyklego rachunku
    mozesz wystawic :
    1) fakture VAT, gdzie w ramach stawki wpiszesz np
    przyklad: sprzedaz uslug transportowych do Unii - usluga nie podlegajaca
    pod VAT w polsce, ale zgodnie z rozporzadzeniem wpisujesz, ze podatke
    zaplaci nabywca
    ale jednak caly czas jest to faktura
    2) note obciazeniowa na wspomniane wczesniej znaki skarbowe

    co zrobie w ramach korekty?
    wystawie fakture VAT, nie korekte noty, tylko normalna fakture, ktora
    zaksieguje tylko do rejestrow z adnotacja, ze sam przychod znajduje sie
    w kpr pod pozycja x
    mimo wystawienia faktury w pazdzierniku, skoryguje deklaracje w styczniu
    i odprowadze odsetki - ktos rowniez uwzgledni te fakture tylko w
    rejestrach zgodnie z okresem otrzymania nie ruszajac dochodowki
    poniewaz dla dochodowki taki dowod poniesienia kosztu byl prawidlowy

    > Ale NIE MA czegoś takiego (takiego przepisu) że "podatnik VAT
    > wystawia zawsze faktury" - podatnik VAT wystawia faktury dla
    > czynności podlegających pod VAT !

    no dja mi przepis, w ktorym podatnik VAT wystawia rachunek dla np, wtedy
    bede dyskutowala dalej;-)

    > No nie, nie przesadzajmy :]
    > Usiłuję podważyć wniosek "jeśli oryginał dokumentu nie zawierał
    > słów FAKTURA VAT to nie można wystawić korekty".

    nie, jakby mial byc faktura, szczgolnie w swietle terazniejszej ustawy,
    gdzie niepodleganie pod VAT jedynie w stosunku do uslug wykonanych na
    terenie kraju jest niezbyt czeste, toby byl faktura:P:P:P

    > ...owszem. Ale nie dowolnych !!
    > Jak ma czarno na białym że może "obniżać stawkę" to może i już.

    nie zgalebiam sie w podwyzszanie
    nie znalalam od dawna takiego rozporzadzenia
    ale moze za malo szukalam

    > Przeczytaj art. 106.8.1-3 ewentualnie wskaż mi które miejsce
    > pominąłem - i powiedz gdzie ustawa nadaje ministrowi prawo
    > do udzielenia zwolnienia z obowiązku wystawiania faktur ?
    > Jeśli minister takiego prawa nie dostał (a IMO nie dostał)
    > zaś z ustawy wynika że "faktura ma być" - to żaden przepis
    > ministra nie może stwierdzić że "faktury ma nie być" :)
    > Minister mógł nie wziąć pod uwagę przypadku iż podatnik
    > "przeoczył konieczność wystawienia" - ale to nie zwalnia
    > podatnika z (ustawowego) obowiązku wystawienia faktury.

    zarejestrowanego podatnika, bylo to juz?;>

> [...]
    > Ustawa nakazuje wystawienie faktury, ustawa nie daje ministrowi
    > delegacji do zwolnienia z tego obowiązku lub zabronienia
    > wystawienia (zresztą IMHO to dwa osobne przypadki) - więc
    > minister MOŻE kazać zrobić specfakturę i speckorektę
    > dla przypadku kiedy podatnik (bezzasadnie) myślał że jest
    > zwolniony z obowiązku wystawienia i kazać drukować ją
    > w pięciu egzemplarzach złotą czcionką na czerpanym papierze
    > (żeby nie było iż wymyślam - to właśnie TAKIE bezsensowne
    > wymogi MF postawił dla faktur elektronicznych !!) i tyle...
    > Ale nie można powiedzieć: "nie przewidziano takiej korekty

    w ten sposob mozemy przeprowadzic kazda operacje
    pani z orlenu dzisiaj kazala mi zmieniac nota korygujaca nabywce
    panie z US bedace na kontroli przyznaly mi racje, ze nie mamy do tego prawa
    na wszelii wypadek spytalam je rowniez, co mysla o takiej korekcie
    r-ku...spojrzaly sie na mnie tylko dziwnie
    ja wierze w ich nieomylny wzrok:P

