  • 1. Data: 2017-06-27 00:00:50
    Temat: VATowiec czy NIE-VATowiec
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    kupowałem coś via net.
    Sprawdziłem na stronie ministerialnej czy jest vatowcem. JEST.
    Kupiłem.
    Otrzymałem fakturę bez VAT z adnotacją, że sprzedaż jest zwolniona z VAT na
    podstawie art 113 ust. 1.

    Czy tak powinno być?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 2. Data: 2017-06-27 11:15:54
    Temat: Re: VATowiec czy NIE-VATowiec
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 26 Jun 2017 22:00:50 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
    > Kupiłem.
    > Otrzymałem fakturę bez VAT z adnotacją, że sprzedaż jest zwolniona

    Najprawdopofobniej był, w kokejnym roku podatkowym sie z vatu
    "wypisal", ergo strona na której sprawdzales ma nieaktualne dane.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2017-06-27 11:51:08
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-27 o 11:15, Marek pisze:
    > z VAT na
    >
    > Najprawdopofobniej był, w kokejnym roku podatkowym sie z vatu "wypisal",
    > ergo strona na której sprawdzales ma nieaktualne dane.

    Podatnik VAT czynny, ale podmiotowo zwolniony.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2017-06-30 12:39:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 27 Jun 2017 11:51:08 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Podatnik VAT czynny, ale podmiotowo zwolniony.

    A mógłbyś coś bliżej na ten temat, bo pierwsze słyszę i takiej
    konstrukcji? Podatnik może być podmiotowo zwolniony (tzw.
    nievatowiec, bierny) jeśli nie przekracza w roku limitu przychodu
    200tys. Może być też vatowcem czynnym ale PRZedmiotowo zwolnionym,
    gdy wystawia fakturę za usługę lub towar akurat zwolniony z vat.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-06-30 12:48:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-06-30 o 12:39, Marek pisze:

> [...]
    > też vatowcem czynnym ale PRZedmiotowo zwolnionym, gdy wystawia fakturę
    > za usługę lub towar akurat zwolniony z vat.

    Przykro mi, ale nie czuję się na siłach dokładnie odpowiedzieć na to
    pytanie.
    Pytałem jednego z moich klientów - może źle zapamiętałem. Może jest to
    zwolnienie nie podmiotowe, tylko przedmiotowe (np. usługi budowlane).

    Ja tylko zajmuję się szkoleniem m.in. z obsługi programów, w tym
    księgowych - stąd od czasu do czasu coś tam się mogę dopytać ;)

    Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi, to daj tutaj znać za kilka dni. Będę w
    większym biurze rachunkowym, to popytam dokładnie i dam Ci znać.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam