  • 1. Data: 2017-05-15 09:40:05
    Temat: JPK - jaki program do faktur?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Jak dotąd wystawiam faktury korzystając z Excela.
    Niestety od stycznia 2018 muszę mieć JPK.
    Tutaj pytanko do Was:
    czy Excel da się jakoś dostosować, aby robił plik JPK?
    Jak nie, to jaki program polecacie? Zależy mi, aby był prosty i tani i
    dawał możliwość np. wystawienia faktury z datą niekoniecznie taką, jak w
    kalendarzu (często wystawiam faktury z całego tygodnia w piątek).
    Jacek

  • 2. Data: 2017-05-15 09:50:35
    Temat: Re: JPK - jaki program do faktur?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-15 o 09:40, Jacek pisze:
> [...]
    > dawał możliwość np. wystawienia faktury z datą niekoniecznie taką, jak w
    > kalendarzu (często wystawiam faktury z całego tygodnia w piątek).

    Mala Księgowość RP.
    59/rok

    --
    Pete

  • 3. Data: 2017-05-15 15:20:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.05.2017 o 09:50, Pete pisze:

    > Mala Księgowość RP.
    > 59/rok
    Dzięki!

  • 4. Data: 2017-05-16 08:13:26
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 15 May 2017 15:20:00 +0200, w <ofc9u2$7du$2@node2.news.atman.pl>, Jacek
    <k...@a...com> napisał(-a):

    > Dzięki!

    Ja odradzam. Program jest niesamowicie toporny (i wg mnie ma nawet błędy).

  • 5. Data: 2017-05-16 10:12:29
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-16 o 08:13, r...@k...pl pisze:

    > Ja odradzam. Program jest niesamowicie toporny (i wg mnie ma nawet błędy).

    Jakie błędy?
    Skoro odradzasz, to może byś coś również zaproponował.

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-05-16 11:09:27
    Od: Marcin <m...@t...pl>

> [...]
    > Niestety od stycznia 2018 muszę mieć JPK.
    > Tutaj pytanko do Was:
    > czy Excel da się jakoś dostosować, aby robił plik JPK?

    da się ale raczej wymaga dużej wiedzy i może to być na tyle
    skomplikowane że taniej wychodzi korzystać z gotowych aplikacji. Przede
    wszystkim musiałbyś przekształcić swojego Excela do postaci CSV o
    odpowiedniej strukturze. MF udostępnia aplikację która podobno przyjmuje
    pliki CSV. Przykład takiego pliku tutaj:
    http://www.mf.gov.pl/documents/764034/5134536/JPK_VA
    T_002.csv
    Program do JPK znajdziesz na stronie
    http://www.mf.gov.pl/krajowa-administracja-skarbowa/
    dzialalnosc/jednolity-plik-kontrolny

> [...]
    > dawał możliwość np. wystawienia faktury z datą niekoniecznie taką, jak
    > w kalendarzu (często wystawiam faktury z całego tygodnia w piątek).

    Polecam program Smart System. Może nie tani ale ma darmowe aktualizacje.
    Ma oczywiście JPK wysyłane bezpośrednio do MF.
    www.smart-system.pl

    Marcin

  • 7. Data: 2017-05-16 12:43:19
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-05-16 o 11:09, Marcin pisze:

> [...]
    >
    > Polecam program Smart System. Może nie tani ale ma darmowe aktualizacje.
    > Ma oczywiście JPK wysyłane bezpośrednio do MF.

    Jedna aktualizacja na rok?
    Wolne żarty :)

    --
    Pete

  • 8. Data: 2017-05-16 17:14:23
    Od: Marcin <m...@t...pl>

    W dniu 2017-05-16 o 12:43, Pete pisze:

    T_002.csv
    dzialalnosc/jednolity-plik-kontrolny

    > Jedna aktualizacja na rok?
    > Wolne żarty :)

    co kilka/kilkanaście dni są małe aktualizacje

    Marcin

  • 9. Data: 2017-05-17 09:27:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 16 May 2017 10:12:29 +0200, w <ofec9d$uuj$1@node1.news.atman.pl>, Pete
    <n...@n...com> napisał(-a):

    > Jakie błędy?

    Upierdliwe niedoróbki. A to w okienku paragonu nie można wpisać, że zapłacono.
    A to skasowanie faktury powoduje, że nadal w należnościach pozycja zostaje. Jak
    wystawisz drugą fakturę z tym samym numerem, to masz zdublowane należności.

    > Skoro odradzasz, to może byś coś również zaproponował.

    Nie polecę nic konkretnego, bo sam nadal męczę się z MK (po części z lenistwa,
    bo już ogarnąłem ten program - ale znam na tyle, że nie polecam).

    Kiedyś używałem Subiekta, później programów firmy Reset2. Oba robią dobre
    wrażenie.

  • 10. Data: 2017-05-18 08:24:14
    Od: "jan" <f...@o...pl>

    Elisoft Faktury 2017