    > ...czasami przez podatników ;)

    mialo byc przez
    czyli chodzilo mi glownie, ze przez podatnikow;-)

    > Ano zgoda.
    > Co nie znaczy że "nieprzepisowe rozporządzenie jest przepisowe" :)

    ale on musi je wykonac
    sam byles nie tak dawno podobnego zdania;-)

    > :)

    > Przecież z korekt jasno wynika że wystawił tylko zapomniał
    > o słowach "FAKTURA VAT" -:O

    nie, jest napisane po wystawieniu faktury
    nie ma napisane, ze po wystawieniu r-ku

    > Ty wyraźnie sie uparłaś.

    bo ja byc osiolek;P

    > Fakturą korygującą można skorygować WSZYSTKIE pozycje.
    > Notą można skorygować NIEKTÓRE pozycje.
    > Nie ma podziału - funkcjonalność noty jest podzbiorem funkcjonalności
    > noty.

    > Jak to nie przewiduje ?
    > A "inne pozycje" ???

    ale po wystawieniu faktury
    nikt wczesniej nie wystawil faktury, pamietasz?;-)

    > ...co stosują wszyscy i co jest przestępstwem pt. "niszczenie
    > dokumentów wprowadzonych do obiegu prawnego" :]
    > Da się formalnie postawić paczkę zarzutów:
    > - antydatowanie :]
    > - poświadczanie nieprawdy jeśli dokument jest podpisany
    > :]
    > No nie tłumacz mi że nieżyciowy jestem ;)

    no dobra
    zrobimy cos zyciowego
    anulujemy blednie wystawiona faktura proszac kontrahenta o zwrot oryginalu
    a w jej miejsce wystawimy prawidlowo fakture
    lepiej?

> [...]

    > ...powiedzmy że to była i jest powszechnie sankcjonowana
    > forma dokumentu. FORMALNIE powinien być rachunek.

    dalej prosze o wskazanie przepisu, ze w takiej sytuacji to r-ek

> [...]
    > - ustawa o VAT nakazuje "podatnikom o których mowa" wystawić fakturę
    > przy sprzedaży *w rozumieniu ustawy o VAT* - powodem jest istnienie
    > w ustawie "lokalnej" definicji określającej co należy rozumieć przez
    > "sprzedaż" (art.2.22), co powoduje że cywiliści słuchając podatkowca
    > dostają dreszczy :> (na hasło "sprzedaż usług" na przykład :))
    > i równocześnie powoduje iż czynność nie podlegające ustawie o VAT
    > w rozumieniu tejże ustawy sprzedażą NIE JEST - nawet jakby w rozumieniu
    > KC tak było.
    > Wniosek: przy sprzedaży (w rozumieniu przepisów cywilnych) która nie

    nie
    pokaz mi miejsce w ustawie badz rozporzadzeniu,ze dokumentujac czynnosc
    np VATowiec ma obowiazek wystawic r-ek

    bede czytac pozniej, teraz ide do domu;-)

    > A, tak to się zgadzam. Kawka/pifffko/czekolada i jedziemy z dyskusją ;)

    > ...o ile rozumiem niuanse jego stanu prawnego to był czynnym
    > podatnikiem niezarejestrowanym :)

    nie
    czynny podatnik to taki, ktory jest zarejestrowany i sklada deklaracje VAT

    > ...nie był ale już jest...

    i teraz niech wystawia faktury

    > ...no nie mógł, ale z tego nie wynika ze teraz nie może ;)

    moze
    do wystawionych faktur
    a faktury wystawil jak sie zarejestrowal;-)))

  • 22. Data: 2005-10-21 09:00:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Oct 2005, gonia wrote:

    > Dnia 13-10-2005 11:17, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >
    > Anulowanie faktury
    >
    > "Mimo iż przepisy § 43 i 44 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21

    Moment, a ja gdzieś sprzeciwiałem się anulowaniu faktury ?
    Tak "w ogóle" się sprzeciwiałem ??

    > to nie tak chyba
    > Jarek byl zwolniony, korzystal ze zwolnienia na podstawie art.113 chociaz nie
    > mial prawa do zwolnienia
    > czyli jednak byl zwolniony;-)

    Na taką logikę to ja wysiadam...
    Korzystał z przepisów do którego nie miał prawa - na pewno
    wiesz co piszesz ?

    > ale ja dalej uwazam, ze jako VATowiec nie masz prawa do wystawienia zwyklego
    > rachunku

    Wolno ci.

> [...]
    > odprowadze odsetki - ktos rowniez uwzgledni te fakture tylko w rejestrach
    > zgodnie z okresem otrzymania nie ruszajac dochodowki

    Co z VATem ?
    Dokładniej: od jakiej kwoty zostanie wykazany, czy i przez kogo
    może zostać uznany za naliczony.

    > poniewaz dla dochodowki taki dowod poniesienia kosztu byl prawidlowy

    Przypominam definicję podatku:
    +++
    Art. 29. 1. Podstawą opodatkowania jest obrót, z zastrzeżeniem
    ust. 2-22, art. 30-32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4.
    Obrotem jest kwota należna z tytułu sprzedaży, pomniejszona
    o kwotę należnego podatku.
    Kwota należna obejmuje całość świadczenia należnego od nabywcy.
    ---

    Wg starej ustawy było mniej jasno - ale takie były interpretacje.
    Dla uproszczenia poproszę i informację ile i czego zostanie
    wykazane jeśli na "rachunku" (omyłkowym) było 100 zł

    > no dja mi przepis, w ktorym podatnik VAT wystawia rachunek

    Stosowny przepis Ordynacji który doskonale znasz.
    Jeśli dana sprzedaż NIE podlega pod ustawę o VAT - to dotyczą
    jej przepisy ogólne.

    Na twój upór w domagania się przepisów których NIE MA - a nie
    ma ich bo są NIEPOTRZEBNE nic nie poradzę :(

    Art. 106 wyraźnie stanowi że faktury dotyczą wyłącznie SPRZEDAŻY
    oraz *wyjątkowo* przy czymś co sprzedażą nie jest:
    +++
    2. Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do dostawy towarów
    lub świadczenia usług, dokonywanych przez podatników
    zarejestrowanych jako podatnicy VAT czynni lub zwolnieni,
    jeżeli miejscem opodatkowania tych czynności jest terytorium
    państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju lub
    terytorium państwa trzeciego i dla tych czynności podatnicy
    ci nie są zidentyfikowani dla podatku od wartości dodanej
    lub - w przypadku terytorium państwa trzeciego - podatku
    o podobnym charakterze.
    ---

    Zaś sprzedaż w rozumieniu VAT jest OSOBNO zdefiniowany
    w wiadomym miejscu art. 2 również przez "dostawę towarów
    lub świadczenie usług".
    Jeśli coś "dostawę towarów lub świadczenie usług" nie
    podlega ORAZ dotyczy obrotu krajowego - IMO nadal
    powinien być rachunek.
    Problem w tym że nie ma dobrego przykładu NA CO można
    by taki rachunek wystawić - jak pisałem przed 1.V.2005
    były to (pokazanie przykładu) bardzo proste bo licencje
    inna niż "komputerowe" nie podlegały pod VAT.
    Tak, za cienki jestem, nie umiem podać przykładu NA CO
    można wystawić rachunek. Niemal wszystko ustawodawca
    poddał pod VAT :]
    Niemniej JEŚLI ktoś taki powód wymyśli - to IMO (bez "H")
    rachunek powinien być wystawiony i dziś.

    > nie, jakby mial byc faktura, szczgolnie w swietle terazniejszej ustawy, gdzie
    > niepodleganie pod VAT jedynie w stosunku do uslug wykonanych na terenie kraju
    > jest niezbyt czeste, toby byl faktura:P:P:P

    Możesz po polsku ?
    Dokument bez słów "faktura VAT" (tudzież np. niwykazanej stawki
    czy kwoty podatku) formanie fakturą nie jest - co IMO nie przeszkadza
    w wystawieniu korekty.

    > nie zgalebiam sie w podwyzszanie
    > nie znalalam od dawna takiego rozporzadzenia

    ...no jak kiedyś MF przed NSA przegrał to widać jeszcze jakiś urzędnik
    co to pamięta w MF nadal pracuje...

    [...]
    > zarejestrowanego podatnika, bylo to juz?;>

    JUŻ (teraz) zarejestrowanego.

