  • 1. Data: 2017-05-31 22:07:44
    Temat: Zwrot przez organ pisma strony.
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy organ podatkowy może zwrócić podatnikowi pismo (podatnika) inaczej, niż w formie
    postanowienia lub decyzji organu?
    Przykładowo organ odwoławczy (akurat SKO - cytując słowo w słowo stanowisko organu I
    instancji) twierdzi, że pismo (skarga na decyzję prez miasta ws. podatku od
    nieruchomości) nie było złożone w terminie i wg organu "cyt. "podlega zwrotowi jako
    niewywołujące skutków prawnych".
    Co ciekawe organ nie przytacza podstawy prawnej.
    Po skardzie SKO twierdzi, że podatnik jak chce to może sobie złożyć skargę na
    bezczynność.
    Komu z Was trafił się "zwrot pisma jako niewywołującego skutkó prawnych? Jak dla mnie
    to Kafka w czystej postaci :-o

  • 2. Data: 2017-06-01 17:10:09
    Temat: Re: Zwrot przez organ pisma strony.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >skutków prawnych".
    >Co ciekawe organ nie przytacza podstawy prawnej.

    Moze nie musi, skoro pismo nie wywolywalo skutkow prawnych :-)

> [...]
    >Komu z Was trafił się "zwrot pisma jako niewywołującego skutkó
    >prawnych? Jak dla mnie to Kafka w czystej postaci :-o

    Teraz ten termin bedziesz mial walkowany na wszystkie mozliwosci, ale
    to wina prezydenta RP :-)

    A tu, jak rozumiem, byl przepisowy termin zlozenia skargi na decyzje,
    zlozyles po terminie ... to moze i dobrze postapili ... choc
    niekoniecznie calkiem zgodnie z przepisami :-)

    J.

  • 3. Data: 2017-06-02 23:46:10
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Czy jest przepis (konkretny artykuł/ustęp/punkt ordynacji podatkowej) o zwrocie pisma
    przez organ, inaczej w niż w postaci postanowienia lub decyzji organu, na które to
    mozna sie zazalic / wnieść skargę (do WSA)?