    > w ten sposob mozemy przeprowadzic kazda operacje

    ??
    Jaką "każdą" ?
    Wykazuję że podatnik POWINIEN bo mu USTAWA NAKAZUJE.

> [...]
    > na wszelii wypadek spytalam je rowniez, co mysla o takiej korekcie
    > r-ku...spojrzaly sie na mnie tylko dziwnie

    Och :)

    > ale on musi je wykonac
    > sam byles nie tak dawno podobnego zdania;-)

    PODATNIK ???
    Urzędnik je musi wykonać.
    Od uchylania bezprawnych przepisów są sądy - nic na to nie
    poradzimy. Chyba byłby cyrk jakby to urzędnicy mogli
    dowolnie wylosowane przepisy uznawać za brazprawne ;)
    I przypomnę że co najmniej raz NSA ośmielił się w końcu z tego
    prawa skorzystać uznając w wyroku że przepis rozporządzenia
    jest bezprawny - BEZ odwoływania się do TK.
    Jakby to była ustawa to by musiał, AFAIK.

    > nie, jest napisane po wystawieniu faktury
    > nie ma napisane, ze po wystawieniu r-ku

    Skoro to MIAŁA BYĆ faktura...
    Przecież to nie podatnik decyduje co MIAŁ wystawić.
    Napisał co napisał - omyłkowo.
    I nie liczy się jego intencja - czy on CHCIAŁ napisać że "100 sztuk"
    czy CHCIAŁ napisać "rachunek" - jak MIAŁO BYĆ "150 sztuk" oraz
    MIAŁO BYĆ "faktura VAT" to jego psim obowiązkiem jest skorygować
    to co napisał NIEPRAWIDŁOWO.

    > bo ja byc osiolek;P

    A ja to niby co ? -:O
    Przecież każdy jak to powiadają "normalny człowiek" by odpuścił
    i poszedł sobie ;)

    [...]
    > ale po wystawieniu faktury

    A gdzie tam. Sama pisałaś że brak napisu "faktura VAT" można
    uznać za "mniejszy błąd" mimo że FORMALNIE (patrz wyżej)
    faktura to nie jest, a jak również wyżej pisałem - INTENCJA
    wystawcy się nie liczy. To co CHCIAŁ napisać czy to co MYŚLAŁ
    że jest dobrze jest jego sprawą - po stwierdzeniu że napisał
    ŹLE - nie tylko błędną ilość sztuk, ale dajmy na to dla
    daty sprzedaży TOWARU zastosował metodę dopuszczoną tylko
    dla pewnych usług (czyli "w miesiącu styczniu" :)) to
    powinien dopisać nieistniejące pozycje.

    Stan formalny mamy taki:
    - podatnik MYŚLAŁ że jest zwolniony
    - podatnik NIE BYŁ zwolniony
    - podatnik NIE JEST zwolniony i JEST zarejestrowany.

    > nikt wczesniej nie wystawil faktury, pamietasz?;-)

    Co jest potrzebne żeby dokument był fakturą ?
    To ty coś pisałaś o "mniejszym błędzie"...

    [...o koncepcie "wystawienia faktury na nowo"...]
    > zrobimy cos zyciowego
    > anulujemy blednie wystawiona faktura proszac kontrahenta o zwrot oryginalu
    > a w jej miejsce wystawimy prawidlowo fakture
    > lepiej?

    Lepiej. Zdecydowania :)
    Ale taka potrzeba jest jak faktura została wystawiona omyłkowo - tj.
    nie była potrzebna a ktoś ją wystawił.
    IMO nie ma zastosowania do naszego przypadku.

    > dalej prosze o wskazanie przepisu, ze w takiej sytuacji to r-ek

    Art. 87 par. 1 Ordynacji.
    Jak ty nie chcesz przyjąć że przepis o wystawianiu faktury jest
    przepisem SZCZEGÓŁOWYM który dotyczy tylko tych przypadków KTÓRYCH
    DOTYCZY to ja ci tego nie wytłumaczę :)

    Ów szczegół był powodem nie tylko setek dyskusji na .podatki:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=vat+zwyk%C5%82y+
    rachunek&num=100&scoring=r&hl=pl&as_ugroup=*.podatki

    ...ale również w innych serwisach:
    http://mforum.biz/viewthread.php?FID=2&TID=1760&page
    number=1

    Tu masz post w którym osobiście oberwałem za nieznajomość języka
    polskiego i po którym poczytałem sobie to i owo:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/96c224f8a43e130a
    ...tu ktoś inny się naczytał:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/2b95a73e3eed5887

    Google znalazł mi w cache stronę z vat.pl (niestety już niedostępną)
    z interpretacją IS Katowice:
    Izba Skarbowa w Katowicach, 2005.09.26, PPB1-443/873/2005
    z tekstem:
    "Po dokonaniu odpowiednich korekt należy jednak pamiętać, że
    przedsiębiorcy nie będšcy podatnikami VAT
    oraz
    ^^^^
    wykonujšcy czynnoœci nie podlegajšce opodatkowaniu
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    powinni dokumentować transakcje
    wystawiajšc odpowiednie dowody księgowe, jak np. nota obcišżeniowa."

    "Na przykład nota" :> (a nie "tylko nota").

    Podatnik się mylił :]

    > nie
    > pokaz mi miejsce w ustawie badz rozporzadzeniu,ze dokumentujac czynnosc np
    > VATowiec ma obowiazek wystawic r-ek

    Po raz ostatni: podobnie jak nie ma przepisu szczegółowego pozwalającego
    pisać na grupę innego niż przepis ogólny z Konstytucji - nie ma przepisu
    szczegółowego uchylającego przepis ogólny z Ordynacji dla podatników
    VAT.
    Przepis z ustawy o VAT dotyczy CZYNNOŚCI PODLEGAJĄCYCH USTAWIE.

    > bede czytac pozniej, teraz ide do domu;-)

    Miłego wypoczynku :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 23. Data: 2005-10-21 15:46:23
    Od: gonia <g...@w...pl>

    .
    Dnia 21-10-2005 11:00, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    Korzystał z przepisów do którego nie miał prawa - na pewno
    > wiesz co piszesz ?

    zaskocze Cie, wiem
    Problem polega wlasnie na tym, ze skorzystal ze zwolnienia nie majac
    prawa do niego, stad wynika obowiazek zaplacenia VAT od wykonanych
    czynnosci za czas, kiedy Jarek "myslal ze jest zwolniony"

    > Wolno ci.

    OK, niekoniecznie w zwiazku z lektura forum, chociaz poczytalam
    rowniez,zgadzam sie na te rachunki

    > Co z VATem ?

    > Dokładniej: od jakiej kwoty zostanie wykazany, czy i przez kogo
    > może zostać uznany za naliczony.

    juz pisalam od jakiej ja bym naliczyla w tej chwili, i pod rzadami
    starej ustawy - potraktowalabym zaplacona kwote brutto - 18,03 % w tym,
    co otrzymalam na podstawie wystawionego wczesniej rachunku
    i jak na moj gust ( byl moment ze mialam watpliwosci) jest podobnie
    art.88
    3a. Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu
    różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne
    w przypadku gdy:
    2) transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu, jest
    zwolniona od podatku - a kwota wykazana w fakturze nie została uregulowana

    czyli tylko w sytuacji, gdy czynnosc byla zwolniona badz nie
    podlegajaca, a podatek oplacono, mozna odliczyc VAT
    pozostaje problem, czy mozna wystawic fakture korygujaca do rachunku
    jezeli mozna - zakladamy, ze mozna odliczyc
    ale ja stoje dalej na stanowisku,ze fakture korygujaca mozna wystawic
    tylko, zgodnie z ustawa, w przypadku wystawienia wczesniej faktury - nie
    rachunku

    > Wg starej ustawy było mniej jasno - ale takie były interpretacje.
    > Dla uproszczenia poproszę i informację ile i czego zostanie
    > wykazane jeśli na "rachunku" (omyłkowym) było 100 zł

    81,97 netto VAT 18,03 o ile mowimy o samej zaplacie VAT w przypadku
    opisanym wyzej

    > Stosowny przepis Ordynacji który doskonale znasz.
    > Jeśli dana sprzedaż NIE podlega pod ustawę o VAT - to dotyczą
    > jej przepisy ogólne.

    OK, zgadzam sie z Toba na rachunki
    i co teraz?
    twierdzisz, ze mam prawo wystawic rachunek z ordynacji - OK
    wystawiam
    ale ordynacja nie mowi nic o r-kach korygujacych
    mowi o tym ustawa VAT, ktora dla r-ku jest wg Ciebie przepisem
    szczegolnym i OK - przyznaje racje
    ale ta ustawa,mowi o fakturze korygujacej wystawianej do faktury -
    faktury na podstawie ustawy VAT nie ordynacji- wiec jak mozna twierdzic,
    ze korekte faktury mozna odniesc do r-ku wystawionego zgodnie z ordynacja?

> [...]
    > ---
    >

    > Niemniej JEŚLI ktoś taki powód wymyśli - to IMO (bez "H")
    > rachunek powinien być wystawiony i dziś.

    OK, zgodzilam sie na r-ek, a dalej sami piszesz, kto ma prawo wystawic
    fakture
    podatnik VAT zarejestrowany
    rozporzadzenie mowi to samo
    § 8. 1. Zarejestrowani podatnicy jako podatnicy VAT czynni, posiadający
    numer identyfikacji podatkowej, wystawiają faktury oznaczone wyrazami
    "FAKTURA VAT"

    > Możesz po polsku ?
    > Dokument bez słów "faktura VAT" (tudzież np. niwykazanej stawki
    > czy kwoty podatku) formanie fakturą nie jest - co IMO nie przeszkadza
    > w wystawieniu korekty.

    bardzo prosze
    gdybym chiala wystawic fakture, to bym ja wystawila
    szczegolnie w sytuacji, gdzie jak sam stwierdziles, czynnosci nie
    podlegajacych pod ustawe VAT na terenie kraju jest coraz mniej
    pojawiaja sie czynnosci nie podlegajace pod ustawe , wykonywane poza krajem
    ale wtedy dziala rozporzadzenie
    $27
    4. W przypadku świadczenia usług, o których mowa w art. 27 ust. 3 pkt 2
    oraz art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy, faktura dokumentująca wykonanie
    tych czynności powinna zawierać numer, pod którym nabywca usługi jest
    zidentyfikowany na potrzeby podatku od wartości dodanej na terytorium
    państwa członkowskiego, innym niż terytorium kraju, oraz informację, że
    zobowiązanym do rozliczenia tego podatku jest nabywca usługi.
    czyli dalej jest mowa, ze mimo, iz czynnosc nie podlega pod ustawe, to
    wystawia sie r-ek

    > ...no jak kiedyś MF przed NSA przegrał to widać jeszcze jakiś urzędnik
    > co to pamięta w MF nadal pracuje...

    nie bede wnikala co bylo kiedys, jest dzisiaj
    a ja dawno nie znalazlam nic takiego

    > [...]
    >

    > JUŻ (teraz) zarejestrowanego.

    mowimy o fakturze korygujacej
    nie wystawianiu faktury

    > ??
    > Jaką "każdą" ?
    > Wykazuję że podatnik POWINIEN bo mu USTAWA NAKAZUJE.

    podatnik powinien sie zarejestrowac wtedy, kiedy wszedl w obowiazek
    podatkowy
    jako zarejestrowany podatnik mial obowiazek wystawiac faktury
    i co z tego,ze ustawa nakazywala?;>

    > PODATNIK ???

    mialam na mysli urzednika
    i mam wrazenie, ze dobrze o tym wiedziales
    ale OK
    bede pisala pelnymi zdaniami

    ano ;O
    nikt nie zapomnial
    podatnik wsytawial rachunki w blgiej niewiedzy,ze jest podatnikem VAT
    a to komplikuje pewne rozwazania

    > Skoro to MIAŁA BYĆ faktura...
    > Przecież to nie podatnik decyduje co MIAŁ wystawić.
    > Napisał co napisał - omyłkowo.

    nie
    napisal w niewiedzy, ze jest podatnikiem VAT, a to pewna roznica

> [...]
    > czy CHCIAŁ napisać "rachunek" - jak MIAŁO BYĆ "150 sztuk" oraz
    > MIAŁO BYĆ "faktura VAT" to jego psim obowiązkiem jest skorygować

    tak??nie moze byc

    nier ja
    podatnik
    to nie ja powiedzialam, ze nieznajomosc prawa szkodzi

    glownie podatnikowi

    > [...]

    dalej twierdze, ze napisano ( co sam cytowales) ze faktura korygujaca
    koryguje sie wystawiona wczesniej fakture

    > A gdzie tam. Sama pisałaś że brak napisu "faktura VAT" można
    > uznać za "mniejszy błąd"

    naprawde???
    albo dodales
    albo bylam nie w stanie pisac
    wiec nie wiem jak cos takiego moglo wyjsc spod maich palcow;>

> [...]
    > daty sprzedaży TOWARU zastosował metodę dopuszczoną tylko
    > dla pewnych usług (czyli "w miesiącu styczniu" :)) to

    acha!!! i jeszcze intencje na fakturze, mimo ze ta takowych rubryk nie
    posiada;>

    > Stan formalny mamy taki:
    > - podatnik MYŚLAŁ że jest zwolniony
    > - podatnik NIE BYŁ zwolniony
    > - podatnik NIE JEST zwolniony i JEST zarejestrowany.

    myslenie jego bylo bledne
    ano nie byl
    nie jest zwolniony i w okresie sprzedazy nie byl zarejestrowany

    > Co jest potrzebne żeby dokument był fakturą ?
    > To ty coś pisałaś o "mniejszym błędzie"...

    nie
    nogdzie nie pisalam, zeby wystawienie rachunku z ordynacji zamiast
    faktury z VAT bylo bledem mniejszej wagi

    > Lepiej. Zdecydowania :)
    > Ale taka potrzeba jest jak faktura została wystawiona omyłkowo - tj.
    > nie była potrzebna a ktoś ją wystawił.
    > IMO nie ma zastosowania do naszego przypadku.

    to bylo odnosnie innych przypadkow
    zeby bylo "zyciwiej"
    ale nie odnosnie tego konkretnego, "Jarkowego" przypadku

    > Art. 87 par. 1 Ordynacji.
    > Jak ty nie chcesz przyjąć że przepis o wystawianiu faktury jest
    > przepisem SZCZEGÓŁOWYM który dotyczy tylko tych przypadków KTÓRYCH
    > DOTYCZY to ja ci tego nie wytłumaczę :)

    a szkoda
    bo wystawienie rachunku, dlatego,ze czynnosc nie wymaga faktury
    a wystawienie rachunku, bo podatnik nie mial prawa do wystawienia faktury
    to 2 slownie:dwie rozne rzeczy

    > Ów szczegół był powodem nie tylko setek dyskusji na .podatki:

    przyznaje sie do blednego podejscia od strony rachunku
    ale to chyba na zasadzie, ze wystawienie f-ry w takiej sytuacji nie
    uchybialo niczemu
    ale nic wiecej we mnie nie wmowisz;>

    > Tu masz post w którym osobiście oberwałem za nieznajomość języka
    > polskiego i po którym poczytałem sobie to i owo:

    tu tez Cie rozczaruje.......US na dzien dobry, o ile ustawa nie mowi o
    tym, przedstawiam wszelkie definicje danych czynnosci

    > Google znalazł mi w cache stronę z vat.pl (niestety już niedostępną)
    > z interpretacją IS Katowice:

    jezeli dotyczy to dalej wystawiania rachunkow, a nie faktur korygujacych
    do wystawionmych rachunkow przez podmiot nie bedacy podatnikem VAT, nie
    wnosi to niczego do dyskusji

> [...]
    > wystawiajšc odpowiednie dowody księgowe, jak np. nota obcišżeniowa."
    >
    > "Na przykład nota" :> (a nie "tylko nota").

    ale jednak nota;>

    > Podatnik się mylił :]

    jest rzecza ludzka

    niekoniecznie godna podatnika VAT:>

> [...]
    > VAT.
    > Przepis z ustawy o VAT dotyczy CZYNNOŚCI PODLEGAJĄCYCH USTAWIE.

    OK
    przerobilismy
    co nie znacza, ze sie pogodzilismy we wszytkim

    g.